woensdag 6 maart 2013

Hoe heerlijk kan het zijn.........

Zeg nou zelf!

Neem een dag als gisteren. Je voert je liefste hobby uit, krijgt adviezen zoveel je wilt, kijkt bij de buurvrouw net zo vaak als je zin hebt en de buurvrouw kijkt mee met jou, denkt mee, praat mee, je accepteert goeie adviezen en geeft ze zelf, en dan is het gewoon ook nog eens hartstikke gezellig.

Ik kan er maar geen genoeg van krijgen.

Gistermorgen was ik om 10 uur bij Francoise en zij had mijn vraag al helemaal voorbereid:


De Palestrinasteek.

uitleg over het bestaan
van de steek

even voordoen

en dan zelf proberen
Het lijkt zo op het oog wat rommelig maar de zwarte steken boven aan zijn grote probeer- steken, de rode zijn de " beter gelukten". 

Ik weet het nog niet hoor, het is een lastige steek en als ik hem wil gaan gebruiken moet ik er nog goed op oefenen. Maar hij is mooi, dat is zeker.

We waren gistermorgen met een klein groepje, en dat is ook helemaal de bedoeling bij Francoise. 1 keer in de 14 dagen op dinsdagmorgen geeft ze cursussen aan kleine groepjes. Handig, je kunt meenemen wat je wilt, vragen wat je wilt en daarbij natuurlijk heerlijk om ervaringen uit te wisselen.

Ik maak vanaf nu dankbaar gebruik van deze lessen.......

Ik moet, nee ik wil nog heel veel leren

Ook de andere cursisten zijn momenteel
helemaal in de harten.





Gistermiddag om 2 uur kon ik in Helmond terecht voor het sandwichen van mijn basisquilt. Ook hier toevallig een klein groepje cursisten zodat we uitgebreid tijd hadden om bij te kletsen en (quilt) ervaringen uit te wisselen.

"Wietske, als jij nou zorgt voor de koffie en de thee zal ik je quilt spelden. Ik ben nog jong van heup en knie."

Een genereus aanbod dat ik dankbaar accepteerde, want ik ben niet meer zo jong van heup en knie.



even stiekem kijken met welke kleur draad
gequilt gaat worden

Ik heb deze quilt alvast aangemeld voor de tentoonstelling van september thuis bij Marleen. ieder jaar weer een grote happening waar heel veel mensen op af komen.

Toen ik thuis kwam had middelste mij een prachtige tekening gestuurd van Laurens die hij voor de verjaardag van zijn mamma gemaakt had. Gisteren werd ze 33!!!

Laurens hanteert de carnavalskleuren
van Maastricht nog even.


Morgen waarschijnlijk geen blogje. Tussen 7 uur en half 8 komen de tuinmannen om zich eens flink uit te leven op ons dakterras. De vloer wordt opnieuw gelegd, alle bakken worden leeggehaald en opnieuw gevuld en er wordt een bewateringssysteem aangelegd. Daarna zetten ze ook eens de door ons uitgezochte planten in de bakken. 

Twee jonge mannen die zich hier 2 volle dagen mee gaan bezig houden, en voortdurend 2 trappen op en af moeten. Het zal een behoorlijke klus worden.


Wordt vervolgd

groetjes

Wietske

18 opmerkingen:

Saskia Smit zei

Die paletinasteek vind ik ook nog steeds heel erg moeilijk. (zelfs het schrijven van de naam, zie ik haha)

KijkDaarIs zei

Wat heb je weer een gezellige dag gehad!!..en dan nu lekker je dakterras opknappen..als het dan straks lekker weer is ben je er helemaal klaar voor!!.;0)
De tekening vind ik prachtig!!!..ik zou er een leuke stitchery van maken!!
Fijne dag..

Jeanneke zei

Wat heb je een hoop geleerd en gedeeld in gezelligheid!
Groetjes,

Jeanneke.

Wilma Kuin zei

Wat heb je veel geleerd!!

Leuk,..grondkruipers,..

Noa zei

Je hebt zeker veel geleerd en nu je basisquilt quilten

Aangenaam verpozen met Joke zei

Je hebt een heerlijke dag gehad, geheel in quiltsfeer. En ook veel bijgeleerd. De palestrina steek lijkt mij ook nog steeds moeilijk, maar het is wel een mooie steek.
Veel succes met het terras. Jij zal de heren wel van de nodige versnaperingen moeten voorzien. Maar dan ben je straks wel helemaal klaar voor het voorjaar.
Groeten, Joke

Lida zei

Heerlijk om zo een dagje bezig te zijn en nog iets te leren ook! Ik ken die steek ook niet en ga maar eens googlen! Succes met je prachtige quilt, die moet toch af kunnen zijn in september! Succes voor de heren op het terras en laat je een foto zien als het klaar is?
Knuffel
Lida

Marguerite zei

Een dagje koffie met ontbijtkoek ronddelen voor jou zo te zien. Want ja na twee trappen omhoog klimmen dan lusten ze wel wat. En mannen met aarde aan de handen en schoenen daar kunnen geen quiltlapjes bij. Wat heb je gisteren weer een super dagje gehad. Leuk hoor!! Dat je al je adresjes in de buurt hebt. Zo gezellig.
Groetjes Marguerite
Hoop dat de mannen bij jou wel in het zonnetje kunnen werken. Hier is het somber en de boer heeft flink gestront dus het ruikt ook nogal heftig. Weet niet wat voor mest hij heeft gebruikt, vast hele oude. Hahaha....

Annie Kingma.Bonnema zei

Mooie steek, maar inderdaad er moet erst wel geoefend worden.
O wat zag ik mooie hartjes quilten, dat geeft mij ook en idee hoe ik het eens wil gaan maken.
Groetnis Annie

Anoniem zei

Weer heel wat geleerd en een gezellige dag gehad en weer mooie quilts laten zien-heerlijk!
Wilde dat er hier ook zulke adresjes waren.
Veel sterkte met je terrastuinmannen en alle troep.
Dat wordt straks heerlijk genieten van de zon en zomer.
groetjes,Truus uit Drenthe

nelleke zei

Laurens wat kan jij mooi tekenen...en wat zegt oma nu van de kleuren? Carnavalskleuren?? ik zie alleen maar quilt-kleuren, echt mooi gedaan hoor.

En Wietske, nu weet ik ook wat een pala...nog wat..steek is, lijkt me ook ingewikkeld maar wel heel mooi!


liefs

Nelleke

IngridR zei

Nu even afzien, maar straks genieten van een heerlijk opgeknapt dakterras. Buiten lekker quilten aan je basisquilt.
Wat een mooie tekening heeft je kleinzoon gemaakt.

conny's quilts zei

Wat laat je mooie dingen zien. Misschien is quilten met latten iets voor jou? (ik leg het op mijn blog uit, zie bovenaan in de balk) Ik heb slechte knieën en vind het echt een uitkomst! Leuk die kindertekening!

marga zei

Hoi Wietske. Zou het niet leuk zijn om van deze tekening een borduurwerkje te maken. Om hem later te verwerken in ja weet ik veel of in een lijstje te doen.
Misschien een idee.
Groeten
Marga

Conny's-blog zei

Heerlijk he met elkaar te quilten en ideeén uit te wisselen.
Je leert zoveel van elkaar...............liefs.Conny

sharon's shabby creations zei

Hoi Wietske,

Wat vreselijk leuk dat je zo geniet van al die lessen en je maakt altijd vreselijk mooie dingen. Ben nieuwsgierig naar het dakterras!!

Veel liefs Sharon

yvonne zei

Ga je foto,s maken van je dak terras!!!!!
Ik ben heel nieuwsgierig hoe het gaat worden ...
gr yvonne

Else zei

Oh dat klinkt goed, dakterras quilt gedubbeld mooie steken geleerd! Heel fijn weekend, knuffel Else

Die wel naar buiten hoopt te gaan, weer of geen weer ik ben niet te houden!! (lol)