vrijdag 3 januari 2014

Bossche Quilts: "de basis"



Het ontwerp van de beginnerscursus is klaar!!!!

En ik ben er super blij mee.


Van alle blokken 2 stuks, een om het te leren en een om het te oefenen en om het leuk te vinden.
Ik heb er alvast maar wat stofjes uit mijn eigen winkel bij gelegd.

Natuurlijk is iedere

En voor de variatie ook in een feller kleurtje

combinatie mogelijk

Uiteraard ook met bijpassend stofje


De randen aan de bovenkant zijn optioneel. de techniek crazyquilten wordt tijdens de lessen ook uitgelegd, met of zonder kantje er tussen.

Gewoon omdat ik dat zelf zo leuk vind.

Eind januari begint de cursus. Informatie vinden jullie bovenaan onder het kopje projecten. Er zal ook een groepje in de avonduren beginnen, dus mocht je graag mee willen doen maar je kunt niet overdag meld dit dan per e-mail, misschien kunnen we iets afspreken.

Francoise heeft deze sampler speciaal voor Bossche Quilts & Meer ontworpen.

Gistermiddag had ik een paar gezellige uurtjes in Vught. Lekker je eigen werkje onder handen en even bijpraten


De adventssjaal, gebreid door Francoise, helemaal klaar


Vandaag mag hij mee naar buiten



Mr. X vermaakt zich uitstekend!!!


 De mysterie voor de komende maand wordt voorbereid


En ik maak kennis met een cursist die de hartjes ook nog hoog in het vaandel heeft


Een zeer geslaagd middagje, ik heb het de laatste tijd een beetje gemist door alle drukte, maar nu maak ik er weer tijd voor.
Volgende week staat Marleen(klik) in Helmond ook weer op de agenda.

Alvast een fijn weekend, ik ga de winkel bedrijfsklaar maken, ik weet dat er tegen 11 uur weer mensen op de stoep staan.

Ik kijk weer uit naar deze 2 dagen!

groetjes

Wietske

12 opmerkingen:

Noa Tonnis zei

ik vind het een leuke beginners cursus maar wel veel blokken voor een beginner ik weet niet in hoeveel weken het is
Veel succes

Rennie zei

Stevige beginnerscursus en wat een felle kleurtjes. Zal best een vrolijk geheel worden.

Suuske zei

Wat een geweldige beginnersquilt: acht verschillende blokken die je elk twee keer maakt.
Ik herinner me nog goed hoe ingespannen ik altijd aan een nieuw blok aan het werken was, hoe trots ik was op het eindresultaat maar ook meteen benieuwd naar hoe het er uit zou zien met andere stofjes of een andere combinatie van licht en donker. Bij deze quilt kan dat dus, super!
Weer een heel mooi ontwerp van Françoise.

Saskia Smit zei

Zodra de boodschappen in huis zijn stap ik in de auto! Tot straks.

Wietskes Quilts zei

Ik dacht het al steeds dat je kwam. Herman zal een lekker broodje kopen:)
tot straks. Zo leuk om je te ontmoeten!!!!!

Ageeth Dorsman zei

Echt leuk voorbeeld voor de beginnerscursus, en heel goed idee, om elk blok een keer te herhalen. In mijn verre verleden gebeurde dat niet op de cursus, maar heb ik dat zelf gedaan, en dat werkt heel goed! in plaats van het crazy randje zou je ook een hartjesrandje kunnen appliceren, dan kunnen de cursisten daar ook even mee kennismaken (en met een puntje en een binnenhoekje); ook leuk! Maar het ziet er echt leuk uit, zo met de stofjes erbij
Groetjes van Ageeth

Wietskes Quilts zei

Wat een idee Ageeth, daar had ik nog niet aan gedacht. helemaal leuk dus!!!!!
dank je wel voor je suggestie

Marja zei

Dat wordt nog moeilijk om te kiezen. De pastels zijn mooi, maar ja, felle kleuren vind ik ook zo leuk. Groetjes, Marja

Evelyne zei

Wat een geweldig leuke beginners quilt!
Goed dat je alle blokken twee keer maakt, die tweede zal zeker makkelijker gaan.
Jammer dat ik te ver weg woon want anders had ik me zeker ingeschreven.
Ik ben razend benieuwd naar de resultaten zowel in klassieke kleur als fellere.
Dus veel foto's maken!

Lieve groetjes, Evelyne

Anoniem zei

Van deze beginnersquilt wordt je helemaal vrolijk van! Dat is wat anders dan mijn 1e quilt begin jaren '80--grote blokken van 30x30cm met eerst alleen vierkanten,dan een blok met halve vierkanten:Pinwheelblok,en zo werd elk blok steeds verder in stukjes verdeeld-totaal 6 blokken.
Je kunt ook beide randen nemen Wietske,dan hebben ze beide technieken gehad.
Succes vandaag,morgen in je winkel.
groetjes,Truus uit Drenthe

Trudy zei

Dat wordt vast een gewéldig jaar, met al je mooie plannen en cursussen. Wat jammer dat Den Bosch zo'n eind van Emmen af ligt :-)
Maar àls we ooit in de buurt zijn kom ik zéker even bij je kijken!
Groetjes en veel succes met alles, Trudy

Richt zei

Die beginnersquilt ziet er prachtig uit, mooie kleuren!
Heel veel succes met je cursussen!
gr Richt