woensdag 13 maart 2013

Voorlopig de laatste keer.....



Zou deze koude winter dan nu eindelijk eens overgaan in lente-achtige temperaturen?

Ik hoop het toch zo!

Limburg werd het ergst getroffen, maar ook hier in Brabant was de situatie op de wegen gistermorgen echt hopeloos hoor.

Middelste, die in Maastricht woont, heeft heel lang over een klein stukje gedaan en och, ze weet dat mams altijd blij is met mooie foto's.





Laurens stond voordat de school
begon al tot zover in de sneeuw

En de A2

was niet gestrooid!

Nou oke, hopen maar dat het weer nu toch echt verbeterd. Ik las op NU.nl dat het sinds 1928 in dit jaargetijde niet zo koud meer is geweest.

Hoezo "opwarming van de aarde?????"

We krijgen gewoon een ander klimaat en daar zullen we rekening mee moeten houden!

Mijn tuinmannen laten het in deze barre omstandigheden ook even afweten, de planning is komende vrijdag om het terras af te maken.

We gaan ons maar met zonniger zaken bezig houden, zoals het appliceren van de harten, de blaadjes en de steeltjes.


 Mijn eerste poppetje zit er weer op, en ik heb het gisteren met veel plezier gedaan. De palestrinasteek heb ik geprobeerd maar dat lukte niet, althans het werd me niet netjes genoeg. En uithalen van de kleine steekjes is geen optie. Dus ben ik naar de Pipoos gegaan en heb een zakje kleine kraaltjes gekocht. Dit resultaat vind ik wel geslaagd. Vandaag maar wat kleurtjes erbij kopen.

De handjes en beentjes heb ik dit keer van vilt gedaan, dat is een stuk makkelijker en het ziet er leuk uit.
En dan onderaan het jurkje een dun kantje.
Ik ben hier wel tevreden over, heb ook bewust voor wat vrolijker kleurtjes gekozen, tenslotte zijn het wel kinderen hè?
Verder heb ik alle deeltjes eerst geregen en gestreken, wel even een klusje maar het resultaat is toch echt mooier.


Vanmiddag rijd ik naar Helmond. We zijn met een heel aantal cursisten bezig met een groepsquilt en 3 droomdekentjes. Die worden momenteel in elkaar gezet. Vanmiddag is er weer een bijeenkomst en ik zal er foto's van maken. (en mijn steentje bijdragen natuurlijk)

Morgen een verslagje

groetjes

Wietske