woensdag 22 januari 2014

Thuiszorg



En dus deed Wendy(klik) gisteren intrede in ons leven, nou ja in dat van Saartje en Britt natuurlijk.
Wij mensen mogen dan al wel de nodige hulpstukken gebruiken, echte thuiszorg hebben wij (nog) niet nodig.

Ik had nog nooit gehoord van een trimsalon voor katten omdat wij tot nu toe prima zelf voor hen konden zorgen, dus dit is even nieuw voor ons.

Na de kennismaking werd in de keuken de tafel klaargezet en in een mum van tijd rook het er naar mijn kraambedden van vroeger

DETTOL


Na een korte inspectie, waarin werd vastgesteld dat het hard nodig was dat Saar en ook Britt onderhanden genomen moesten worden ging Wendy aan de slag.
Britt kon volstaan met een goede knip- en kambeurt maar Saartje was een heel ander verhaal


Ik zat alleen maar in spanning of Saar het allemaal wel toeliet,
maar Wendy had een houding van: "Natuurlijk ben jij hier 24 uur per dag de baas maar het komende uur niet, dus schik je maar, het is onomkeerbaar."

En Saar  werd met gezwinde spoed geschoren tot op de millimeter



Mijn petje af voor zoveel doortastendheid en-geen-gezeur-mentaliteit-want-dit-moet-gewoon-even-gebeuren-anders-moet-je-onder-narcose van Wendy.


En de stapel haar en klitten groeide maar en groeide maar.

 Je zou er een trui van kunnen breien




En zie hier de dame is klaar, kop en staart zijn gespaard gebleven en verder helemaal gekortwiekt. Saartje vroeg mij of ik haar niet al te veel in beeld wilde laten komen de komende tijd


En dat respecteer ik

En na een flinke zuig-en dweilsessie is de keuken weer van ons, de dettol lucht weer verdwenen en komt Wendy over een paar maanden kijken hoe het gaat.


Straks om 11 uur kunnen we gewoon het atelier openen

groetjes

Wietske