donderdag 23 januari 2014

Soms…...


Komt alles tegelijk:
5 leveranciers die binnen een uur op je stoep staan, en een hal beneden die veel weg heeft van een fabriekshal.

En als je alles dan netjes ingericht en opgeruimd hebt….

met de allerleukste
en allermooiste
op borduurwerk
lijkende stoffen

En eindelijk mijn DMC molen naar boven gesjord is


Dan blijkt het mooie band waar ik al zo lang op wacht, er niet bij te zijn.
Foutje van de leverancier.

Jullie zullen helaas nog even moeten wachten, maar Herman heeft nog wel vele meters extra besteld.

En dan komen de verrassende ontmoetingen.
4 allerhartelijkste dames die graag willen appliceren. 
Een van hen had een randjeslapje bij zich van haar moeder met precies dezelfde randjes als wij borduren, zelfs in dezelfde volgorde.

In de drukte ben ik vergeten om er een foto van te maken, maar ze komt weer terug en dan maak ik het goed.

En dan een echtpaar helemaal uit Antwerpen, speciaal gekomen om Jane te laten zien.
Ademloos heb ik staan kijken, zo mooi op een Aidastof met stille kleuren.
Het leek wel ingeweven in de stof.
Een fantastische ontmoeting



En ik?

Tussen de bedrijven door borduur ik me suf, maar wat is dit leuk om te doen. Niet moeilijk, geen vreselijke telwerken. Gewoon leuk.


En het schiet zo lekker op


Vandaag doe ik de babywas. Niet omdat jongste het zelf niet kan, maar gewoon omdat ik het leuk vind.


Maar, ik zei het al:

Soms….

Liggen vreugde en verdriet zo dicht bij elkaar. Gistermiddag hoorde ik dat onze moeder wordt overgeplaatst naar de verpleegafdeling van het verzorgingshuis waar ze al een poos woont. De afgelopen weken is ze vaak gevallen, en nu?

Ze weet eigenlijk niet meer goed wat er in haar omgeving gebeurt, kan het niet meer onder woorden brengen, en voor de verzorging wordt het nu te veel en moeten zij de zorg voor haar uit handen geven.

Het gaat heel snel, veel te snel!
Gelukkig kom ik uit een groot gezin waarin alle regel- zaken in grote harmonie geregeld worden.

Voor nu is het belangrijk dat ze de komende tijd zo comfortabel mogelijk doorbrengt en dat is niet op een kamer waarin ze veel alleen is.

Houden jullie het blog goed in de gaten als je langs wilt komen? Ik zal er altijd voor zorgen dat er een berichtje op staat als ik onverwachts naar Groningen moet.

groetjes

Wietske




34 opmerkingen:

Marja zei

Het lijkt me naar om dan zo ver weg te wonen. Veel sterkt. Groeten, Marja

sylvia zei

Zo liggen inderdaad vreugde en verdriet dicht bij elkaar! Geniet van je voorbereidingen voor de babbies....;)....maar heel veel sterkte met moeders: dit is een bron van zorgen!
lieve groet, Sylvia

Irene zei

He bah, wat naar zeg met je moeder. Veel sterkte ermee.

Maar wat zie ik bij de babywas? Roze en blauw! Van elk één?

Groetjes, Irene

Wietskes Quilts zei

Jaaaaa, voor het eerst worden wij opa en oma van een meisjesbaby!

Noa Tonnis zei

Ik herken het helemaal ook mijn moeder 75 jaar binnen een jaar naar een verpleeghuis omdat ze dement was geworden en nu zit ze in hetzelfde verpleeghuis achter de gesloten deuren,heel veel sterkte

Lupineke zei

Sterkte Wietske, met de zorg rond je moedertje..! Bij mijn oma gaat het precies zo, ook zij is nu op de huiskamerafdeling opgenomen omdat het alleen niet meer ging... Gelukkig mag je ook genieten van al het leuks rond de komst van de tweeling, zo liggen begin en eind van het leven soms dicht bij elkaar. Lieve groet!!

Anoniem zei

Heel veel sterkte; je moet nog maar vaak "Dag Moeder" zeggen... op een dag kan het niet meer en dat is een groot gemis.
Ik zal een lichtje opsteken bij Maria.
Groet, Rya, Rotterdam

Monica zei

Wow, dit is wel een heftige ontwikkeling , Veel sterkte met je moeder.

Ester Verhorst zei

Even een dikke knuffel op afstand van mij, gewoon omdat je het even nodig hebt...Liefs, Ester

Ester Verhorst zei

Even een dikke knuffel op afstand van mij, gewoon omdat je het even nodig hebt...Liefs, Ester

Supergoof zei

Heel veel sterkte met de zorg om de dierbare oudste, maar o wat schattig dat onverwachte baby roze!

bep zei

Oh Wietske , houd elkaar maar vast in moeilijke dagen, Bep

patricia zei

Vreugde en verdriet liggen inderdaad vaak heel dicht bij elkaar...enerzijds ben je blij met de komst van 2 babytjes en druk met alle leuke dingen daaromheen (ik heb zelf ook een tweeling, druk druk, maar oh zo leuk!) en anderzijds ben je verdrietig om je moeder........heel dubbel!
Heel erg veel sterkte.
Liefs patricia

Anoniem zei

Heel veel sterkte gewenst met je moeder. Nooit fijn dit soort berichten en zeker niet als het iemand betreft die je heel dierbaar is.
Groet, Lenny

Ageeth Dorsman zei

Zo vaak komen vreugde en verdriet tegelijkertijd... Heel veel sterkte met je moeder gewenst en ook veel vreugde bij het wachten op detweeling (ik denk, dat ik wel,weet wat het wordt, hoor). En wat een prachtige stofjes heb je weer binnengekregen, vooral die twee, die inderdaad bijna geborduurd lijken.
Groetjes van Ageeth

Handige Handjes zei

Vreugde voor 2 babietjes....maar verdriet om je moeder....moeilijk hoor.
Als je moeder zoveel zorg nodig heeft, is het toch fijn dat ze die kan krijgen....maar het is alleen maar inleveren. Veel sterkte!

margaquilt zei

Wat een leuke borduurtjes. Veel succes met de babywas. Dat zal lang geleden zijn dat leuke kleine spul aan de waslijn of in de droger. Ik wens je heel veel sterkte nu het met jou moeder slechter gaat en hoop voor haar en jullie dat ze een lieve verzorging krijgt.
Groeten.

Marga

Floor zei

Het is niet fijn dat jullie zo ver weg wonen van je moeder nu je vast wat vaker langs wilt gaan.
Hoop dat het toch lukt, veel sterke er mee.
Wat een mooie stofjes heb je binnen gekregen, vooral die bruinige vind ik erg mooi.
Toch een meisje en een jongen.... ik had het al eerder gezegd. Wat leuk is dat!

Lida zei

Sterkte met je moeder, ja soms gaat het heel vlug, hoop dat ze toch goed herstelt!
Gave stofjes, groetjes
Lida

M Verheij zei

Jullie allemaal heel veel sterkte met je moeder en de oma van jullie kinderen.
De envelop is op de post naar je toe.
Maaike

Elza zei

Allereerst sterkte met je moeder dat is heel naar, als ze goed verzorgd wordt dan scheel dat wel een heleboel.
En leuk een meisjes baby erbij en ook nog een jongetje.
Prachtige spullen heb je weer in huis gekregen. Succes de komen tijd.

Jet en Zus zei

Vreugde en verdriet lijken bij elkaar te horen!

Groetjes Anita

Ineke B zei

Heel veel sterkte met je moeder! Gelukkig krijgt ze de zorg die ze nodig heeft dat is al een zorg minder, knuffel haar maar extra als je er bent.

Schattig die borduurtjes! Wat een rijkdom dat jullie nu ook een kleindochter krijgen!

Liefs, Ineke

Rennie zei

Sterkte de komende tijd het is altijd weer een stukje afscheid van wat was.

Anoniem zei

Heel veel sterkte. Wij zijn door hetzelfde dal gegaan met mijn moeder, maar ze was altijd blij als we even bij haar waren.
Leuk dat je nu kunt vertellen dat het jongen en een meisje worden!
groetjes Mieke (van het borduurtje)

Anoniem zei

Sterkte hoor met alles moeilijk soms om zo ver weg te wonen.
wel erg leuke stoffen vooral de stof met vogeltjes ..is het stof van moda? groet Corrie

Heleni zei

Ach Wietske, wat een naar nieuws over je moeder. Ik vind het voor haar ook heel erg sneu en hoop dat ze nog wat beter gaat worden.
Heerlijk hè, de babywas doen. Ik zie rose en blauw........
Wat een knots van een dmcmolen hè. Ik vond het eerder wel handig maar ook een sta in de weg. Maar je hebt zo wel een lekker voorraadje.

Marguerite zei

Sterkte met je moeder. Dan is het lastig dat je niet zomaar even naar haar toe kan wippen. En oh wat leuk, babykleerdjes en dan mag je ook nog bij jongens en meisjes kleren kijken. En wauw die dmc molen zoiets zou ik hier wel in de kamer willen hebben. Zo mooi al die kleuren.
Groetjes Marguerite

Ineke Hulzebos zei

Ach Wietske toch, ik maak een beetje hetzelfde mee als jij nu met je mams, wat een zorg en verdriet, veel sterkte.
Wat leuk om zo'n baby-wasje te doen. Mooie stofjes zie ik voorbij komen.

Liefs, Ineke

conny's quilts zei

Wietske, wat een mooi borduurrandje is het aan het worden. En wat een rijkdom, al die ontmoetingen die je nu hebt in jouw mooie winkel, fijn om te lezen hoeveel je daar van geniet. Ik hoop dat je daar ook steun uit kan putten voor de zorgen die je hebt om je moeder, veel sterkte daarmee.

Anny zei

Heel veel sterkte met je moeder. Wat is het dan lastig om zo ver uit de buurt te wonen he? En.... zie ik daar appeltjesstof?

Carin Wijnand zei

Oh Wietske, wat is dat dubbel he. Ik denk dat je graag alle nieuwe dingen met je moeder had willen kunnen delen. Het is moeilijk als het afscheid dichterbij komt, Wens je veel kracht toe. gr. Carin W.

Evelyne zei

O, wat een akelig nieuws van je moeder en dat je zo ver weg woont.
Fijn dat er genoeg familie is die allemaal hun steentje bijdragen aan het zo comfortabel mogelijk maken voor je moeder.
Wat heb je weer mooie stoffen binnen en dan.... die volle kleurige DMC molen, prachtig!!
Fijn weekend en lieve groetjes, Evelyne

Nelly Demmer zei

Dag Wietske, lees met veel plezier je blog, jammer dat je zo ver weg woont.
Wens je veel sterkte met jouw moeder, ik zit in hetzelfde stukje, niet makkelijk.
lieve groet van Nelly