dinsdag 14 januari 2014

Rust!!!


Gistermiddag, heerlijk in de ruststand, met een stapel Ariadne's uit de jaren '80 op schoot, kwam ik al bladerend bij het volgende berichtje terecht en bedacht dat er toch wel heel erg veel veranderd is de afgelopen jaren


Maar, dat moet gezegd, volgens mij maken we de log cabin nog op precies dezelfde manier


Zien de advertenties er allemaal wel iets anders uit


En gebruiken we nog steeds dezelfde kleurtjes DMC. 
Best handig vind ik als wij straks de caroussel met garen binnen hebben. Hoef ik me er in ieder geval  geen zorgen om te maken dat de kleurtjes uit de tijd raken


Wel hele mooie randjes.
Vandaag eens kijken of de patroontjes er ook bij zitten


En dan Jan des Bouvrie. Wie van ons is er niet mee opgegroeid. Na de zoveelste interieurverandering, waarbij ik zijn adviezen probeerde op te volgen, kregen we de tijd van het minimalisme, oftewel de 

"KUNST VAN HET WEGLATEN"

In deze periode gingen wij in de binnenstad van Eindhoven op de 23e verdieping wonen en ik zat letterlijk tussen het glas en het blanke hout en verder helemaal niets!!!
Nou, oké als je naar buiten keek vanaf zo'n hoogte was er genoeg te zien. Ik ben nog nooit zo ongelukkig geweest met mijn interieur als toen.

Voor mij een dieptepunt op zo'n grote hoogte

We zijn na 4 jaar verhuisd naar Den Bosch….


En vandaag?
Mijn huis is brandschoon


 Ik voel me er super gelukkig met al die kleine spulletjes die ik zorgvuldig heb gespaard en heb gekregen


Mijn huiswerk is af


En ik kan dus vandaag weer een flinke spurt maken met de Sweet Hearts


Dat wordt weer genieten.

groetjes

Wietske

21 opmerkingen:

Anoniem zei

Leven is ondulerend.... er is niets nieuws onder de zon, alles komt altijd weer terug en veel blijft hetzelfde.
Ik kan me voorstellen dat je op de 23e etage van een flatgebouw niet gelukkig wordt; veel te hoog. Ik ben blij dat ik op de 1e woonlaag zit, hoor ik nog steeds bij Moeder Aarde.
Den Bosch is een stad om wel gelukkig te zijn.
Geluk en groet, Rya, Rotterdam

Saskia zei

Je zou na al die borduurperikelen bijna vergeten hoe je moest patchen en appliceren. Geniet ervan! Xas

quilting Jeannet zei

Prachtig je randjes, en het lijkt me dat je heel gezellig woont daar in die binnenstad van Den Bosch

Rennie zei

Leuk he om af en toe eens in die oude bladen te neuzen en te ontdekken dat sommige dingen echt niet verander en in de tijd. Fijne dagen!

yvonne zei

ik ben ook gelukkig met mijn tutte merullen zo als hij dat noemt ....

Bed, breakfast en quilts zei

Welverdiende rust na die volle borduurzondag!

Annelies zei

Geniet van en rustige dag.

Annie Kingma.Bonnema zei

Fijne dag gewenst.
Ga ook lekker handwerken, hoef niet te poetsen . We hebben geen water storing.
Gelukkig nog genoeg water in de ketel voor een kopje koffie
Groetnis Annie

Anoniem zei

Kan me voorstellen dat je je vreselijk ongelukkig voelde zo hoog wonen. Je moet contact blijven houden met de aarde vind ik. Den Bosch is toch veel leuker om te wonen, zeker de oude binnenstad dan Eindhoven. Al woon ik er zelf, maar wel aan de rand en 5min. van het bos vandaan. Blijf maar lekker in den Bosch hoor en we hopen nog lang te genieten van je atelier en wie weet straks winkel.
Groetjes, Lenny

Johanna Zweden zei

Leuk om bij iedereen te zien hoe ze er anderen draai aan geven
Fijne dag groetjes Joke

Floor zei

Leuk die oude bladen en er staan schitterende randjes in!
Maar...... ik vraag me toch wat af als ik zo jouw blog elke dag lees......
Je hebt het druk met de stoffen, de mensen die bij jou in het atelier komen en op bezoek bij familie.
Als je "niets" heb zit je gezellig in oude bladen te lezen en te borduren..... maar ik lees hier ook dat je huis brandschoon is..... dat krijg ik zonder al die drukke werkzaamheden nog niet eens voor elkaar...... dus.... wie maakt jou huis zo lekker schoon?

Saskia Smit zei

Mijn eerste quilt kwam uit de Ariadne.

Wietskes Quilts zei

ik zelf!!!! Nee, echt ik heb geen hulp. Nou ja oké Herman springt best bij hoor. Dat is nou het voordeel van vroeg opstaan

marga zei

Genieten dat is het goede woord. En daar moet je toch zelf voor zorgen.
Fijne dag.
Groeten
Marga

Conny's-blog zei

Heerlijk he die boekies kijken en weer nieuwe ideeen opdoen, je randjes zijn erg mooi joh..............liefs.Conny

Ageeth Dorsman zei

Heerlijk, die oude Ariadnes, ik heb ze ook nog en blader er graag in. En wat een feest van herkenning, dat minimalisme van JdB... Mijn DH vond het prachtig, ik echt helemaal niet, ik wilde Laura Ashley. Met het compromis was ik ook niet echt gelukkig. Nu wel helemaal blij met mijn interieur, en dat is net als bij jou lekker warm, beetje antiek, beetje Frans, beetje Engels, en flnk wat gezellige prulletjes... Dus ik kan me zo voorstellen, dat jij je zo thuisvoelt bij de sfeer van je winkeltje, want dat is ook zo warm en gezellig. Geniet ervan!
Groetjes van Ageeth

Richt zei

Wie wat bewaard...die heeft wat! Heerlijk is dat hè, ik kan er ook zo van genieten en je doet altijd wel weer wat ideetjes op.
En heb je een flinke spurt gemaakt met je Sweet Hearts?
Groetjes vanuit een winters Noorwegen,
Richt

Anoniem zei

Nu vanmiddag lees ik je blog nog eens door en zie ik in de "Ariadne" de advertenties..... Kerstshow in "De Zilverberk" in Zevenhuizen.... Wat ben ik daar vaak geweest en wat was dat een ontzettend leuke winkel.... ja was.... ze hebben er jaren geleden een Blokker van gemaakt tot groot verdriet van menigeen hier in de contreien. De pijn hierom wil ik nog even met jullie delen.
Groet, Rya, Rotterdam

Marguerite zei

Eigenlijk zou zo'n blad als de Ariadne gewoon weer terug moeten komen. Jarenlang abonnee geweest. Blader ze geregeld even door. En er is in al die jaren weinig verandert. Ja, alles wat toen grenen was is nu wit geverfd.
Groetjes Marguerite

Anny zei

Ja, dat was een leuke tijd. Toen de Ariadne nog de Ariadne was! Ooit zat ik in stage in het ziekenhuis in Breda (jaaaaren gelden hoor) en daar had bijna iedereen een abonnement. Niks van elkaar lenen. We konden niet wachten. Wat een gezellige boel was het bij jou dit weekend!

Hennie zei

Ja die ariadnes van toen geweldig om nog eens door te bladeren ik heb er ook nog een aantal.
Succes met je sweet hearts.

Groetjes Hennie.