donderdag 2 januari 2014

The day after


Het eerste wat wij altijd doen na de oudejaarsnacht, is kijken hoe het met mijn auto is. Over die van Herman hoeven we niet in te zitten, die staat veilig onder dak.
In de afgelopen jaren wordt er zoveel vuurwerk in onze straat afgestoken dat we besloten om mijn auto op de grote parkeerplaats neer te zetten.

En dat was denk ik een goeie keus!

Zelden heb ik zoveel vuurwerk-minnende-knallende mensen bij elkaar gezien als de afgelopen oudejaarsnacht. Ik vond het oprecht griezelig, en ik ben van mening dat hier echt paal en perk aan gesteld moet worden!!!!!!!!

Gelukkig waren wij binnen, we hebben nou eenmaal niet zoveel met oud en nieuw.
Op gegeven moment hadden de buurjongens van de overkant een hele grote streng gemaakt van die enorme klappers, dwars door de hele straat heen en dan tussen die hoge huizen. Er kwam echt geen einde aan.

Doodeng!

Maar gistermorgen, we wilden toch een rondje fietsen:



Gelukkig, onbeschadigd!!
En dus gelijk maar even het nieuwe vignet erop voor de komende 3 maanden


Heerlijk uitwaaien in het Bossche Broek



En 's avonds kwamen vriendinnetje en haar man eten en schoven jongste en schoonzoon nog aan voor de gezelligheid


Vandaag gaat Herman een dagje aan het werk, en ik ga eindelijk, na lange tijd, even naar de Bee bij Francoise.

De afgelopen maanden was er geen gelegenheid voor, maar voorlopig verwacht ik even geen volle dozen en leveranciers aan de deur en dat vind ik heerlijk.

Morgen en overmorgen zijn jullie weer welkom.

Fijne dag

groetjes
Wietske


16 opmerkingen:

KijkDaarIs zei

veel plezier op de bee!!!
fijne dag..;0)

Ineke B zei

Lieve Wietske, voor jou en je familie een heel gezond, voorspoedig en creatief 2014 gewenst!

Dat vuurwerk en hier de traditie van vreugdevuren en auto's in de brand steken, vooral zo vlak bij huizen vind ik echt beangstigend! Gelukkig is er niets gebeurd en is het weer een jaar voorbij.

Liefs, Ineke

Marja zei

Hoi Wietske, wij waren met de jaarwisseling ook in Den Bosch. Onze auto kon daarna door de wasstraat. Hij zat helemaal onder de grijze troep van het vuurwerk. Veel plezier in Vught. Groetjes, Marja

Anoniem zei

Helemaal met je eens: particulier vuurwerk moet verboden worden... Ik haat het al vanaf dat ik een kind was en het wordt steeds enger. Van alle etages (14 hoog) kun je vuurwerk verwachten als je langs de flat loopt en niet alleen op oudejaarsavond. Maar "verbieden kan niet want dan gaan ze ondergronds", alsof dat nu ook al niet gebeurt. Het is gelukkig weer voor een jaar voorbij. Groet, Rya, Rotterdam

Saskia Smit zei

Veel plezier vandaag.

carina zei

Gelukkig maar. Het is toch wel een beetje van de zotte dat je je auto al weg moet zetten omdat je anders verwacht dat je auto niet heel uit de strijd komt.
Nou een lekkere gezellige bee

Marguerite zei

Van mij hoeft dat vuurwerk ook niet. En dan die troep die op de straat ligt die niemand opruimt bah!! Over alle gewonden en branden maar te zwijgen.
Hier is gelukkig ook alles heel gebleven. Nu de kerstspullen weer opruimen en wordt het huis weer zoals het voor de kerst was.
Veel plezier op de bee.
Groetjes Marguerite

Anoniem zei

Gelukkig dat jullie ongeschonden uit de strijd te voorschijn zijn gekomen.
Geen idee of mijn auto het overleefd heeft-staat bij de garage in het dorp sinds de dag na Kerst.In het dorp wordt veel meer geknald dan bij ons hier -hier meer carbit schieten:lijkt wel oorlog dat zware gedreun.Gelukkig is de rust nu terug.
Gezellige dag vandaag op de Bee.
groetjes,Truus uit Drenthe

Ria zei

Zo je bent er weer klaar voor merk. Het vuurwerk is hier meegevallen. Het regende om 12.00 uur, ik moet natuurlijk 24,00 uur zeggen. Leuk weer een ontspannen dagje. Hier begint alles volgende week weer. Dus nog even rust.

Groetjes en een fijne dag Ria V.

Ageeth Dorsman zei

Ietsje later (1 dag), maar niet minder van harte gemeend: De allerbeste wensen voor 2014! Dat het maar een liefdevol, mooi, gezond en creatief jaar mag worden. En vooral natuurlijk, dat jullie maar opa en oma mogen worden van 2 gezonde kleinkinderen, dat is het allerbelangrijkste. En je atelier wordt vast en zeker een heerlijke plek in quiltland!
Groetjes van Ageeth

Judith zei

ik vond het vooral veel zwaar klinkend vuurwerk, brr. geniet van je bee :0) fijn hè, dat de rust weer wederkeert (even)!

Hermie zei

Heel vervelend dat het bij jullie zo gaat met het vuurwerk. hier wordt er vrolijk op los geschoten en de volgende morgen wordt het hele plein aangeveegd en daarna een met degenen die geveegd hebben een borreltje gedronken en dit gebeurd al meer dan 30 jaar zo.

Rennie zei

Het uitzicht vanaf de 11e over Zoetermeer, Den Haag, Scheveningen, Katwijk, Noordwijk en Leiden was fenomenaal. Zoveel siervuurwerk heb ik niet eerder gezien. Dieper de nacht in hoorde je goed het illegale spul. Leken wel bommen. Oppakken die hap en heel zwaar straffen zou ik zo zeggen!

Annie Kingma.Bonnema zei

Houd niet van vuurwerk en het geknal, kom dan nachts ook niet naar buiten.
Ben altijd blij dat er geen kinderen gewond zijn geraakt.
Op afstand zal siervuurwerk wel mooi zijn, maar niet aan ons besteed.
ook kost het heel veel geld
Groetnis Annie

Elza zei

Het was hier rustig met oud en nieuw, niet veel vuurwerk bij ons in de straat.
Ook heerlijk voor de poezen. En je weet dus ook wat het gaat worden, leuk kun je lekker leuke spulletjes kopen.
Wij weten het ook. Dat scheelt een stuk. Dan hoef je niet meer na te denken over de kleuren. Veel succes en groetjes Elza.

Richt zei

Ik ben ook niet zo van het vuurwerk, dit jaar hadden we 1 doos siervuurwerk en dat was prachtig! Hier in Noorwegen kennen ze niet het carbid schieten, wat wel veel in Nijkerkerveen (hebben we gewoond) wordt gedaan. Hier wordt het vuurwerk al voor twaalven afgestoken en 10 over 12 is het al over en uit.
Gelukkig had je geen schade aan je auto!
groetjes Richt