zondag 19 januari 2014

Borduren in gevangenschap


Mijn middelste, zij had alles geregeld voor een weekend moeder - met 2 dochters. Ik wist dus absoluut niet wat ons te wachten stond en groot was mijn verbazing toen we parkeerden bij de gevangenis waar we een nachtje opgesloten zouden worden.

Nou, niet echt natuurlijk, maar het leek allemaal heel erg echt

"Het Arresthuis" in Roermond, daar zaten we

  
Er was geen sprake van een veroordeling, ik was van te voren niet gehoord, ik kon me niet verdedigen, wist niet wat me te wachten stond, nee mijn enige zekerheid dit weekend was


dat mijn randjes mee naar binnen mochten



En dat ik mocht genieten van alles


wat ik voor 2007 eng en griezelig gevonden zou hebben

   
een echte gevangenis


prachtig omgebouwd tot hotel
maar tot in detail herkenbaar waarvoor het gediend had

codes op de badjassen

2 snoepjes (?) voor
het slapengaan

steengoed met
de mooiste teksten

echt steen, maar het leken
wel kroezen

We hadden dit weekend, behalve de heerlijke moeder-dochters gesprekken met 1 dochter die over haar 2  kinderen praat en 1 aanstaande moeder die over haar 2 kinderen droomt, 2 missies.
De eerste was een fotoreportage van ons drietjes


Die uitzonderlijk goed gelukt is, en die zo leuk was, dat ik die momenten nooit meer vergeet


En intussen had ik maar mooi mijn randjes af. Mijn kinderen sliepen bij mij op de kamer, maar waren zo diep in slaap dat ik rustig kon borduren
want ik sliep nauwelijks

Een bed in de bajes is echt niks waard!!!


Onze tweede missie vandaag was nog een bezoek aan Maastricht. Ik had Fedde net nog gezien maar Laurens en Valentijn al een poosje niet.
Ik word daar erg onrustig van en dus reden wij vanmorgen na een uitgebreid ontbijt van Roermond naar Maastricht met de auto en Herman nam de trein vanuit den Bosch, zodat we vanmiddag weer samen terug konden rijden in 1 auto, nou ja d.w.z. Herman kon dan mooi rijden en jongste en ik uitrusten.

Zo gaat dat nou eenmaal, zo is bij ons de rolverdeling


Ik wilde graag naar de eendjes


Terwijl in huis de voorbereidingen getroffen werden voor het ophangen van een mega groot schilderij


En vol ontzag bekeken Laurens en Valentijn de verrichtingen van een opa die ook werkelijk alles kan!!!


En werd het schilderij met vereende krachten aan de muur gemaakt.


En toen we in de auto zaten stuurde middelste een "appje" met daarop de boodschap van Valentijn:
Dat hebben opa EN OMA mooi gedaan.

Kijk daar word ik nou zo blij van:
Niks doen en toch genoemd worden.

Tja en dit heerlijke weekend begon al zo ontzettend leuk.
Juud en Lz' tje die zomaar aankondigden dat ze langs kwamen vrijdag
Echt zo vreselijk leuk


Juud was wel even haar pasje voor de parkeergarage kwijt.
Heb ik weer hoor, riep ze luidkeels.


Maar gelukkig vond ze het gewoon terug in haar broekzak


We dronken koffie, weer koffie, aten een broodje en gelukkig
er kwamen geen klanten………


LZ'tje nam Herman op sleeptouw door het atelier voor de broodnodige adviezen


Die wij erg waardevol vinden, waar we erg blij mee zijn en waarvan we een aantal al in praktijk hebben gebracht.


Juud bemoeide zich niet met deze rondleiding, zij zocht vieze kleuren uit voor al haar quilts.
Maar volgens mij heeft ze dat op haar eigen blog al laten zien, dus dat hoeft hier niet meer


Wij wilden 2 Janes bij elkaar zien


En volgens mij zijn we daarin goed geslaagd


Juud en LZ'tje. Ontzettend lief dat jullie geweest zijn, ik heb genoten van jullie gezelschap!

En nu?
Ik ga naar bed, slapen want ik ben doodmoe

Dit blogje blijft er even op staan want het was een hoop werk.
Tot dinsdag ofzo
Hoop maar dat jullie het niet erg vinden.

groetjes
Wietske