maandag 25 maart 2013

Nostalgie en mijn (bijna) 100.000ste bezoeker


Gisteren liet ik jullie al de titel van dit boek zien.


Het lag bij mijn moeder op tafel en de foto's die ik erin zag:

Zo herkenbaar, dus geniet even mee

de Grote Markt
met de Martinitoren

Zomaar spelen in een
berg zand. Niemand
die er op lette

De vuilnis werd bij ons
op maandag opgehaald
extra doosje erbij?
geen probleem, we nemen het
gewoon allemaal mee

De gymclub "kracht en vriendschap"
Ik heb er ook een blauwe
maandag opgezeten

Hier moest je een examen voor doen, en
als je geslaagd was kreeg je
een geel petje aangemeten en een geel
jasje

de was aan het tomado rek
gewoon voor de deur

rolschaatsen op straat want
er stond toch maar maar 1 auto

mams zette haar hoevertje
 voor op de stoep
om te wassen

Dit water werd later gedempt, maar volgens mij
is (wordt) het nu weer open gemaakt. Ik heb er nog staan zingen
met school omdat de koningin kwam

Ik geloof dat ik het boek ook ga aanschaffen, het zou me vele uren plezier gaan beleven.

Een dezer dagen mag ik mijn 100.000ste bezoeker verwelkomen. 

Vorig jaar, op 1 juni, was ik op visite bij middelste en ik vertelde haar dat ik zo graag een soort dagboek wilde in blogvorm. Gewoon iedere dag een stukje voor mezelf schrijven. We hebben toen bovenstaande foto gemaakt bij haar op de bank, de naam bedacht en middelste heeft mij de beginselen uitgelegd. Toen ik 's avonds thuis kwam heb ik naar een paar mensen een mail gestuurd met de mededeling dat ik een blog heb.
Ik deed het voor mezelf en och ik dacht: als zo'n 3 mensen per dag dit meelezen dan zou dat wel leuk zijn.

Nu nog geen 10 maanden later zal ik dan morgen of overmorgen de 100.000 bezoeker mogen ontvangen. 

Daar had ik natuurlijk nooit op gerekend. En ik vind het leuk, zo leuk!!!

Dus tijd voor een give-away, nee voor 2!

een compleet patroontje
voor een quilt

Tilda stofjes met bijpassend kant


Laat dus vandaag of morgen een leuke reactie achter op mijn blog en woensdag trek ik de 2 namen die 
een prijs gewonnen hebben.

Geef dan ook even aan of je het patroon wilt of de stofjes.
Woensdag laat ik jullie dan weten naar wie ik het opstuur. Mijn lief zal de trekking doen.

En dan nu op naar de 200.000ste!

Fijne dag

groetjes

Wietske

48 opmerkingen:

Anoniem zei

Lees bijna elke dag je blog...heerlijk....ga zo door en op naar de 200.000......

gr Marjon

Anoniem zei

Zusje gooit dit keer haar bescheidenheid overboord en doet mee met de verloting.
Ik ga voor de stofjes, ze passen zoooo mooi in mijn collectie blauw/ wit.
Na een heerlijk weekend nu weer aan de slag, liefs!

yvonne zei

Lees ook bijna iedere dag je blog, zo gezellig. Bijf vooral doorgaan.
Groetjes Yvonne

els b zei

Hoi wietske, ik start bijna elke morgen met jouw blog. Zo gezellig! Wat veel hè, 100.000? Bij de loting zou ik graag voor de lapjes gaan.
Groetjes, Els

Marguerite zei

Het is bijna standaard. De meiden en manlief zijn naar school en werk. Het huis is stil en helemaal alleen voor mij. Kan wel naar boven gaan om de bedden open te slaan. Maar nee eerst een kop thee en kijken wat Wietske gisteren allemaal weer gemaakt en mee gemaakt hebt/heeft.
Volgens mij heb jij veel meer uren in een dag zitten dan dat ik heb. Je bent zo'n bezig bijtje, je schrijft zo leuk en dat maakt dat het net lijkt alsof ik er zelf bij was.
Ohhh ik wil graag mee doen met de loting en zou dan voor de lapjes gaan.
En jij gewoon lekker doorgaan hoor!! Anders moet ik mijn ochtend ritueel helemaal omgooien.
Groetjes Marguerite

Cindy lapjesliefde zei

Goedemorgen wietske,
ook ik start bijna elke morgen met jouw blog samen met een kopje thee.gezellig!
Zoveel al 100.000? hoop dat het nog vele meer mogen worden Bij de loting zou ik graag voor de lapjes gaan.
Groetjes,Cindy

Anoniem zei

Wat leuk Wietske dat zoveel mensen je blog lezen.
Zelf ben ik ook altijd vroeg,daarom vind ik het zo herkenbaar.
Ga vooral zo door.
Bij de loting ga ik voor de lapjes,komt mijn `Tildapop misschien nog af.
Groetjes,
Engelien

Marion van Veggel zei

Wie had dat kunnen denken een jaar geleden. Ik ben een van je volgers van het eerste uur en toen ik je bij toeval bij Dorry ontmoette sprak je blog me nóg meer aan. Ik geniet nog steeds van je verhaaltjes en ik doe graag mee met de give-away en omdat ik de dansende dametjes in het blauw aan het maken ben wil ik dáár graag een kansje op wagen.
Groetjes Marion

Heleni zei

Gefeliciteerd Wietske met je 100.000 bezoekers. Jemig wat een aantal zeg.
Het is altijd erg gezellig jouw belevenissen te lezen, kopje koffie erbij, radiootje aan. Zo ben ik 's morgens aan 't wakker worden.
Ik doe niet mee met je giveaway, want heb je mijn kast al eens gezien....???? Ik geef de kans aan een ander.

Je vroeg of het bruidje op mijn blok elke keer iets anders aan krijgt. Nou, dat is niet 't geval hoor. maar het was lastig kiezen welk stofje ik zou gebruiken voor haar robe. Dus....teveel geknipt....

Anoniem zei

Het eerste wat ik elke ochtend doe is kijken of je wat geschreven hebt! Ik geniet van je leuke verhalen en over Den Bosch. Zo dichtbij en herkenbaar. Ga lekker door met "bloggen". Je werkstukken zijn ook geweldig, helemaal in je vingers.
groetjes van mieke

Noa zei

Gefeliciteerd met deze mijlpaal en hoop dat je zo door gaat vind het altijd gezellig je blog te lezen
en doe graag mee voor de give away

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat een nostalgische plaatjes in het boek. Dat is inderdaad smullen en voor ons nog zo lekker herkenbaar. 100.000 bezoekers in nog geen jaar. Daar kan ik alleen nog maar van dromen. Maar je hebt gewoon een heel gezellig blog. Als ik dan toch met de verloting mee mag doen, kies is voor het patroon. Ik ben gek op katten.
Groeten, Joke

witje zei

Wietske wat een mooi boek. Ook ik herken nog aantal plaatjes
Ik wil graag meedoen met je give-away
djoekie

Lida zei

Hoera!! 100.000 Wat een geweldig aantal hè? Ik vond het ook een mijlpaal en nu ben jij zover en logisch ook met zulke gezellige verhalen! Nu ik doe mee en ga voor de stofjes, zo en nu ga ik aan de slag ben een beetje lui vandaag! Knuffel
Lida

Coco zei

Gefeliciteerd met jouw 100.000ste bezoeker!
Blijf bloggen want jij bezorgt met jouw Blogjes heel veel mensen een gezellige ochtend.

Leuk idee deze give-away, maar ik doe liever niet mee. Mijn kasten en dozen puilen uit van stofjes en patroontjes...

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je 100000ste bezoeker!!!
Geweldig dat je blog zo gelezen wordt.En als he,als ik wat win,graag de blauwe stofjes,want ik wil zo graag een Tildapop maken-patronenliggen al een tijdje klaar.
Wat een herkenbare plaatjes oet Grunn! Daar staan ook heel wat voetstappen van mij.
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je 100.000 ste bezoeker.
Ik ben er een van. Kijk elke dag op jouw blog.
Ik ben er op geattenteerd door mijn zus van
(jet en zus).
Ik ben dus JET waar jij zo benieuwd naar bent.
Ik ben helemaal poezengek, dus ik ga voor het
patroon.
Groetjes Jet

Irene zei

Yes, geweldig zeg!!!!
Gefeliciteerd. En je schrijft lekker gezellig.

En als ik erin zit, dan graag de lapjes.

Groetjes, En met de woorden van Barry Stevens; Vooral doorgaan. Met Brits accent.

Irene

Anoniem zei

hallo wietske,niet zo gek hoor die 100.000 bezoekers! weet je hoe ik mijn dag begin voor ik na mijn werk ga? na het lezen van de ochtend krant,sla ik de laptop open ,kijk even op het prikbord en dan jouw blog,zo leuk om te lezen en al die foto's...soms een dagje niet dat is logisch alhoewel ik jouw verhaal dan mis.ik hoop dat ik ook nog lang kan genieten van jouw blog.hartelijke groeten hanneke

conny's quilts zei

Wat een prachtig boek laat je zien. Ik begrijp dat jij je jeugd in de stad doorbracht? Ik kwam er als kind vanuit Assen als er voor het hele gezin kleding gekocht moest worden, herinner me die bussen voor de V en D. Ook nu kom ik nog geregeld in de , veranderde, stad maar herken nog veel plekjes van die mooie foto.
Leuk is dat bloggen toch en zo verslavend, zeker als je zoveel lezers hebt! Geweldig. En mocht ik winnen in je give away dan ga ik voor de lapjes. Nog veel meer blogplezier gewenst!

Anoniem zei

Spannend hoor, nog 533 te gaan. Succes, liefs, Liesbeth.

Anoniem zei

Mooi boek, heel herkenbaar met alle familie in Bedum.
ik wil graag voor het patroon meedoen.
Groetjes, GeaZ

Suuske zei

Hoi Wiets!
Meestal begint mijn dag met op mijn telefoon kijken of er al een nieuw blogje van jou is. En 9 van de 10 keer is dat ook zo want je bent een zeer trouw blogschrijfster.
Vandaag ben ik laat, hoewel ik toch al heeel vroeg uit de veren was..
Wat een prachtige foto's in het boek. Weet je dat ik zo'n zinken vuilnisemmer in de tuin heb staan? De letters B & D staan er in, van mijn geboortedorp. Ik kreeg hem van de moeder van mijn vriendin en mede daardoor is hij me heel dierbaar.
Hihi, de was doen op de stoep voor je huis, als ik dat nu zou doen zou "de buurt" er schande van spreken. Ik kan enorm genieten van foto's van lang geleden maar ben toch erg blij met de hedendaagse gemakken. Wat jij?
Nou Wiets, ik hoop nog lang van je blog te blijven genieten en ik waag een kansje voor je Give Away. Ik doe graag mee voor de stofjes.

quiltlodge gerda zei

Hoi Wietske,
Waar zo'n lief al niet goed voor is hè? En begrijp ik het nou goed dat je oorspronkelijk uit Groningen komt? Van het hoge noorden naar het heerlijke zuiden. Bossche bollen, die hebben ze in Groningen niet dus groot gelijk! Natuurlijk ook gefeliciteerd met zoveel succes op je blog, leuk!!!
En ik ga voor de schattige lapjes hoor. Groetjes.

Trudy zei

Gefeliciteerd met je (bijna) 100.000ste bezoeker! Geen wonder, je schrijft héél gezellig! Ik ben niet zo'n vroege vogel als alle andere lezeressen en doe mijn 'blog-rondje' meestal pas 's avonds laat. Overdag véél te veel te doen, hihi!
Onze dochter woont sinds 10 jaar in Groningen en óóit, als ik groot ben, zou ik er ook wel willen wonen. Ik vind het een sùpergezellige stad.
O ja, en mócht ik toevallig uit de hoge hoed getrokken worden, dan kies ik voor het poezenpatroontje!
groetjes!

ria vogelzang zei

Gefeliciteerd met je bijna 100.000e bezoeker! Wat een mijlpaal!
Dat is best wel heel snel!!!!!!!!
En heel leuk om al die oude foto's te zien; ben toch al zo'n fan van al die oude plaatjes...., prachtig!!
Geniet ze!
En mocht ik nu in de prijzen vallen....., dan vind ik het Tildastofje met kant wel heeeeeeeeeeeeel mooi!
Liefs, Ria.

Jeanneke zei

Dat boek is onbetaalbaar; het barst van het jeugdsentiment, ook voor mij, als oud-Stadjer! Ik wil het ook heel graag kopen en zal maar eens op zoek gaan.
Jij liep te huppelen bij K & V, ik heb op de R.K. Gymnastiekvereniging 'Athene' gezeten (geel-wit waren de clubkleuren), vanf mijn twaalfde in de turnploeg. Is nu niet veel meer van te merken, veel lichamelijke rek is er onderhand wel uit...
Je hebt een heel gezellig en leuk blog en het verbaast me dan ook niet, dat zóvelen het al gevonden en bezocht hebben. Ik zou zeggen: Vooral dóórgaan!!
Groetjes,

Jeanneke.

Jeanneke zei

Heb het boek besteld! Valt morgen op de mat, als het goed is. Dat wordt genieten!
Groetjes,

Jeanneke.

Bernadette van Gils zei

hallo Wietske
Wat een mijlpaal, 100.000 bezoekers op je blog, maar hoe kan het ook anders, je schrijft altijd zo gezellig en dan die leuke foto's erbij.ik ben heel benieuwd of je kunt zien wie de 100.000ste bezoeker is
Heel herkenbaar sommige foto's van Groningen die je laat zien, niet omdat ik Groningen ken maar omdat sommige dingen in elke stad voorkwamen in onze jeugd, de gymnastiekvereniging(ben ik ook nog lid van geweest, heette hier St.Dionysius en bestaat nog), de wasrekjes en rolschaatsers voor de deur en die gele jas, witleren riem en witte pet met daarbij een wat wij noemden pannenkoek op steel heb ik ook veelvuldig mogen hanteren.
Hadden ze bij jullie in Groningen ook een melkbrigade? Dat was op de lagere school, als je elke dag je schoolmelk dronk tijdens de pauze dan kreeg je aan het eind van het jaar een speldje van de melkbrigade. Die van mijn man heb ik nog.

Ik wil graag meedoen met je give-away en vind het moeilijk kiezen, want de stofjes vind ik erg lief maar ik wil toch meedingen voor het patroon met de poezen als dat mag omdat mijn man een poezenliefhebber was.
groetjes
Bernadette

Françoise zei

Hoi Wietske,

Als ik dan toch mee doe...dan ga ik voor de lapjes en dat lintje...en dan kom je het natuurlijk even brengen!
Leuk die oude foto's...wel van iets voor mijn tijd, geloof ik...

Else zei

Gefeliciteerd met je 100.000 bezoekers, lekker doorgaan altijd gezellig om bij jou langs te komen/lezen. Fijne avond knuffel Else

BTW lief je give away maar ik doe liever NIET mee

Anoniem zei

Hoi Wietske,
Gefeliciteerd met je 100.000 bezoeker! Vooral dorgaan, ik genirt dagelijks van je blog. Groet (en tot een volgende mystery bijeenkomst bij Francoise), Anne-Marie.

sylvia zei

zo zie je maar wat het je brengt als je leuke dingen schrijft!! Zoveel weten je blog al te vinden: gefeliciteerd!!
ps ik doe niet mee voor de give away, hoor, maak een ander maar gelukkig.....;)

Saskia Smit zei

Dat zijn inderdaad een heleboel mensen. Leuk. Ik ben de afgelopen weken al zo verwend met lapjes...maar ja dit blauw past wel mooi...dan loot ik toch graag mee.

Anoniem zei

Goedenavond,

Ik lees regelmatig je blog met veel plezier.
En ik doe graag mee met je give-away. Vooral het "I love my cats" patroon ziet er leuk uit.

En natuurlijk gefeliciteerd met zoveel lezers.

Groetjes
Ellen

margaholla54 zei

hoi Wietske,
hartstikke leuk voor je,maar dat is niet zo verwonderlijk. ik lees iedere dag (tenminste als je een blog hebt) je blog, vind het heel gezellig en leuk.
ook je foto's van Den Bosch, terwijl ik zelf in Vught woon, maar zo zie je de stad toch weer anders. Veel succes met quilten en met je blog.
ik hoef niets te winnen maar vind het toch leuk omte reageren, doeidoei

Willy zei

Leuk die oude foto's van Groningen, de stad waar ik als kind (met ons gezin) de vakantie doorbracht bij een oom en tante in de rivierenbuurt. Het zwembad de papiermolen was toen al een prachtig zwembad.
Mooie blauwe stofjes. Op naar de 200.000 ;)

Cisca zei

Dat is hard gegaan, nu al de 100.000ste bezoeker, gefeliciteerd! Wat leuk, al die foto's van Groningen, al kom ik niet uit Groningen, het brengt bij mij toch herinneringen aan mijn jeugd naar boven. De vuilnisman, die in mijn jeugd nog ratelde, zodat iedereen kon horen, dat hij er aan kwam. Want als je je vuilnisbak niet buiten had staan, moest je nog een paar dagen wachten, en plastic vuilniszakken waren er niet. En rolschaatsen deed ik ook op straat, en tollen, gewoon midden op straat, met zo'n tol, die je allerlei kleuren gaf met gekleurde krijtjes.
Ja, ja, zo komen er steeds meer herinneringen boven, dus laat ik maar ophouden.
Ik ga voor de Tilda stofjes, wat een mooie kleur, dat blauw!

Groetjes, Cisca

Annie Kingma.Bonnema zei

Mooie oude foto's in het boek.
Als je daar bent opgegroeid is het helemaal waardevol.
Geweldig zoveel bezoekers je al hebt gehad. Kan ook bijna niet anders, je blogs zijn zo fijn om te lezen, en veel mooie plaatjes er bij.
Ik doe graag mee, en ga voor de stofjes, beide is heel leuk.
Groetnis Annie

Jeanny zei

Gefeliciteerd met de 100.000!
Ik doe niet mee, maar gun het een ander !
Lieve groet

Sonja Meurs zei

Gefeliciteerd hoor Wietske, niet niks maar ik ben dan ook één van de vele die hier zo graag jou belevenissen komt lezen :)
veel blogplezier verder,ook ik laat je leuke prijzen aan iemand anders (ben al zo hard verwend de laatste dagen ;
Liefs, Sonja

Gea zei

Wietske gefeliciteerd!!
Wat een aantal, maar je schrijft ook altijd zo gezellig!
En wat een leuke give-away.
Ik zou het erg leuk vinden om de stofjes te winnen, wie weet.
Succes en veel plezier met je volgende 100.000....
Hartelijke groet,
Gea

Jet en Zus zei

Gaat snel he! Maar ik vind het ook leuk om je verhaaltjes te lezen, sla er geen over!
Ik ga voor het kattenquiltje!

Op naar de volgende 100.000...... ik ben erbij!

Nardy zei

Wat leuk Wietske, zoveel bezoekers, gefeliciteerd! Ik volg je nog niet zo lang, maar je verhaaltjes zijn erg leuk om te lezen! Geniet nog van het bloggen; op naar de volgende mijlpaal. Ik vind de Tilda stofjes erg leuk. Fijne dag, groetjes Nardy

lia zei

Gefeliciteerd, wat leuk, op naar de volgende 100.000.
Ik doe graag mee voor de mooie lapjes.
Groetjes Lia

Annerieke zei

Gefeliciteerd :) , zo snel kan het dus gaan .
Het is altijd gezellig om even mee te lezen en de foto's te bewonderen.
Op naar de volgende mijlpaal ;)
Ik ding graag mee voor de stofjes.

sandrarobben zei

Ik lees je log met veel plezier en hoop dat je nog heel lang doorgaat. De stofjes vind ik zo mooi dat ik mijn adem inhield en mijn dochter vroeg wat er was;-). Als ik die eens mocht winnen....

Unknown zei

Gefeliciteerd met deze mijlpaal. Ik doe graag mee voor de lapjes. Ik hoop dat je zo gezellig door blijft schrijven, het is echt genieten van je verhalen.