dinsdag 28 januari 2014

Ik kan er echt niks aan doen


Maar ik ben momenteel helemaal van het borduren. Van sommigen krijg ik dan de reactie: Ja, maar je moet ook weer gaan quilten hoor!!!!

Nou, dat komt echt wel goed, alleen nu niet!

Randjes borduren. Ik wist niet dat het zo leuk en verslavend is. Gistermorgen, nadat ik mijn blogje geschreven heb ben ik direct gaan zitten borduren en ziehier mijn resultaat:



Gisteravond nog een speentje erop, maar hij is nog niet helemaal klaar


Tijdens mijn 3 zwangerschappen borduurde ik de jaargetijden van Rie Cramer. Met de vierde ben ik heel ver gekomen maar er was geen zwangerschap meer. En dus is het nooit afgekomen, helaas.


Sterker nog, bij een van de verhuizingen heb ik het gewoon weggegooid.
Zo ontzettend stom!


Wat zou ik dat laatste deel nog graag eens terughebben en het misschien alsnog gaan borduren.
Er zijn verschillende afbeeldingen in omloop, maar het gaat om de plaat met de bloemenboog met kindjes die een aapje vasthouden


En, kijk nu toch eens. Krijg ik de foto al opgestuurd!!!!!
Dank je wel Dora, wij komen er samen wel uit.
Ontzettend lief van je!


Nog even een close-upje van mijn ijver van gisteren. Nadeel bij deze blokjes is dat je je niet mag vergissen, je wordt onmiddellijk teruggefloten.


Jongste en schoonzoon zijn een paar dagen met vakantie, nog even met z'n tweetjes voordat de hectiek losbarst met 2 baby's


Het kamertje is bijna klaar, de kleertjes zijn gewassen. Het duurt nog wel een paar maandjes, maar reizen door het land voor haar werk, wat ze tot nu toe veel deed, dat mag niet meer.

Beetje kantoorwerk is nog toegestaan, maar ik vroeg haar wat ze straks gaat doen als ze echt even niks meer kan.


Jullie raden het al:
borduren
Ze heeft mijn eerste randje meegenomen om te proberen.
Stel je voor als ze het nou leuk gaat vinden. 

Gaaf toch?


En mijn middelste? Zij haakt! Ook zo leuk. 

Nooit gedacht dat mijn dochters zouden gaan handwerken.

Fijne dag

groetjes

Wietske

20 opmerkingen:

Marja zei

ik zou bijna mee gaan doen met het "randje", maar toch niet helemaal. Dan heb ik straks echt te veel omhanden. Ik heb welk mijn moeder zo ver gekregen dat ze meegaat doen. Tot morgen. Groetjes, Marja

Sonja- Sezoentje zei

Oh, dit is zo herkenbaar hoor Wietske, ik wissel de lapjes ook af met borduurwerk. Ben nu bezig aan een countrypop van Bep én aan de randjes, tussen het borduurwerk van de webwinkel door, haha, stilzitten is er niet bij.
Leuk dat je dochters ook bezig zijn, dat komt vanzelf wel goed als ze eens de smaak te pakken hebben :)
Fijne week, liefs, Sonja

Ans zei

Dus ik kan nog hoop houden dat mijn dochters ook nog eens wat op creatief gebied gaan doen.

Bizzy Martine zei

Wat leuk, dochters die handwerken!!! Ik heb 3 zonen, dus dat zit er niet in :-(
Grtjs, Martine

.Antje zei

Zo herkenbaar. Ook hier ligt het quilten stil. Helemaal in de ban van haken. En ik ga ook de randjes borduren. Maar mag daar van mezelf pas mee beginnen als de quilt voor onze zoon klaar is. En daar heb ik dus gister flink aan zitten werken. Mooie stok achter de deur. Hoop dat vandaag het borduurband en garen worden bezorgd, kan ik er vast naar kijken. .........
Groetjes, Antje

Rennie zei

Zo zie je maar er is altijd hoop. Een van mijn kids is ook begonnen. By the way ik was zelf ook pas 26 toen ik voor het eerst een draad in een naald stak.

Lida zei

Soms duurt het even voor ze beginnen, maar ach het virus zit nu eenmaal in hun genen! Veel plezier met al je steekjes, wordt mooi! Groetjes
Lida

Dora zei

Ik weet niet of er verschillende versies van het patroon met het aapje zijn maar ik heb het patroon van Ariadne. Als je die bedoelt mag je het patroon wel van mij lenen. Wil het tzt wel graag terug. Groeten, Dora

Marguerite zei

Ook hier doen mijn dochters niet echt creatief mee. Ze beginnen wel eens ergens aan maar afmaken ho maar! Maar dit blogje van jou geeft me weer hoop. Ikzelf was al op de lagere school druk met borduren. Maar ja wij hadden maar een paar zenders op de tv, geen computers, geen mobiele telefoon, het was allemaal een stuk simpeler dan nu.
Groetjes Marguerite

Anoniem zei

Je hebt nu even het borduurvirus te pakken. Maakt toch niks uit, het quilten komt inderdaad vanzelf wel. Het belangrijkste is, je bent op een fijne manier lekker bezig.
Mijn jongste dochter quilt ook, heeft er helaas niet zoveel tijd voor na een hele week voor de klas gestaan te hebben. Maar in de vakanties des te meer. De andere is meer van het bouwen met lego.
Als ze er maar lol in hebben. Groetjes, Lenny

Judith zei

gezellig dat je dochters ook aan het handwerken zijn gegaan! lekker nestelen voor je jongste :0) wat een verandering zullen zij ondergaan met zomaar twee prachtige kindjes! hier is het ook een familie-aangelegenheid hoor, dat quilten, heul gezellig :0)

Wietskes Quilts zei

Hoi Dora,
Is het voor jou mogelijk om een foto te sturen? Ik herken het direct omdat ik zo ver gekomen was……..
groetjes
Wietske

Dora zei

Heb je een foto gestuurd.
Dora

Johanna Zweden zei

Dat Zweedse borduurwerk word mooi,
Dat word een mooie babykamer
Zonde dat je dat weg gegooid hebt!
Fijne dag groetjes Joke

Anoniem zei

Geweldig dat je nu toch het laatste patroon ook weer hebt-kun je het toch compleet maken.
Heb de tekeningen van Rie Cramer vaak voor een bordtekening gebruikt.
Vroeger wel met de kinderen geborduurd-ook de 2 jongens! Helaas nu geen van allen meer en ook de schone dochters niet...
groetjes,Truus uit Drenthe

Ageeth Dorsman zei

Wat een lieve borduurwerkjes laat je zien (die van Rie Cramer; helemaal geweldig), maar het allerliefste zijn toch echt die kastplankjes met babyspulletjes. Zo overduidelijk, dat deze kleintjes zo welkom zijn...
Groetjes van Ageeth

marga zei

Dochters die handwerken leuk vinden is denk ik bijna het mooiste wat er is. En voor de dochters is het helemaal te gek dat moeder keuze genoeg heeft. Mooier kan het toch niet zijn. Ik hoop dat de zwangerschap goed verloopt ook al zullen de laatste loodjes wel zwaar worden. En jij geniet maar lekker van de borduurwerkjes want wij hebben toch een hobby om blij van te worden.
Groeten
Marga

Floor zei

Bij mijn twee zonen zit dat er niet is helaas. Die gaan niet haken of borduren.
Misschien kan je dochter deel vier afmaken van Ria Cramer als ze de smaak te pakken krijgt.
Wat zijn die schilderijtjes leuk!

Monica zei

Ontzettend leuk als jouw dochters ook besmet worden met het handwerkvirus, ook al zullen ze met hun gezinnetjes nog niet veel tijd daar voor hebben, het beginnetje is gemaakt!
Leuk dat jij het vierde patroontje ook hebt gevonden. Ik heb ze in het echt gezien, ze zijn inderdaad heel erg leuk

Evelyne zei

Leuk hè Wietske, dat de dochters ook handwerken. Mijn dochter Inge vroeg drie jaar geleden om wat steekjes voor te doen. Nu heeft ze twee geboorte dekens geborduurd, zo leuk.Ik ben ook zo aan het borduren momenteel en het quiltwerk blijft ook hier liggen, maar dat wacht wel tot de borduur koorts omslaat naar quilt koorts!!
Ik zie dat jij ook helemaal klaar bent voor de komst van nieuwe wereld burgers!
Ik zag bij jou de letterlap hangen, die heb ik vroeger ook geborduurd ook weggedaan, zo dom van me!
Lieve groetjes, Evelyne