woensdag 15 januari 2014

Voor alles is een eerste keer


Dus ook voor het leven van een quiltjuf, en dat was gisteravond. 

6 dames hadden zich aangemeld voor een oriënterende avond voor de beginnerscursus die Francoise gaat geven, om eens te kijken of het geschikt is voor hen. Twee van hen quilten al, maar wilden toch graag komen om zich "op te frissen", voor 4 was de materie helemaal nieuw.
Gistermorgen zat ik alles al vroeg voor te bereiden omdat ik graag verder wilde met mijn Sweet Hearts.
En dus met gezwinde spoed:

Graven in je geheugen hoe het ook al weer ging toen je hier zelf mee begon


En het boek van Karin Pieterse en je eigen basisquilt erbij


Maakt het plaatje compleet en dan is de les in ieder geval goed voorbereid


Iedereen mag een mooi pakketje mee naar huis nemen om te oefenen


En met gezonde spanning wacht ik af op de dingen die komen gaan
Tenslotte is dit wel even wat anders dan kleuterjuf spelen…….

of secretaresse zijn…….


Maar het was leuk!!!!


De leerlingen waren snel van begrip
En het was gezellig


Kortom,  een succes


Ze zijn allemaal geslaagd
En ik denk ik/hoop ik ook


Een van de dames gaat meedoen in de groep van Francoise op de ochtend en ik neem zelf 2 onder mijn hoede.
Gewoon omdat dit logistiek beter past. Mensen moeten soms gewoon werken en dan is de ochtend geen optie.
En een paar dames willen wel maar hebben nog een aantal andere activiteiten op hun agenda staan die voorrang hebben.


En? Is mijn droom om een dag alleen maar met hartjes te knutselen uitgekomen?
Tuurlijk niet!!!!
Ik ben de hele dag bezig geweest met het inplannen van cursisten, workshopgangers, borduursters, leveranciers, pakketpost, en ………

Als het goed is wordt er iets geweldigs bezorgd.

IK HEB EEN FEATHERWEIGHT GEKOCHT!!!!!

Ik hoop dat hij of zij vandaag komt


meer dan dit heb ik niet gedaan

En, kijk eens wat er gisteren binnenkwam? 


Ik ben er helemaal verliefd op


Er zijn trouwens nog 2 plaatsen vrij voor de workshop mappen maken op 8 februari. Zie boven onder de tabjes agenda en projecten  de details voor deze gezellige (zater) dag uit!!

Helaas is het mooie Aida bandstof nog niet binnen. Ik heb gisteren gebeld met de leverancier maar het laat nog even op zich wachten.

Jammer maar het is niet anders.

Fijne dag

groetjes

Wietske

22 opmerkingen:

Anoniem zei

Goedemorgen Wietske,
ik, (of moet ik zeggen we) vond(en) het gisteravond erg gezellig en ik heb er zin in om bij jou de beginnerscursus te komen volgen. Ik "moet" van tevoren natuurlijk nog even terug komen om alvast stofjes uit te zoeken.
Groetjes, Tineke

Saskia zei

Gefeliciteerd!! Fijn dat het allemaal zo goed gegaan is...enne...uit welk jaartal heb je hem gekocht? Mocht je die andere ooit wegdoen, dan laat je het me wel weten toch?
Veel plezier vandaag. Xas

Anoniem zei

Wietske, je bent helemaal geslaagd als quiltjuf! Ik heb er van genoten en kom binnenkort terug om lapjes uit te zaken voor 'mijn' eigen sampler!

Groetjes, Dory

Wietskes Quilts zei

Hij is uit '55 dus een jaartje jonger dan ik ben en mijn Limited Edition van Singer? Nee die doe ik niet weg hoor, die heeft alle snufjes die toch wel belangrijk zijn denk ik……...

Annelies zei

Leuk, zoals je bezig bent. Veel succes.

Anita Vlijtige Handjes zei

Zo te lezen is het 'echte' leven begonnen. Geniet er van.

Marja zei

Hoi Wietske, het was gezellig. Stiekem wel fijn dat het met de malletje op de makkelijke manier mag ;).Groetjes, Marja

Jet en Zus zei

Ha Wietske,

Wat een leuke bandjes heb je binnen gekregen!!
Begrijp dat ik nog niet kan borduren, jammer, gelukkig ben ik nog druk genoeg, ik wacht rustig af! Nu ik jou bandje van dichtbij heb gezien weet ik zeker dat het die moet worden, ben er helemaal verliefd op!
Vandaag tijd voor je Sweet Hearts????
Groetjes Anita

Elza zei

Leuk het begin is er, leuk die bandjes. Veel succes.

Marguerite zei

En is de post al geweest???
Heb me er nog nooit in verdiept maar wat is er zo bijzonder aan dit machientje? Iedereen die er ééntje koopt loopt in de wolken. Toch maar eens googlen.
Wat een mooie stofjes kregen je cursisten mee om te oefenen.
Nog geen behoefte om naar Friesland te verhuizen? Hahahaaha...
Groetjes en succes met je winkel(tje), Marguerite

Lida zei

Leuk dat het zo'n geslaagde dag was en wat een gaaf band! Groetjes
Lida

Ageeth Dorsman zei

Wat fijn, weer een aantal dames op inspirerende wijze besmet met het quiltvirus; ziet er echt gezellig uit. En ook leuk, dat je nu je eigen Featherweight krijgt (op dit moment kijk ik er precies tegenaan, want ze moet zo meteen geolied worden, want zondag mag ze mee naar Bep, voor de FW-dag. Enne... Er zijn geloof ik nog wat plaatsjes vrij...
Groetjes van Ageeth

Hermie zei

Heerlijk zo'n geslaagde dag, dat is echt genieten, vooral als de leerlingen het dan ook naar hun zin hebben gehad. Super,ga zo door.

Anoniem zei

Als je juf geweest bent,verleer je dat nooit-maakt niet uit waar in!
Waar is dat flesje voor in het mandje? Daar ben ik wel erg nieuwsgierig naar.
Leuk dat je een Singertje heb gekocht.
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Annie Kingma.Bonnema zei

Het was een geslaagde cursusdag, de eerste klap is een daalder waard, zegt het gezegde.
Dus komt het helemaal goed in jou atelier.
Succes met je nieuwe machine
Groetnis Annie

marga zei

Mooi om te lezen dat het allemaal goed gaat. Succes.
Groeten
Marga

quilting Jeannet zei

Ohh, Wietske, wat lees ik nu! Een featherweight gekocht, meid wat is me dat enorm leuk! En wanneer organiseer je een featherweight dag? Dat is natuurlijk een kwestie van tijd, zet je me meteen als eerste op de lijst? Anders is het meteen vol bij je. Leuheuk!!!! Het zijn zulke schattige machientjes en ze ruiken zo lekker...enfin, ik stop er mee, kan zo nog wel even doorgaan......

Trudy zei

Dat flesje, Truus, is natuurlijk het flesje met het virus, hihi! Goed zo, ga maar lekker veel mensen besmetten ! Nog gezellig ook!
Moooooooie stofjes kregen je cursisten mee.
Het ziet er gezellig uit allemaal!
groetjes van Trudy

M Verheij zei

Wat heb toch veel succes,ik denk dat je straks toch een grotere ruimte moet huren(ha,ha).Het is je gegund,hopelijk kan ik het gauw allemaal in het echt zien

Floor zei

Andere bezigheden maar laten vallen nieuwe dames, quilten is echt het allerleukst!

Saskia Smit zei

Je vuurdoop overleefd. Goedzo.

Evelyne zei

O wat leuk een Fatherweight, die heb ik ook en ze loopt als een treintje. Ze is van hetzelfde jaartal.
Mooie bandjes heb je binnen.
Succes weer en lieve groetjes, Evelyne