maandag 27 januari 2014

Code oranje


We reden gistermorgen al heel vroeg zo ongeveer bij Hoogeveen toen Herman zei:
Ik vier nu heel langzaam uit zonder te remmen want ik heb totaal geen grip meer op de (winter) banden

En de temperatuur zakte maar en zakte maar. We waren begonnen met +7



Spek-en spekglad


En overal aanrijdingen



En hier, vlak bij de stad, was het -7


Maar, gelukkig wij zijn heelhuids aangekomen bij onze mams en hebben haar de stoel gebracht die ze zo hard nodig heeft. 
In eerste instantie erg argwanend waarom er toch wel het een ander veranderde in haar kamer, maar toen ik haar vertelde dat het onze stoel was die zij mocht hebben was ze er helemaal blij mee.

We vertellen haar nog maar even niet van de andere veranderingen die op handen zijn……..

Ze was zo blij om ons te zien en wij haar.

We zijn rond de middag weer weggegaan omdat we nog even bij zusje langs wilden, en ja hoor, zo ongeveer bij Hoogeveen kroop de temperatuur weer omhoog en kwamen we uit de gevarenzone.

We vonden het een vreemde gewaarwording om op 1 dag zoveel verschillende weertypes te ondergaan.
Nou zijn we echt wel wat gewend maar dit was wel heel extreem.

Eergisteren verwachtte ik quiltsters en borduursters, en ze kwamen ook. Het was super gezellig


Heerlijk, zei een van de gasten, dat er nou ook eens ergens samen geborduurd kan worden


Het randje per week is echt zo'n succes!!!




Een mooi resultaat van een geslaagde ochtend.


Morgenvroeg meer en andere randjes, en aanstaande zaterdag hoop ik  weer een aantal gasten te verwelkomen

Fijne dag

groetjes
Wietske