donderdag 21 maart 2013

Lente




En voor mij begint de lente al mijn hele leven lang met de verjaardag van onze mams.




88 is ze geworden en mijn lief heeft er gisteren nog even een kleine afbeelding van gemaakt op mijn dagboek. Vandaag zal ik het van een kleurtje voorzien.



Mams, van harte met het bereiken van deze zeer respectabele leeftijd en we komen zaterdag naar je toe om je te feliciteren!!!!!

Ik wil jullie nog bedanken voor alle adviezen die ik gisteren kreeg op mijn blog over het quilten op de naaimachine. Ik ga het gewoon proberen en in overleg met Francoise heb ik inmiddels een speciaal voetje besteld bij de naaimachine zaak. Die zal ergens volgende week wel binnen zijn, begin april is de cursus quilten op de naaimachine bij Francoise

Zij stuurde de cursisten die meedoen gisteren een mail waarin ze aangeeft dat je een speciaal voetje nodig hebt dat geschikt moet zijn voor vrij machinaal quilten. Het voetje heeft de naam: free motion quilting. En dit betekent dat het transport wordt uitgeschakeld en het voetje steeds even omhoog gaat als de naald omhoog gaat.

Volgens haar moet mijn machine dit kunnen doen en voor mij zou het een uitkomst zijn als dit gaat lukken. Uiteraard houd ik jullie op de hoogte.


Gisteren had ik een poets-doe-winkel-was- en Bisdomdagje dus er was niet zoveel gelegenheid om creatief te zijn.

Trouwens over wassen gesproken. Ik kan eigenlijk helemaal niet wassen momenteel en ik zal jullie een ervaring vertellen die te onnozel voor woorden is........

Mijn wasmachine ging vorige week vrijdag stuk. Een van de tuinmannen, die in het washokje aan het knutselen was meldde mij dat er sop op de vloer lag. Vrijdagavond probeerde mijn lief in het systeem van Miele een afspraak te maken voor een reparatie, maar het systeem stopte omdat wij in de binnenstad van den Bosch wonen. Oké, ik heb een schat van een bovenbuuf en daar mocht ik wel wat wassen draaien, had natuurlijk net het bed verschoond. 

Maandag bel ik met Miele om 8 uur, krijg ik een aardige jongen aan de telefoon en ik leg hem de situatie uit. Hij gaat er mee aan de slag en zegt tot mijn verbijstering: Ja mevrouw, ik loop tegen hetzelfde aan als u. Ik kom niet verder in het systeem. Het enige dat ik kan doen is een handmatige afspraak maken maar dan is de allereerste mogelijkheid dat de monteur langskomt 28 maart. 

2*8* M*A*A*R*T. Dat is toch belachelijk!!!

En dat omdat wij in de binnenstad wonen, waar je normaal heen kunt rijden en voor de deur kunt parkeren.

Ik heb een afspraak gemaakt via hen


En ze komen straks!

Nog even de resultaten van wat ik gisteren gedaan heb. Mijn dansende meisjes waren weer aan de beurt, ik ben bezig geweest om alvast weer wat jurkjes in elkaar te zetten.


het vinden van de juiste
kantjes

is haast het leukste
van alles

Omdat ik toch wel vragen krijg over mijn Dancing Dollies en mijn dagboekquilt even een korte uitleg.
Mijn dagboek komt aan de achterkant van de Dollies. Mijn lief heeft alles op maat gemaakt, hij heeft er uren voor op de grond gelegen......

Beide quilts worden apart voorzien van een simpel katoentje en hobbs. Omdat je een dagboek niet kunt doorquilten vanwege de tekst wordt hij apart geknoopt, de Dollies zullen worden gequilt. Omdat een dagboek erg persoonlijk is, doe ik die aan de achterkant.

Toen ik hier aan begon wist ik natuurlijk nog niet dat onze jongste in september gaat trouwen dus dit wordt een vrolijk geheel met als hoogtepunt de bruiloft. Daar kan het middenstuk dan mooi voor dienen.

Ik biecht nog 1 (kleine) zonde op. Ik heb het 2e deel van Reiko Kato toch besteld, kon het gewoon niet laten

Het is te mooi


groetjes

Wietske