woensdag 20 maart 2013

Wat ik nou toch weer allemaal voor moois zag


Gisteren had ik de 2wekelijkse cursusochtend bij Francoise

je kent dat wel: klein groepje cursisten dat haar eigen werk meeneemt en vragen kan stellen.
Eigenlijk had ik dit keer geen vraag, maar ik doe het ook vooral om inspiratie op te doen, kijken hoe iets ook op een andere manier gedaan kan worden.

Altijd leuk om elkaar weer te ontmoeten, en vooral om te zien waar iedereen mee bezig is.
Dus kijk en geniet mee van al het moois dat ik weer zag.

Is voor een kleinkind bestemd.
Inmiddels staat de naam van het
kindje al op een van
hartjes geborduurd

hier wordt 

druk

doorgequilt

Francoise is zelf
aan het appliceren

mooie
kleurencombinatie


onderdeel

van het geheel





Francoise vierde afgelopen zondag haar verjaardag en kreeg o.a. dit telefoonhoesje van haar man. Hij heeft het bij de Action gekocht.....

Ik had 1 klein vraagje : hoe krijg ik

in vredesnaam die puntjes van
de bloemblaadjes
goed scherp?????

Francoise had een flinke hoeveelheid hobbs ingeslagen voor mij. Binnenkort wil ik beginnen met het doorquilten van het eerste deel van de Dancing Dollies.

Nou heb ik het wel zo leuk over doorquilten maar dat is helaas niet voor mij weggelegd. Dus ben ik me aan het bezinnen hoe ik dit probleem oplos. Besteed ik het uit? Laat ik het professioneel doen? Ga ik het zelf op de naaimachine doen? De dames hebben allemaal kantjes op hun jurken en op iedere bloem en hexagon zit een knoop. Dat kan toch niet op een professionele machine?

Ook de ring is voor mij  geen optie...........

alles al geprobeerd

Ik heb besloten om de cursus quilten met de naaimachine te gaan doen en te gaan kijken of mijn naaimachine hier geschikt voor is. Tenslotte kun je niet eeuwig blijven appliceren en patchen, binnenkort zijn er toch echt een aantal dingen af. Gelukkig mag de basisquilt naar Marleen toe.

Mocht iemand nog andere suggesties hebben......

2 grote zakken hobbs
midden op tafel

Britt kan al deze drukte op haar favoriete
plek niet meer aanzien en draait
zich beledigd om.

Mijn dagboek is weer bijgewerkt

Fijne dag

groetjes

Wietske

18 opmerkingen:

Anita - Vlijtige Handjes zei

Heerlijke foto's vol inspiratie. Ja ik quilt zonder ring op tafel met deurstoppers voor het tegengewicht. Ik heb bij de Knuffel even de ring gebruikt maar dat is toch niet mijn ding. Door het krampachtig vasthouden krijg ik last van de nek en schouders. Ik wil ook graag ' voelen' waar ik mee bezig ben en dat gaat niet met ring voor mij. Ik ben benieuwd naar je ervaring met de cursus.
Groetjes Anita

Nellie zei

Wat een prachtige foto en zeker zo vol van inspiratie ik ben benieuwd hoe je met de naaimachine gaat maar dat zal jou zeker wel lukken ik heb weer genoten van al dat moois dank je wel

Groetjes Nellie

Marguerite zei

Wat zal jij iedere keer weer genieten als je daar bent. Zoveel moois. Ik kan aan mijn laatste blok van de berries beginnen en dan kan ook ik beginnen aan mijn eerste doorpitklus....... Heb nog één maandje de tijd om er aan te wennen. En om een nieuw project te verzinnen.
Groetjes Marguerite

Heleni zei

Ach, dat zou jammer zijn dat je niet zelf kunt quilten Wietske.
Vroeger deed ik het altijd in de ring maar dan werden mijn nek en schouders teveel belast. Ik doe het nu al jaren zonder ring gewoon op tafel. Quilt kun je lekker alle kanten opschuiven.
Met de machine kan 't ook wel maar je hebt wel altijd een dik pak dat door de opening moet. Da's soms ook weer lastig. Hè, wat hebben we 't toch vervelend hè, haha.

Lida zei

Ik vind het inderdaad een hele toer om een grote quilt te quilten, maar je kunt hem ook in gedeelten doen en dan kan hij heel goed op je machine, dus rustig denken hoe jij het zou aanpakken, knuffel
Lida

Sonja Meurs zei

Oh, wat een inspiratie allemaal, kan je wel slapen na zo een dagje :)
Tja, dat doorquilten, het lijkt mij ook een hele job voor een grote quilt.
Veel succes met het vinden van een oplossing,
liefs, Sonja

Bernadette van Gils zei

mooie dingen laat je weer zien en wat betreft het doorquilten, ik doe dat zonder ring gewoon op tafgel, niet zoals het moet maar steekje voor steekje op en neer en dat kost wel wat tijd maar het lukt me wel, ondanks alle lichamelijke ongemakken
succes met het bedenken van een oplossing
groetjes
Bernadette

Françoise zei

detail: het hoesje voor de telefoon is bij de Media Markt gekocht...

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat heb je een leuke ochtend gehad en laat je ons weer veel mooie dingen zien. Naast het zelf werken is het toch wel een extraatje dat je ook zoveel moois van anderen ziet.
Groeten, Joke

yvonne zei

Wat maken de dames toch weer mooie dingen!!
heerlijk om zo weer inspiratie op te doen.

gr yvonne

Judith zei

Zelf niet kunnen quilten lijkt mij verschrikkelijk, het is juist zo lekker om je top onder je vingers tot leven te zien komen. Professioneel kan natuurlijk ook, met Atelier Hestia heb ik goede ervaringen. Maar dan kunnen er zeker geen knopen op de onderkant zitten! Daar gaat een machine op kapot. Misschien is het dus een idee om nu al (nu je 'pas' in maart bent)eens te informeren bij een Long Arm quilt mevrouw. Of een berichtje plaatsen op de quiltpagina wie voor jou op de hand zou willen door quilten. Of je quilt opsturen naar de VS om hem daar te laten quilten. (dan zou ik nog wel een adres voor je weten) Ik weet ook dat Laura Strating in Amersfoort ook haar quilts wel in de VS laat doorquilten. Ik heb mijn quilt ook een keer laten doorquilten door Amisch vrienden en toen later zelf opgehaald. Enfin, mogelijkheden zat. Succes met het 'uitvogelen' wat het beste bij je past. Fijne dag en wat heb je het gisteren weer lekker gehad.

Annelies zei

Wat een mooie foto's Heel inspirerend !!

Anoniem zei

Wat een mooie dingen worden er weer gemaakt daar op de ochtend!
Als je wilt quilten op de naaimachine,dan moet je de knopen pas NA het quilten er op naaien,anders gaan je naalden en je machine eraan.
Quilten met een ring--ontlasten van rug/schouders door de ring op de rugleuning van een stoel te laten rusten.Het gewicht van de quilt rust dan op de stoel.De stoel staat dan met de achterkant naar je toe-werkt prima en je zit dan rechtop.
veel succes
groetjes,Truus uit Drenthe

marga zei

Wat is er toch veel moois te zien als quilt dames bij elkaar komen. Zoveel manieren om met stof te werken. Geweldig.
Ik denk dat als quilt als DD. het mooiste wordt als je die met de hand gaat doorpitten. Dan kun je echt de poppetjes laten dansen.
Groeten
Marga

Anoniem zei

Op naar de 100.000! Tot vrijdag, X.L

Cisca zei

Wat heb je weer mooie quilts gezien, wat een inspiratie!
Jammer, dat het niet lukt om te quilten. Ik kan alleen maar in een ring quilten, ik laat hem dan wel op de tafel op de leuning van de bank rusten. Het fijne is, dat je dan meerdere steekjes op je naald kunt nemen. Maar het heeft wel een tijdje geduurd voor het me lukte. Ik heb toen toen een schootring gekocht, waarmee het uiteindelijk lukte.Daarna had ik die niet meer nodig.
Ik heb nog nooit een quilt op de naaimachine gequilt, maar ik gebruik dat ding alleen maar voor werkjes aan kleding.
Ik ben benieuwd hoe het bevalt, ik vraag me altijd af hoe je dat doet met aan- en afhechten.

Groetjes, Cisca

Trudy zei

Ik quilt nog maar 4 jaar, heb het doorpitten geprobeerd met de hand, maar het is niet mijn ding. Op een gegeven moment gewoon de stoute (hand)schoenen aangetrokken en op de machine gaan doen. En....het is héél goed te doen! Dat zul je vàst wel merken tijdens de cursus. Ga je naar Babette in Nieuwegein? groetjes!

Monica zei

Je laat weer schitterende werken zien wietske, ik ben benieuwd hoe jij gaat doorquilten, ik kan het met mijn armen ook niet met die ring, maar gewoon op tafel en stukje op mijn schoot, zo uit de losse hand wil nog wel lukken. Succes met je machine-quiltcursus