vrijdag 1 maart 2013

Zo veel moois!



Wat een dag gisteren!

Het stond bol van de heerlijke momenten. Allereerst al jullie reacties op mijn blog. 

Ik heb er van genoten, evenals van mijn goed gevulde dag.

Allereerst had ik mijn (bijna) wekelijkse bijeenkomst in Helmond waar ik mijn top aan Marleen zou laten zien. Tenslotte kun je thuis van alles in elkaar zetten, maar dan is het natuurlijk heel erg belangrijk wat de juf er van zegt.........

En de juf was tevreden, heel tevreden!

Mijn top werd aan de wand gehangen. Tja en dan moet ik hem toch nog een keer aan jullie laten zien hoor.



Ik had al gezegd dat er een paar oneffenheden in zaten, nou die zag Marleen  in 1 oogopslag, en met gezwinde spoed ging ze aan de slag. Tja en dan is hij wat mij betreft helemaal perfect hoor.



Slechts een biesje moet er opnieuw ingenaaid en een klein stukje onderaan zat niet goed.
Ik had mijn 2e deel van de dansende meisjes ook meegenomen en och dat leek toch ook mooi, zo tegen de wand.



Nog een paar armpjes, hartjes en knoopjes en 1 bloem, dan zit alles erop. Volgende week begin ik met het knippen van de poppetjes van het derde deel. Inmiddels heb ik besloten om de delen afzonderlijk van elkaar te gaan doorquilten, omdat dit veel makkelijker is. Daar komt bij dat aan de achterkant van deze quilt mijn dagboek komt, dus dan zie je niet hoe het straks aan elkaar zit. 

Marleen is al weer behoorlijk gevorderd met haar eigen project. Een ontwerp van Francoise



Zo mooi!



Tussen de middag ben ik naar Eindhoven gereden om bij Liesbeth te lunchen. 

En wat ik daar dan allemaal weer voor moois zie!!!!!

Gehaakte hartjes

allemaal kerstmannen

en dan alleen al

al die kleuren.....

Liesbeth is met de Huswif begonnen van Margreet Beemsterboer. Ik zag dit project de afgelopen tijd al op diverse blogs voorbij komen, maar ik wist niet dat zij er onlangs ook mee begonnen is. Hier en daar geeft ze er wel haar eigen draai aan, maar het ziet er prachtig uit. Ze heeft hem al bijna af.





En om deze lange dag compleet te maken ben ik nog langs Francoise gereden om stof uit te zoeken voor de rand en de achterkant van de basisquilt.




Alles dus prima gelukt. Ik heb weer een hoop ideeën opgedaan, het was een heerlijk (maar wel lang) dagje, want we reden gisteravond nog "even" terug naar Eindhoven voor een koorrepetitie.

Alvast een prettig weekend, wij gaan morgen eindelijk het huis van middelste en schoonzoon in Leiden schoonmaken. We gaan het allemaal samen doen, iedereen helpt een handje mee. Laurens is alleen al blij dat hij vannacht een nachtje bij opa en oma mag slapen en dat hij morgen zijn wiebeltanden aan iedereen mag laten zien. Gelukkig begrijpt hij  er nog totaal niets van wat zich allemaal aan narigheid in dat huis heeft voorgedaan, en dat is maar goed op. De grote mensen lossen het wel op.......

Zondag een verslagje.

groetjes

Wietske