dinsdag 21 januari 2014

Babyborduursels en kattengejammer


Blue monday, dat was het gisteren maar hier was het ook echt zo.
Als je zoveel dagen weg- en druk geweest bent en je komt weer tot stilstand, dan ontstaat dat "blue monday" gevoel.

Katterig was ik, zal ik maar zeggen………...

Ik besloot er daarom niet aan mee te doen en mij te verdiepen in babyborduursels. Mochten jullie nu denken:

Hoe is het met de beertjes die ze laatst voor een gedeelte liet zien?
Die zijn klaar en ze liggen veilig opgeborgen tot de kindjes er zijn en ik de namen en hun geboortedatum er op kan borduren.
Daarna een mooi wit lijstje en ze kunnen opgehangen worden.

Maar jongste heeft lakentjes gekocht, en nou leek het mij wel leuk om een randje te borduren op een lakentje

Nou ja, 2 dan hè?? Alles dubbel!!

En dus ging ik gisteren aan de slag met dit patroontje


En stond gisteravond het eerste speentje er al op


Ik heb prachtig wit en crème Aida band wat hiervoor geschikt is, dus ik ga er nog even mee door

Misschien maak ik er wel een projectje van want het is heel simpel om te doen

Vandaag wordt onze Saar onder handen genomen door de kapper/trimmer en ze komt aan huis.
Wat een luxe!


Ik wist niet dat het bestond en had vorige week al met de dierenarts gebeld omdat we de laatste tijd niet meer door de klitten heen komen.

"Ouderdom". aldus de assistente.

Britt heeft er geen last van, Saartje wel.
En nu blijkt dat er tegenwoordig ook kattentrimmers zijn. Een afspraak was snel gemaakt.

Hopen dat Saar het accepteert want anders moet ze alsnog onder narcose bij de dierenarts.

Vandaag en morgen komen er nog nieuwe stoffen binnen, we hebben nog een beetje plek over. Maar wat belangrijker is:

Het mooie Aida band waar ik mijn randje op borduur komt ook binnen. Er zijn een aantal bestellingen die ik dan kan afhandelen en gisteravond heeft Herman gelijk nog maar een hoop meters besteld.



Fijne dag, lekker door fröbelen vandaag en morgen om 11 uur is het atelier weer geopend.


groetjes

Wietske

19 opmerkingen:

Wilma Kuin zei

Wat ben je heerlijk bezig!!

Suuske zei

Mooie nieuwe foto Wietske!

Berna zei

Ook weer leuk om te borduren he? Het lijkt me aan de ene kant heel praktisch zo'n atelier aan huis want je kunt gewoon je ding doen. Aan de andere kant ben je wel privacy kwijt. Ach elk voordeel.......

Annelies zei

Leuk dat speentje !

Hanny Spierings-van Wijk zei

Vanochtend las ik in het Brabants Dagblad dat er toch weer schot komt in de gymzaal/zaak. Juich ik nu te vroeg? Arme Saar, naar de kapper.

Annemarie zei

Leuk het borduursel met het speentje! En dan van alles twee, je bent er maar druk mee. Fijne dag vandaag in je atelier! Groetjes, Annemarie

quilting Jeannet zei

Helemaal schattig dat borduurtje, en een katttentrimmer.....daar was ik ook nog niet mee bekend.

Elza zei

Ik ben zo blij dat ik deze keer van alles 1 hoef te maken ik weet nog van de vorige keer een heel gepruts op alles op tijd klaar te krijgen. De namen heb ik er de nacht nadat ze geboren zijn nog opgemaakt. Veel succes en sterkte met de drukte.

Anoniem zei

Leuke foto van jou!
Leuk de randjes op de lakentjes.Dat heb ik ook gedaan bij onze eigen kinderen en ook een gehaakt randje.
Veel succes met het borduren.
groetjes,Truus uit Drenthe

Marguerite zei

Heb jij soms duracell baterijen in je vingers.
Je gaat als een speer!!!
En is de kapper al geweest??
Groetjes Marguerite

marga zei

Af en toe heb je van die dagen en als dat dan ook nog op blue monday valt herken je het des te meer. Ik zeg vaak vervelen doe ik mij niet maar soms voel ik mij vervelend. En op zo'n dag is het prettig als je nog iets hebt om te maken. Dat zal voor veel van ons geen probleem zijn denk ik. De geborduurde speentjes zijn schattig hoor.
Veel succes ermee.
Groeten
Marga

Annie Kingma.Bonnema zei

Mooie en lieve randjes voor de lakentjes voor de tweeling
Heb ook verscheidene lakentjes geborduurd.
En vroeger maakte je ook een sloopje er bij
Groetnis Annie

Richt zei

Wat gaan die lakentjes mooi worden, prachtige rand Wietske!
Ben benieuwd hoe of het met Saar is gegaan!
Mooie voorjaarsstofjes heb je op voorraad!
Hele fijne dag en doe rustig aan hè!
Groetjes Richt

wilma oud zei

Wat weer prachtig Wietske. En dat doe jij dan maar even en liefst 2 keer. Ik heb zo'n bewondering voor jouw energie en goede zin. Fijne dag!

Else zei

Daar was ik weer ff, wat een heerlijke blogjes heb ik gelezen bij je! In de gevangenis visite van Juud en LZ en leuk die speentjes voor de 2 en ik zie ook een nieuwe foto LEUK. Geniet ze, knuffel Else

carina zei

Niets geen blauwe dagen! Schattig alles keer twee!

Floor zei

Leuk die nieuwe foto van je boven je blog.
De kattentrimmer, ja die bestaan al jaren.
Had er over gelezen in "Majesteit", een heel leuk blad voor kattenliefhebbers.
Mijn kat zou dat niet toelaten hoor, maar die is overal bang voor, dus geen maatstaf.

Supergoof zei

en ging het goed met Saartje?

quiltlodge gerda zei

Wat een schattige lakentjes waar die schatjes van jullie straks onder komen te liggen!
En mijn dochter laat haar katten ook trimmen door een kattentrimmer. En weet je wat? Die doet het een stuk mooier EN goedkoper dan de dierenarts! Groetjes