donderdag 23 januari 2014

Soms…...


Komt alles tegelijk:
5 leveranciers die binnen een uur op je stoep staan, en een hal beneden die veel weg heeft van een fabriekshal.

En als je alles dan netjes ingericht en opgeruimd hebt….

met de allerleukste
en allermooiste
op borduurwerk
lijkende stoffen

En eindelijk mijn DMC molen naar boven gesjord is


Dan blijkt het mooie band waar ik al zo lang op wacht, er niet bij te zijn.
Foutje van de leverancier.

Jullie zullen helaas nog even moeten wachten, maar Herman heeft nog wel vele meters extra besteld.

En dan komen de verrassende ontmoetingen.
4 allerhartelijkste dames die graag willen appliceren. 
Een van hen had een randjeslapje bij zich van haar moeder met precies dezelfde randjes als wij borduren, zelfs in dezelfde volgorde.

In de drukte ben ik vergeten om er een foto van te maken, maar ze komt weer terug en dan maak ik het goed.

En dan een echtpaar helemaal uit Antwerpen, speciaal gekomen om Jane te laten zien.
Ademloos heb ik staan kijken, zo mooi op een Aidastof met stille kleuren.
Het leek wel ingeweven in de stof.
Een fantastische ontmoeting



En ik?

Tussen de bedrijven door borduur ik me suf, maar wat is dit leuk om te doen. Niet moeilijk, geen vreselijke telwerken. Gewoon leuk.


En het schiet zo lekker op


Vandaag doe ik de babywas. Niet omdat jongste het zelf niet kan, maar gewoon omdat ik het leuk vind.


Maar, ik zei het al:

Soms….

Liggen vreugde en verdriet zo dicht bij elkaar. Gistermiddag hoorde ik dat onze moeder wordt overgeplaatst naar de verpleegafdeling van het verzorgingshuis waar ze al een poos woont. De afgelopen weken is ze vaak gevallen, en nu?

Ze weet eigenlijk niet meer goed wat er in haar omgeving gebeurt, kan het niet meer onder woorden brengen, en voor de verzorging wordt het nu te veel en moeten zij de zorg voor haar uit handen geven.

Het gaat heel snel, veel te snel!
Gelukkig kom ik uit een groot gezin waarin alle regel- zaken in grote harmonie geregeld worden.

Voor nu is het belangrijk dat ze de komende tijd zo comfortabel mogelijk doorbrengt en dat is niet op een kamer waarin ze veel alleen is.

Houden jullie het blog goed in de gaten als je langs wilt komen? Ik zal er altijd voor zorgen dat er een berichtje op staat als ik onverwachts naar Groningen moet.

groetjes

Wietske