zondag 3 maart 2013

Lijden in Leiden


Nou, mijn oma heeft geen zin om te vertellen wat er gisteren allemaal gebeurd is en daarom heeft ze aan mij gevraagd om het jullie te vertellen........


Het weekend begon zo leuk omdat ik met mamma vrijdagnacht alvast bij opa en oma mocht logeren. Tenslotte is de afstand Maastricht-Leiden een heel end en dan hadden we het eerste stuk maar alvast gehad.

Pappa en Valentijn bleven thuis. Valentijn vindt er op het moment niets aan in de auto en hij spuugt alles er heel vaak onder. En hij zit overal aan, en dat vind mamma ook lastig.

Ik doe dat allemaal niet meer. Ik ben bijna 6 en weet je wat zo leuk was? Vlak voordat we naar Den Bosch gingen, gingen binnen een uur mijn beide wiebeltanden er uit. Mamma had ze in een doosje gedaan zodat ik ze aan iedereen kon laten zien.



Ik krijg van opa voor
iedere tand een euro. Nou zo
raakt mijn spaarpot
snel vol

Gistermorgen vertrokken we al vroeg naar Leiden met emmers, stofzuiger, sopdoeken enz. enz.
Mijn vertrouwde doosje gevuld met snoepjes ging mee voor in de auto.




Er was nog een schoonmaakploeg vanuit Den Bosch onderweg, dus mamma en oma waren helemaal blij. De klus zou in 2 uurtjes wel geklaard zijn.

Maar......

Jullie raden het al


Het was gewoon NIET KLAAR!!!!!!!!
TERWIJL MAMMA DE HELE WEEK HAD OVERLEGD MET DE MENEER DIE HET REGELDE!!!!!


Hij had echt beloofd dat het klaar zou zijn, en hij wist dat we met een aantal zouden komen om alles schoon te maken. Nou opa en oma snapten hier niks meer van en mamma ging direct bellen. ze riep:

Nou is Leiden dus echt in last!!!!!

Tja zei de meneer doodleuk. Ik hoorde ook pas vanmorgen om half 8 dat het niet af gekomen was.
Nou, ik kan jullie vertellen dat mijn mamma zowat uit haar vel knapte!



De schoonmaakploeg staat te
overleggen.


Gelukkig hadden we nog een leuk moment op deze vreselijke dag en nadat opa alle spullen weer terug in de auto had gezet zijn we naar een hotel gereden om de verjaardag van mamma alvast te vieren. Zij is de komende week jarig en dus vierden we haar verjaardag alvast ook nog met Fedde en zijn pappa en mamma er bij.


mamma kreeg cadeautjes


Fedde mocht filmpjes kijken
op oma's i-pad

En ik mocht een gebakje
uitzoeken



Mamma en ik zijn nu weer thuis in Maastricht en mamma heeft een enorm pissige mail gestuurd naar die meneer en hem verteld dat alles, ook de schoonmaak, voor 15 maart klaar moet zijn omdat dan het huis weer in de verkoop gaat.
Mamma is een "dossier aan het opbouwen voor de verzekering waarin ze alles declareert" zegt ze.
Nou volgens mij wordt dat een metersdik boekwerk.

Ik ben benieuwd of het allemaal gaat lukken. Oma is er ook niet helemaal van overtuigd dat het echt nog goed komt.

Ik moet de groetjes doen van oma, morgen laat ze jullie zien wat ze allemaal weer voor moois gemaakt heeft. Ik snap dat trouwens niet zo goed hoor, dat gehannes met lapjes. Opa schijnt het ook al leuk te vinden, maar wie doet nou zoiets? Eerst iets stuk knippen en dan weer aan elkaar naaien.

Morgen laat ze het jullie dus wel zien

doeg

Laurens





15 opmerkingen:

Sezoentje-Sonja zei

Oh Laurens, wat een gedoe met het huis jho, ik kan héél goed begrijpen dat je mama hier echt heel erg nijdig onder wordt. Ik hoop dan ook voor jullie dat het snel allemaal opgelost raakt en die hele toestand vergeten kan worden.
Wat leuk dat je wiebeltanden eruit zijn, kanjer!
Enne, misschien moet je wat vaker op Blogger rondkijken, haha, dan ga je dat van die lapjes helemaal begrijpen ;)
Doe je de groetjes aan oma,
liefs, Sonja

Else zei

Hoi Laurens wat leuk dat jij vandaag een verhaaltje neerkrabbelt voor ons. Heel fijn dat je wiebeltanden eruit zijn, jammer dat het schoonmaken niet door kon gaan. Laat je moeder maar schrijven, want wie schrijft die blijft en verzekeringen kosten al genoeg laat ze maar over de brug komen! Gezellig dat de dag werd afgesloten met een feestje voor je mama, heb je een lekker taartje uitgezocht? Bedankt voor het bloggen doe de groetjes aan Oma. Knuffel Else

Atelier Hartendief zei

Wat een nachtmerrie! Wens ze maar sterkte!
Marijke

Noa zei

Pff je zou er gek van worden

carina zei

Kan me voorstellen dat je moeder goed boos is en was! Nou ja heb jij wel een leuk weekend gehad bij opa en oma!

Annelies zei

Dit is niet leuk. Ik moet er niet aan denken, wat een nachtmerrie.

Heleni zei

Oooh gelukkig zijn je wiebeltanden er uit. Wel een beetje een raar gevoel hè.
Jeetje wat een gedoe met het huis zeg. Nou, ik begrijp mama helemaal. Je zou toch uit je vel springen van boosheid.
Gelukkig dat er ook een feestje was voor mama's verjaardag.
Weet je Laurens, lapjes knippen en weer aan elkaar zetten is hetzelfde als een voetballer die achter een bal aan rent en dan weer wegschopt.......
groetjes aan opa en oma

Anoniem zei

Och arme mama,ja met zoiets wordt je heel boos!Wat leuk dat je nu geen wiebeltandjes meer hebt.Komen de 'grote'tanden er al door? Welk gebakje heb je uitgekozen?
Laat mama maar alles goed declareren en van alle brieven die ze verstuurd copieen maken en vasthouden.Dan komt dat vast wel goed.En anders is er nog een Geschillencommissie in Den Haag,die ook kan helpen.
Fijne zondag en groetjes aan iedereen!
Truus uit Drenthe

Annie Kingma.Bonnema zei

Hallo Laurens, je hebt ons weer een goed verslag geleverd. Wel heel vervelend voor je mamma al die tegenslagen. Toch nog fijn de verjaardag gevierd van Mamma
Ja je Oma maakt mooi werk hoor, en misschien als je groter bent snap je iets van dat stuk knippen en weer wat moois maken.Fijn dat je wiebel tanden er uit zijn. Kreeg je ook een eurootje voor elke wiebel tand van opa. Dat doet de opa hier altijd.
Groetnis Annie

Jet en Zus zei

Balen he, als ze niet doen wat ze beloven! Kun je alvast in je jonge jaren van leren. Gelukkig heb je wel een feestje gevierd! Ben nieuwsgierig welk gebakje je hebt gekozen, ik zou van elke wel een hapje willen nemen!
En dat van die lapjes, dat begrijp je nog wel als je er lekker onder mag liggen of naar kleine werkstukjes van oma kunt kijken.
Dag Laurens, groetjes aan oma.

Anita

Marguerite zei

Wat zullen jullie gebaald hebben. Het is ook niet even om de hoek. Zo van we komen zo wel terug. Nee het is een hele wereldreis.
Misschien vind je dit ook wel leuk. Ik heb voor mijn beide meiden, via internet, wel zo'n 12 jaar gelden doosjes besteld met een bepaalde soort gel erin. En daar kan je dus alle wisseltanden in prikken. Mijn meiden zijn nu uitgewisseld en in de kluis liggen 2 doosjes met alle tanden/kiezen erin op de plaats waar ze hoorden met de datum erbij. Geen rammelende tanden in een los doosje maar een echt gebit van ieniemienie tanden en kiezen.
Ben benieuwd of je vandaag wel aan je lapjes toekomt. De zon zorgt er nog niet voor dat je naar buiten wil.
Groetjes Marguerite

Bernadette van Gils zei

hallo Laurens
Wat goed zeg, 2 wiebeltanden eruit en zo'n gulle opa, 1 euro per tand, dat kregen wij vroeger niet.
Ik snap dat je mamma boos was op die meneer, ik geef haar groot gelijk wat een ellende met dat huis, ik hoop dat het snel opgelost wordt zodat pappa en mamma verder kunnen zonder lastig Leiden
Dat met die lapjes snap je nog wel als je wat groter bent, want je oma maakt echt mooie dingen ermee.
Alvast gefeliciteerd met je mamma's verjaardag en doe je oma de groetjes van mij

Bernadette

marga zei

Ik kan mij voorstellen dat jullie boos waren en dat is nog maar zacht uitgedrukt. Is dan op dit moment niemand meer te vertrouwen zeker als er een afspraak is gemaakt.
Niet te geloven. Ik hoop dat het vieren van de verjaardag de dag nog een beetje goed heeft gemaakt. En dat ze bij de verkoop van het huis nog een beetje geluk hebben.
Groeten
Marga

Suuske zei

Hoi Laurens, wat gezellig dat jij weer een stukje schrijft! En wat fijn dat je wiebeltanden er nu uit zijn, dat voelt wel raar he?!
Voor de grote mensen was het heel vervelend dat het huis niet klaar was maar voor jou was het eigenlijk niet zo erg he, nu hadden jullie lekker de tijd om mama's verjaardag te vieren en taart te eten.
Groetjes aan oma!

Lida zei

Hoi Laurens,
Nu je bent niet de enige hoor, mijn pappa werkte in een winkel waar ze ook lapjes verkochten en daar kwamen ook quilters en deden het dus net als jouw Oma, eerst kapot knippen en dan weer aan elkaar naaien en hij snapte er ook niets van! Maar heb je al eens gezien hoe mooi jouw Oma die lapjesdekens (want zo kun je ze ook noemen) maakt en heeft ze er al een voor jou gemaakt? Ik bedoel een met auto's of bootjes? Nu dan moet je daar maar eens om vragen, maar wacht maar even tot Oma en alle anderen klaar zijn met poetsen en Leiden eindelijk uit last is en die meneer eindelijk heeft gedaan wat hij had beloofd! Wil je jouw Mama feliciteren en ik hoop dat het huis snel wordt verkocht en jullie niet meer iedere keer zo lang in de auto hoeven zitten! Oh en wil je jouw Oma nog even een knuffel geven van mij? Groetjes
Lida