woensdag 15 januari 2014

Voor alles is een eerste keer


Dus ook voor het leven van een quiltjuf, en dat was gisteravond. 

6 dames hadden zich aangemeld voor een oriënterende avond voor de beginnerscursus die Francoise gaat geven, om eens te kijken of het geschikt is voor hen. Twee van hen quilten al, maar wilden toch graag komen om zich "op te frissen", voor 4 was de materie helemaal nieuw.
Gistermorgen zat ik alles al vroeg voor te bereiden omdat ik graag verder wilde met mijn Sweet Hearts.
En dus met gezwinde spoed:

Graven in je geheugen hoe het ook al weer ging toen je hier zelf mee begon


En het boek van Karin Pieterse en je eigen basisquilt erbij


Maakt het plaatje compleet en dan is de les in ieder geval goed voorbereid


Iedereen mag een mooi pakketje mee naar huis nemen om te oefenen


En met gezonde spanning wacht ik af op de dingen die komen gaan
Tenslotte is dit wel even wat anders dan kleuterjuf spelen…….

of secretaresse zijn…….


Maar het was leuk!!!!


De leerlingen waren snel van begrip
En het was gezellig


Kortom,  een succes


Ze zijn allemaal geslaagd
En ik denk ik/hoop ik ook


Een van de dames gaat meedoen in de groep van Francoise op de ochtend en ik neem zelf 2 onder mijn hoede.
Gewoon omdat dit logistiek beter past. Mensen moeten soms gewoon werken en dan is de ochtend geen optie.
En een paar dames willen wel maar hebben nog een aantal andere activiteiten op hun agenda staan die voorrang hebben.


En? Is mijn droom om een dag alleen maar met hartjes te knutselen uitgekomen?
Tuurlijk niet!!!!
Ik ben de hele dag bezig geweest met het inplannen van cursisten, workshopgangers, borduursters, leveranciers, pakketpost, en ………

Als het goed is wordt er iets geweldigs bezorgd.

IK HEB EEN FEATHERWEIGHT GEKOCHT!!!!!

Ik hoop dat hij of zij vandaag komt


meer dan dit heb ik niet gedaan

En, kijk eens wat er gisteren binnenkwam? 


Ik ben er helemaal verliefd op


Er zijn trouwens nog 2 plaatsen vrij voor de workshop mappen maken op 8 februari. Zie boven onder de tabjes agenda en projecten  de details voor deze gezellige (zater) dag uit!!

Helaas is het mooie Aida bandstof nog niet binnen. Ik heb gisteren gebeld met de leverancier maar het laat nog even op zich wachten.

Jammer maar het is niet anders.

Fijne dag

groetjes

Wietske