vrijdag 8 maart 2013

dan weer koud en dan weer warm



Jullie kennen dit gevoel vast wel: te ziek om uit bed te zijn en te gezond om er in te liggen.
Dat overkwam mij gisteren en tja het is nog niet over.

Ik begon de dag gisteren met een vrij luchtig bloesje met vest erover en al gauw kwam mijn sjaal er bij om. Halverwege de dag heb ik mij gehuld in de allerdikste- trui- met- kol-en-sjaal- die ik maar vinden kon en gisteravond ben ik al klappertandend naar bed gegaan.

Eigenlijk zou ik naar Francoise om het nieuwe deel van de Sweet Hearts op te halen, maar ik kon de moed niet opbrengen na een hele dag met de tuinmannen en-dan-doen-alsaf-je-je-heel-erg-fit-voelt.

2 dagen zouden ze komen, het worden er 3 en ze kwamen ook nog eens met z'n drieën. Nou een 3e trap kon ik ze niet bieden en daar waren ze wel blij mee geloof ik.

Gelukkig hebben we van te voren de prijs afgesproken dus daar kan niets mis mee gaan.

Maar het zijn harde werkers, dat moet gezegd, en met gezwinde spoed  werd de hele inhoud van het terras bovenop het veilinghuis gelegd. Daar wonen wij namelijk bovenop, 6 meter hoog en het is heerlijk dat je dan iets kwijt kunt en dat je niet je hele dakterras inhoud in de slaapkamer hoeft te zetten.



De oorspronkelijke kleur
komt weer eens te voorschijn

Nee mevrouw, we willen echt niet
binnen zitten


maar liefst 6 potten zijn kapot
gevroren

Heerlijk decadent moment, de tuinman en ik gingen samen naar het tuincentrum om van alles uit te zoeken. Ik kijk wat ik hebben wil, hij schuift de kar voor mij........

Ik vrees dat ik

hier beslist nog een keer
heen moet


En dan kom je weer thuis en ligt de vloer er al bijna uit. Die wordt helemaal opnieuw gelegd vandaag


En, heb ik nog iets zinnigs gedaan?

jawel hoor, 2 verslagen
afgemaakt van vorige
week


Mijn quilt geregen. Nu komt eindelijk
 mijn plombje goed van pas,
heerlijk zoveel stevigheid
op tafel

een stukje van de tekening van
Laurens op mijn dagboek gezet


Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat vandaag en hoever de mannen komen. En of ik het volhoud buiten mijn bed. Gelukkig werkt mijn lief vandaag thuis, hij is beschikbaar om het regisseurs-schap van mij over te nemen. 

En wie weet...... rijd ik straks nog wel even naar Vught.........

Morgen weer meer

groetjes

Wietske


20 opmerkingen:

Anita - Vlijtige Handjes zei

Heerlijk als het straks klaar is. Beterschap en ziek goed uit.
Groetjes Anita

Atelier Hartendief zei

Laat je ook een foto zien als je terras klaar is? en....Beterschap!

Terray zei

Wauw er wordt hard gewerkt aan je dakterras.
Maarre ga jij maar even goed uitzieken. Hoeft ook niet perse in bed maar wel lief zijn voor jezelf. Verse jus, dekentje op de bank ;-)
Beterschap
Groetjes
Tertia

Cisca zei

Dat valt niet mee, je groot houden voor drie mannen. Gelukkig dat je man vandaag thuis is. Het zal vast heel mooi worden daar bij jou.
Leuk, die taart, die je kleinzoon getekend had voor zijn mamma, voor altijd vereeuwigd in jouw quilt! En wat mooi, je net gedubbelde quilt, en je hebt een prachtige plombe!
Beterschap, doe maar rustig aan.

Groetjes, Cisca

KijkDaarIs zei

Een hele klus..maar wat zullen jullie straks weer genieten van je terras..;0)
Leuk het borduurtje in je dagboekquilt....
Akelig dat je je niet lekker voelt....maar even een beetje rustig aan doen...Beterschap!!

Annelies zei

Mannen rondom het huis en dan ook nog niet lekker. Veel sterkte en beterschap.

Heleni zei

Hè gatsie Wietske, net nu je mannen aan 't werk hebt. Heel vervelend. Maar zorg wel goed voor jezelf......
Die mannen zijn lekker bezig zeg. Dat wordt een super terras.
Beterschap.

groet Heleni

Aangenaam verpozen met Joke zei

Beterschap en verwen jezelf maar een beetje. Dan kom je de dag wel door.
Groeten, Joke

Annerieke zei

Beterschap en doe maar lekker rustig aan. :)

Sezoentje-Sonja zei

Wat naar dat je je niet zo lekker voelt, ik hoop voor je dat je niet de griep alsnog gaat krijgen hoor! Goed voor jezelf zorgen , gelukkig is de regie vandaag in andere handen, ook wel lekker hè :)
Om op je aanbod van mijn post terug te komen, als ik een auto had was ik allang eens jouw kant uitgekomen, helaas is ook de trein een uurtje eerst op de fiets en met mjn spierreuma dan nog een dagje uit, het zit er echt niet in. Maar misschien vind jij de weg naar mij wel eens een keertje ;)
Dikke beterschapsknuffel van Sonja

Anoniem zei

Zo,daar wordt hard gewerkt bij jullie!
Laat hen maar alles doen en hou jij zelf je maar rustig,want de griep is ook niet alles!
Leuk dat borduurtje voor je quilt nav de tekening van kleinzoon.
Zoiets heb ik gedaan met kindertekeningen van de jongste kleuters en daar een meetlat van gemaakt.Heeft ooit nog in Ariadne gestaan.
Beterschap en pas goed op jezelf!
groetjes,Truus uit Drenthe

wilma oud zei

Heel veel beterschap Wietske. Groetjes Wilma

Marguerite zei

Zal je altijd zien. Je hele huis vol vreemde mannen en het liefst lig je zelf op de bank, zielig te wezen. Maar ja de plicht roept dus jij staat daar als een echte opzichter de boel te regeren. Wil wel zien hoe het eruit ziet als het klaar is hoor!! Wel balen dat ze nu net weer kou en sneeuw voorspellen. Zit je er netjes bij wordt de boel weer met een witte deken bedekt.
Doe kalm aan en je lapjes lopen niet weg hoor!! Een dagje lekker ziek doen hoort er ook bij.
Fijn weekend, Marguerite

Annie Kingma.Bonnema zei

Beterschap maar, en hoop ik zijn de werkzaamheden straks goed afgerond, en als het zonnetje er dan weer is, kan je er heerlijk toeven.
Groetnis Annie

Saskia Smit zei

Betetschap.Zelf kom ik weer aardig mee...

conny's quilts zei

Flinke klus laat je doen op het dakterras, rustig aan hoor, beterschap gewenst

marga zei

Dat griepje komt even langs denk je maar het tikt wel aan. Het is mij ook overkomen maar ben nog steeds erg moe van gewoon een paar dagen slecht in orde. Het terras wordt gewoon heel mooi lijkt mij en ja dat tuincentrum daar is juist nu wij behoefte hebben aan zon heel veel te koop waar je echt heel vrolijk van wordt.
Fijn weekend.
Marga

Lida zei

Voel met je mee, zodra de pillen zijn uitgewerkt stort ik om en wil dan alleen maar naar bed!
Ben nog steeds zo moe, dat ik gewoon niet weet waar het te zoeken! Nu nog uitvinden wat "het" is!
Succes met je planten en je quilt en hou je taai!
Knuffel
Lida

Marijke zei

Wat een heerlijk idee dat straks het helemaal opgeknapt is en mooi fleurig weer aangekleed!
En moe zijn.... het is afmattend, heb er al maanden zo'n last van...
groetjes van Marijke

nelleke zei

Ohhh wat hebben jullie een ruim dakterras, dat gaat vast super worden!!! Ik dacht even dat je griep zou gaan krijgen...even nu naar je andere post