maandag 11 maart 2013

Gas erop en fotoloze zondag


Jullie zijn vast wel benieuwd hoe het gaat met ons dakterras.

Nou, ik ook!!!!!!

Door het hele slechte weer hebben de mannen het gewoon niet af gekregen. Maar het zijn echte helden hoor, beslist.
De hele operatie zou 2 dagen gaan duren, er zijn nu 3 voorbij want de mannen zijn zaterdag ook geweest, maar om 11 uur hebben we ze naar huis gestuurd, het ging niet meer.


dit was vrijdag

toen was het nog droog

maar zaterdag was het
echt vreselijk

Gelukkig, ze hebben de
zaagmachine laten
staan, dus ze komen vandaag
gewoon weer terug

Vrijdagmorgen heb ik mijn nieuwe huiswerk opgehaald bij Francoise. Altijd goed om de wanorde even te ontvluchten. En dan ben je weer zo blij dat je toch even gegaan bent als je zoveel moois voorbij ziet komen.

alle huiswerk bijelkaar
wat een explosie van
zomerse kleuren

stukje van het huiswerk

en nog een stukje

dat inhammetje wordt voor mij nog
een probleem, dat zie ik
nu al

We gaan dus weer appliceren deze maand en dat doe ik graag. Er kwamen nog veel goede tips. een daarvan was om voordat je iets appliceert altijd eerst even de strijkbout er over. Dat geeft een veel mooier resultaat. Dat ga ik vanaf nu dus ook doen.
Een van de deelnemers van de Sweet Hearts heeft de vorige keer met de mysterie meegedaan met de Carrousel, ook een ontwerp van Francoise. Ze had de top nu af en die liet ze zien.



We hebben het afgelopen weekend het voorjaar maar een beetje in huis gehaald.

mooie paastakken

met kleine flesjes en
 anemoontjes er in

zusje is ook flink
aan de slag geweest

zij doet alles zelf!!!!!

En dan mijn fotoloze zondag.....

Gisteren zijn we een dagje naar Maastricht geweest en hebben zo genoten van Laurens en Valentijn. Hun papa is een weekje op reis en wij hebben even op Valentijn gepast toen Laurens zwemles had.
In de stad hebben we een kopje soep gegeten en toen we tegen de avond weer naar huis gingen lag Valentijn hartverscheurend op de grond te huilen. Ach dan gaan een opa-en oma hart toch sneller kloppen hoor......


Maar ik heb gisteren geen foto's gemaakt, ik wilde even een dagje vrij-af


Nou, ik hoop dat jullie een beetje opgefleurd worden door bovenstaande vrolijke foto's, ik wacht eens even af of de helden van het dak op tijd komen en of het vandaag echt af komt.
Morgen weer meer.

groetjes

Wietske


P.S. Bij het ter perse gaan van dit bericht komt net het telefoontje binnen dat de mannen vandaag niet komen, het is te koud........ en het begint ook al weer te sneeuwen

Brrrrr wat een W*I*N*T*E*R

Ik geloof dat we maar op Curacao gaan wonen




12 opmerkingen:

Lida zei

Tuurlijk meid daar is het lekker warm, al hebben ze wel zo nu en dan een beetje storm eh!!!
Je hebt een heerlijk weekend gehad en nu maar hopen dat de heren vandaag droog kunnen werken! Veel plezier met je steekjes, het ziet er prima uit! Knuffel
Lida

Marguerite zei

De sneeuw komt hier momenteel ook weer met bakken uit de hemel. Begint nu toch wel te vervelen. Ik wil de ramen en deuren open kunnen zetten. Niet de sneeuwschuiver weer naast de voordeur hebben staan.
Hoop voor jou dat de sneeuw gauw over is en dat de mannen weer aan de slag kunnen op je dakterras. Als men ergens mee begonnen is moet het ook af. Toch??
Wat een prachtige werkjes laat je weer zien. Iedere keer weer genieten om naar te kijken.
Ik ga nu in huis aan de slag, dan overblijven en dan hoop ik de volgende laag verf op de muur aan te brengen. Tijd vliegt altijd zo op maandag. Om 18.00 uur moeten we weer in het zwembad liggen (ik niet hoor!!).
Groetjes en heel veel plezier met je lapjes en blijf maar lekker binnen.
Marguerite

Noa zei

Het is jammer dat ze niet komen maar het wordt mooi zo te zien

marga zei

Inderdaad je moet het voorjaar wel in huis halen want buiten BRRRRRR. Er lag hier gisteren al een pak sneeuw en op dit moment sneeuwt het ook heel fijntjes. Dus toch ook wel lekker om met die mooie kleurtjes stof aan de slag te gaan.
Groeten
Marga

Saskia Smit zei

Je wordt echt vrolijk van die zomerexplosie. En de tip van de strijkbout neem ik ook mee.

Aangenaam verpozen met Joke zei

Als het buiten koud is, moet je het zelf maar opvrolijken en dat is je goed gelukt.
Ook is het leuk om al de verschillende werkjes te zien bij Françoise. Vooral die carrousel ziet er indrukwekkend uit. En nu maar hopen dat de winter snel over is.
Groeten, Joke

Willy zei

Groot gelijk dat die mannen vandaag binnen blijven, het is weer echt winter. Zo zou je ook even vergeten dat we vorige week al buiten konden zitten. Prachtige carrouselquilt. Met die foto's en die van Curaçao voelt het meteen een stuk warmer.
Groetjes,

Rennie zei

Hier in Leiden is het ook bar en boos. Zo kiud en ik heb er geen zin meer in. iK WIL LENTE! Hihi misschien helpt het.

Anoniem zei

Hoe mooi een witte wereld ook is,nu graag zon,droog en heel veel bloeiends en groen!
Gelukkig zijn de foto's van de quilts lekker fleurig net als de bloemen bij jou in huis.
Nog even (zuuucht) volhouden en dan wordt het echt lente!
groetjes,Truus uit Drenthe

nelleke zei

Kan ik dan mee??? Naar curacau..ik heb het ook koud...brrrr... heb net je vorige post bekeken en dacht even dat je ziek zou gaan worden. Als ik de foto`s van je terrs zie...dan heb ik het gevoel om naar het dek van een groot te schip te kijken. Het is veel werk..maar ik voorvoel dat het heel fraai gaat worden hoor. De quilts hebben zeker een explosie aan kleuren, heel gezellig allemaal...en tja het paasei...je was wel warm hoor..haha en ik zie dat je ook mooie takken met paaaseieren hebt staan! Mooie stukken maakt je zus trouwens.


liefs en succes met het terras verder.

Sezoentje-Sonja zei

Ze hebben groot gelijk hoor, die mannen, brrr, geloof graag dat je weer terug wilt.
Volgens mij vind je niemand die deze winterprik nog leuk vind :(
Gelukkig is het wél ideaal weer om met een handwerkje heerlijk binnen te zitten,
liefs, Sonja

Annie Kingma.Bonnema zei

Koud was het zeker weer vandaag.
Mooi dat appliqueren ik ben er nog niet zo bedreven in.
Groetnis Annie