donderdag 30 januari 2014

Ik moet me echt inhouden hoor


De eerste cursusdag!
Het zit er op en het was leuk, spannend, officieel en grappig om cursisten te ontvangen in je huis en in je eigen atelier.

Ik deed niet mee, maar zat er natuurlijk wel bij voor de nodige leermomenten.
En die waren er genoeg:

een stukje geschiedenis, kleurkeuzes, materialen die gemakkelijk zijn om te gebruiken en ervaringen die een ieder al had op het gebied van het quilten.
Grappig toch dat we het allemaal wel weer leuk vinden om een beginnerscursus te doen terwijl iedereen vaak al jaren quilt

Het allereerste begin van Francoise uit de jaren '90


De uitleg in de moderne tijd 


En, hoe kies je je stoffen en hoe spannend laat je het worden


Iemand die altijd klassieke stofjes gebruikt en nu toch eens voor de felle kleurtjes kiest,
gewoon om te proberen


En dan aan de slag
en het wordt even stil aan tafel

heel even maar!


De eerste mooie blokken ontstaan, precies zoals het eigenlijk moet.
Ik had graag mee willen doen.

Komende dinsdagavond ga ik zelf les geven aan 2 dames die overdag werken en toch graag deze cursus willen doen.

Ik verheug me er op


Ik moet me inhouden hoor want gisteren kwam het patroon al binnen, opgestuurd door Dora vanuit het verre Friesland.
Ik was helemaal blij en zou het liefst direct beginnen


Maar dat gaat niet gebeuren, eerst even weg leggen want er ligt nog zoveel ander moois te wachten.


Het valt niet mee als je het borduurlinnen en garen gewoon maar hoeft te pakken…….


Ik ben heel benieuwd hoe lang ik me beheers

groetjes

Wietske

20 opmerkingen:

Marja zei

Hoi Wietske, het was gezellig. Nu zo snel mogelijk aan het huiswerk ;)

Supergoof zei

volgens mij,... zit je nu te borduren,....
Veel plezier!
;o)

Else zei

FIjn dat de 1e cursusdag geslaagd is dat er nog veel dagen mogen komen waar je atelier gevuld is met dames! Geniet er lekker van, fijne dag knuffel van mij

Sonja- Sezoentje zei

Leg dat borduurwerk maar eens mooi terug Wietske, haha, jij gaat echt niet lang kunnen wachten volgens mij :)
Liefs, Sonja

M Verheij zei

Goede morgen Wietske,wat een prachtig beginners quilt.Is het ook mogelijk om dit online ook te doen.
Heb je de post al binnen?
Maaike

Rya, Rotterdam zei

Fijn voor jou en echt leuk dat de eerste cursus zo vlot en goed is verlopen. Moet ook eventjes een pakje van je hartje zijn geweest. Borduur maar lekker, als je wilt hoor, het is een snoezig plaatje. Die lap met Onzelieveheersbeestjes heeft mijn hart gestolen. (maar ik kan er niks mee, dus....)
Groet, Rya Rotterdam

quilting Jeannet zei

En Wietske? Ben je al bezig? Geniet er maar lekker van, heerlijk als je alles zo kan pakken, toch? Blij dat ik geen quiltwinkel heb (lol) je zou van minder wakker liggen.

Rennie zei

Ik ben ook benieuwd hoe lang je je kunt inhouden. Erg leuk verslag van de eerste les.

Wietskes Quilts zei

Helaas de post is nog niet geweest, althans vandaag nog niet.
En als je wilt kun je natuurlijk mee doen, we hebben er contact over, oké?
groetjes
Wietske

Ageeth Dorsman zei

Daarom heb ik geen winkel; er zou elke dag iets worden begonnen en nooit meer iets afgemaakt, want ik heb echt zwak quiltersvlees. Aan de andere kant: gewoon doen, want alles, dat telt. Is het plezier, dat je eraan hebt. Leuk verslag van de eerste beginnersles!
Groetjes van Ageeth

Elza zei

Lief van Dora ik zou maar lekker beginnen.

Dora zei

Ha, ha Wietske, verre Friesland klinkt net alsof ik op de Noordpool woon.
Heb jij vorig jaar niet geschreven dat jouw man even naar Drachten was? :-)
Gewoon elke week 1 middag aan dit patroon werken.

Groeten, Dora

betty prins zei

Wat gezellig zo'n cursus, goed ook dat je weer eens met andere ogen naar de lapjes kijkt en je leert er altijd weer meer van!

Anoniem zei

Ik werk iedere dag aan een ander project, zo blijft alles leuk en kun je veel. Volgens mij heb jij best een dag voor je rie kramer vrij, of een halve...... haha, xxx liesbeth

Richt zei

Wat fijn dat de eerst cursusdag zo een succes was! Kan me voorstellen dat het spannend was maar nu..de kop is eraf en kun je er nog meer van genieten! Veel plezier!
En volgens mij...zit je nu te borduren!!
Hele fijne dag verder.
Groetjes Richt

Judith zei

wat goed dat iemand het nog voor je had liggen/gevonden!! en fijn dat je eerste officiële cursus een succes was :0)

Marguerite zei

Het is alweer heel wat uurtjes geleden dat je dit blogje schreef dus ik denk dat je de verschillende kleuren garen al naast je hebt liggen en dat je stiekem de eerste steekjes ook al hebt gezet. Hahaha.... Zie je al schuldig om je heen kijken of niemand je ziet zitten, want je wilde nog niet beginnen. Maar ja ben je zo sterk??
Als ik niet zo ver weg zou wonen zou ik graag bij jou de cursus volgen. Nu doe ik het maar met de foto's.
Groetjes Marguerite

marga zei

Ik lees het wel vaker "eerst iets anders af maken" ik hoop dat het je lukt?
Er is ook zoveel mooi's te maken.
Groeten
Marga

Anny zei

Wat leuk dat het ontbrekend paneeltje nu toch geborduurd kan worden. En... ik zit hier te watertanden: zag ik daar roze stof met stipjes... ooo, wat jammer dat je (nog) geen webshop hebt!

Saskia Smit zei

Dat ga je niet volhouden! Veel borduurplezier.