Maar de deur is vandaag gewoon open.
zaterdag 27 juni 2026
We zitten er nog middenin…..
Met nog een nieuwe ventilator er bij vindt Herman het prima om beneden te werken. Eens even kijken hoe lang hij het volhoudt en anders hangt er wel een briefje op de deur om even aan te bellen en we komen naar beneden.
Gisteren zag ik kans om de eerste rij punten van de Dear Jane in elkaar te zetten. Nog 3 punten te gaan en dan kan ik alle randen in elkaar zetten.
En is de letter I bijna klaar
Afgelopen weekend hebben we de quilts weer eens een andere plek gegeven. Wel onder toeziend oog en met hulp van de vader van de meisjes
De deelnemers van de “Homeward Bound” hebben het nieuwe deel ook al weer ontvangen en een enkeling is al weer klaar.
Het wordt echt prachtig
En ook bij anderen wordt er ondanks de hitte gewoon gehandwerkt. Naar aanleiding van de High Tea van vorige week stuurt Hilde dit leuke werkje
donderdag 25 juni 2026
zondag 21 juni 2026
Afsluiten met een high tea
Zolangzamerhand een leuke traditie in onze winkel. Tot eind augustus zijn er geen workshops en lessen meer.
En hoe kun je je seizoen nou niet leuker afsluiten dan een gezellige middag en snoepen onder het genot van een klein handwerkje.
Gelukkig blijft het koel beneden dank zij de gordijnen die we vorig jaar aanschaften en de ventilator doet goeie dienst.
Eerst al het lekkers maar even in de koelkast bewaren
Maar als iedereen dan aan het werk is worden de etagères gevuld en kan er naar hartelust gesnoept worden.
We maken het ons gemakkelijk en hebben vooral heel veel plezier
De sfeer zit er goed in en de middag vliegt voorbij
Voordat we het weten is het kwart voor 4 en maken we nieuwe afspraken voor na de zomer.
De winkel blijft gewoon open deze zomer met een enkele uitzondering.
We gaan begin juli zingen in en rond Batenburg.
We zijn dan gesloten op 8, 10 en 11 juli. We repeteren 3 dagen in de oude kerkjes rond Batenburg en zingen mee in het festivalkoor op vrijdag 10 juli.
Onze workshops en lessen beginnen weer op zaterdag 29 augustus. De gewone Bee op de eerste woensdag van de maand loopt gewoon door en de Kleine Blokjes Bee die start op 17 juli ook. Daar is al veel animo voor.
Uiteraard is de winkel verder gewoon open op woensdag, vrijdag en zaterdag tussen 10.00 en 16.00 uur en verwelkomen we graag de vele vakantiegangers die Den Bosch in de zomermaanden komen bezoeken.
Fijne tijd toegewenst allemaal
Groetjes
Wietske
donderdag 18 juni 2026
Gestart…..
Deel 1 van de leuke Bom “A letter to my daughter.” En alleen voor het middenstuk hebben we al heel wat stoffen nodig
We maken de kleuren iets frisser en we gebruiken over het algemeen Tilda stoffen en ook de liberty’s zullen niet ontbreken. Voor wat betreft de basisstof hebben we nog extra rollen kunnen inkopen. De ecru- blauwe stip vinden we er mooi bij, maar met zoveel meer deelnemers als gedacht was het nog even spannend of het zou lukken. Ze zijn onderweg gelukkig.
En we zijn blij dat we ook van deze mooie stoffen extra rollen hebben kunnen inkopen want deze zijn inmiddels uit de collectie. Gelukkig hebben we nog veel op voorraad.
We starten in september maar zodra Herman alle stoffen gesneden heeft ga ik vast beginnen…….
Gestart met het 11e deel van de Slodki.
Sarah zet ons flink aan het werk maar fijn dat we dit deel alvast ontvangen hebben voordat het laatste deel komt.
30 stuks maar liefst.
Aan iedere kant 15.
Zij vormen de randen en het is een leuke klus.1 juli het laatste deel en dan kan ook deze quilt verder in elkaar gezet worden en doorgequilt. Ik heb alvast een plekje gereserveerd bij Marina.
Gestart met de “never ending story”
De Dear Jane.
Hij blijft maar trekken en altijd deed ik mee via FB. Daardoor kon ik terug lezen hoelang ik er mee bezig ben en hoe vaak ik opnieuw begonnen ben.
Ik denk net zo lang als ik nu quilt en dat is zo’n 14 jaar
Alle kleuren zijn de revue gepasseerd. Rood, blauw, zwart-wit……
En waarom ik hier mee gestopt ben is me ook een raadsel
Maar nu ben ik weer helemaal in de ban en de tilda stoffen die ik al gebruikte vervelen nu zeker niet
Op dit moment ben ik de letter I aan het afronden en ik moet nog zo’n 30 blokken en 10 punten.
Nu is het een kwestie van doorzetten…..
Ik kijk uit naar de kleine blokjes Bee en we hebben al een aantal geïnteresseerden.
Kom gezellig meedoen en we leren van elkaar. Onder de tab agenda vind je alle details. Iedereen die met kleine blokjes bezig is kan aansluiten.
Gestart: afgelopen maandag zijn er weer foto’s gemaakt van mijn voet. De losse schroeven zijn verwijderd en het nieuwe plaatje zit goed op z’n plaats.
Nu maar langzamerhand meer belasten en kijken hoever ik kom.
Ondanks de hitte zijn wij morgen en overmorgen gewoon open. Zaterdagmiddag hebben we een gezellige zomerse high tea en we zorgen ervoor dat het koel blijft in de winkel.
Groetjes en houd het koel deze dagen……
Wietske
zondag 14 juni 2026
Storm op komst?
Of waren we juist zo blij dat het zonnetje eindelijk weer eens scheen en dat we elkaar weer konden ontmoeten?
In ieder geval was het erg gezellig en druk gisteren. Marthy was onze juf met haar eigen ontwerp
De sfeer zat er goed in, en met zo’n vrolijke workshop kon dat ook niet anders
En zo fijn dat we weer op Nelly konden rekenen om iedereen te voorzien van het nodige…..
En dat je bloemen op nog meer verschillende manieren kunt maken liet Hilde zien. Zij is al druk bezig met de voorbereiding van de workshop op 5 september;
Dit lieve quiltje zullen we in de winkel ophangen. Inmiddels zijn er nog een paar plekjes vrij dus meld je snel als je mee wilt doen.
Gisteren is de laatste plek opgevuld bij de beginnerscursus die in september start.
We mogen ons verheugen om weer met 12 deelnemers te gaan starten!!!!
Volgende week zijn we er weer en vrijdag komt het volgende deel van de “Jules” weer uit en zaterdag is onze High Tea vanaf half 1.
Fijne dag en hopelijk houdt het nu even op met regenen……
Groetjes
Wietske
Abonneren op:
Posts (Atom)


















































