zondag 24 maart 2013

Een druk en lang dagje gisteren


Ja, dat is nou eenmaal zo, wie het verst weg woont vertrekt het eerst en is er ook vaak het eerst. Nou zijn wij altijd wel vroege vogels en mijn zusjes rekenen er ook altijd op dat grote zus er het eerst is om mams nog even netjes aan te kleden en haar gezicht mooi te maken voor het bezoek dat komt.

Ook nu was dat het geval, wij vertrokken dus al om half 8 vanuit den Bosch.




Onderweg stoppen we meestal halverwege voor een kopje koffie en omdat het vandaag feest is mag ik  mij volledig overgeven aan alles wat zoet, heerlijk en ontzettend verboden is.......

We slaan gewoon alle maaltijden over

Ach, en dan begint het grote genieten voor onze mams. Ze laat zich echt verwennen.





Fedde is nog niet zo geïnteresseerd
in oma, hij vindt
de winkeltjes erg spannend

Alles is mogelijk in haar huis, kopje soep, broodjes, kroketjes, genoeg voor de kindjes en in het restaurant genieten ze alleen maar van al dat kleine grut. Fedde kan zich dus ook helemaal te buiten gaan.

Maar aan alles komt een eind en nadat mams weer veilig naar haar kamer is gebracht, alle cadeautjes een plekje hebben gekregen en iedereen weer zo'n beetje naar huis is, vraagt zusje aan mij:

DOEN WE NOG IETS QUILTERIGS VANDAAG????????

O, o, o de mannen kijken ons aan, ze kijken elkaar aan.........
Daar gaan we weer!

Zusje weet in het noorden natuurlijk wel iets, dus zij rijden voorop en mijn lief vraagt:
"waar gaan WE heen?" We moeten vandaag ook nog terug naar huis hoor.

We arriveren na enig heen en weer rijden in Lieving dicht bij Beilen bij de quiltwinkel 
Moose, Mice and More.

Ik had daar vorige week ook al foto's van laten zien op mijn blog maar nu kon ik het met eigen ogen gaan zien. 
En echt hoor, het is er zo leuk.

de mooiste stofjes
en patroontjes





De paashaas in de hal

Nee, niet zeggen hoeveel wij
op elkaar lijken hoor!

We mochten een paar poppen kopen die al klaar waren. Ik vind het soms zo jammer dat je ergens een mooie pop ziet en dan kun je alleen maar het patroontje kopen. 

Maar de eigenaresse kon toch van een paar prachtige exemplaren afstand doen.

En nu hangen ze in mijn hoek bij het bureau zo mooi te wezen. Ik word hier erg blij van!



Vandaag zouden Laurens en Valentijn een dagje komen zodat hun pappa en mamma nog een keer naar Leiden konden om het huis verkoopklaar te maken, maar vanochtend belde middelste en stuurde deze foto's door.



Echt waar hoor, deze foto's zijn niet van vorige week, of van de week ervoor of van daarvoor. deze zijn van een uur geleden. Ze blijven dus lekker thuis vandaag.

Op ons dakterras hangt inmiddels ook alles op half 7, het wordt dus weer een pyamadagje.

Morgen laat ik jullie prachtige foto's zien die jullie vast en zeker erg aanspreken. Gisteren bij mams lag dit boek


Daar stonden zulke prachtige foto's in. 

Rolschaatsende kinderen, vuilniswagens zoals wij ze kennen van vroeger, wassende moeders, verkeersbrigadiers, echt te mooi. Maar dit blog is echt vol, ik zit hier al veel te lang. Morgen ook een verrassing want ik weet niet of jullie er op letten maar een dezer dagen verwelkom ik mijn 100.000 ste bezoeker.

Ook daarover morgen meer.

groetjes

Wietske


17 opmerkingen:

Noa zei

Dat is ook toevallig haha wij zijn er vrijdag geweest en het was erheel gezellig veel mooie dingen gekocht en gezien

maaike zei

Wietske, ik hoop volgend weekend te gaan. Het is voor ons uit Grou niet zo lang rijden als voor jullie uit Den Bosch.
Weer een gezellig verhaal van je.
Geniet lekker van de kleintjes en bij ons geen sneeuw maar zon met koude wind

Heleni zei

Nou, dat was weer een gezellig dagje zeg. Wat leuk dat je die schitterende poppen kon kopen. Je hebt helemaal gelijk, meestal kun je alleen maar patroontjes kopen. Jullie zijn bofkontjes.
Het is toch niet te geloven dat er nu nog zoveel sneeuw valt.
Het is hier grijs met een vreselijk koude wind. Maar we moeten 't er mee doen.....

Fijne zondag.

Bernadette van Gils zei

zo te zien hebben jullie er voor je moeder een heerlijk festijn van gemaakt en dan als kers op de taart ook nog even naar die leuke quiltwinkel. mooie poppen heb je gekocht en wat jammer dat die sneeuw niet hier ligt. Tja kan het niet helpen, krijg er geen genoeg van
groetjes
Bernadette

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat heb jij een mooie dag gehad met jarige moeder en familie. Ook heel leuk zo'n zus, die je spontaan nog even meeneemt naar een quiltwinkel. Mooie poppen mocht je kopen. Al met al een dag met een gouden rand.
100.000 bezoekers. Echt een mijlpaal. Toch fijn te weten dat je blog zo in trek is.
Groeten, Joke

Suuske zei

Wat hangen je poppen daar mooi. Ik zie dat het nieuwe hart ook al een plaatsje heeft gekregen. Weer een gezellig hoekje, als herinnering aan weer een fijne dag!

Vandaag lekker rustig aan genieten van een pyamadagje, doe ik ook.
Ik ging gisteren even met L naar de stad, op zoek naar een jurk voor het gala dat ze binnenkort heeft. Kocht voor mezelf een paar rose teenslippers. Toen we de winkel uitkwamen sneeuwde het... Zucht.... Ben dan ook heel benieuwd of ik mijn slippertjes dit jaar nog ooit zal kunnen dragen ;-)

Anoniem zei

Ook hier weer sneeuw, alles onder het kanaal bij Best was weer wit.Goede reden om lekker binnen te blijven, schaatsen op tv, hartjes op schoot, kopje thee. Komt goed. Kus, liesbeth

Lida zei

Oh wat leuk om zo samen met kinderen, klein/ en achterkleinkinderen je verjaardag te kunnen vieren en er nog volop van te genieten! Bij mijn Mams moet het nu allemaal een beetje verdeeld worden, het is al snel te druk. Ja die sneeuw is weer eens spelbreker al gaan de kerels hier buiten nog even door zonder sneeuw.
Gave dingen heeft die winkel, moet ik dus nodig naar toe en wat een leuke poppen heb je gekocht! Genieten, knuffel
Lida

Annie Kingma.Bonnema zei

Fijne dag gehad met elkaar.
Ja jullie kunnen de winkeltjes wel vinden.
Mooi de popen, en zomaar kant en klaar.
Groetnis Annie

Atelier Hartendief zei

Wat heerlijk om dit te delen met je zus en wat zal je moeder rijk zijn met al haar kroost om zich heen!
Fijde pyamadag, groetjes Marijke

yvonne zei

Nog van harte gefeliciteerd met je moeders verjaardag.
Nog een fijne pyamadag!
Groetjes,
Yvonne H

Monica zei

Wietske, wat is het toch een geweldig goed dat jullie de verjaardag met je moeder en alle kinderen en kleinkinderen zo fijn hebben kunnen vieren, en dan nog 'even' langs die mooie winkel, Prachtig zijn de poppen die je hebt gescored.

Jet en Zus zei

Je hebt mijn Jet en Zus aan de muur hangen, ik heb ze zelf gemaakt maar het patroon komt daar vandaan, ik was daar ook helemaal verliefd!
Ook een leuke verkoopster, dat helpt ook erg mee!

Groetjes Anita

Sis Voorn zei

Ik griezel zo langzamerhand van alle sneeuwfoto's...
Bah, eind maart.... en nog niks....maar goed dat er leuke quiltwinkels bestaan !

Marguerite zei

Wat een heerlijke dag hebben jullie gehad. Een dag om op terug te kijken. Wat fijn dat jullie allemaal bij elkaar kunnen komen terwijl iedereen zo ver weg woont.
En wauw wat een gave spullen voor Pasen laat je weer zien. Super winkel denk ik. Weet niet of ik manlief zo gek krijg ook een keertje die kant op te rijden.
Wij willen ook graag dat de kou over is. Vrijdag is het vaarseizoen begonnen. En op 6 mei beginnen de zeillessen. En dan heb ik jongste ook nog opgegeven voor 2 lessen fierljeppen op 18 en 25 april. Hoop dat het ijs dan van het water af is. Hahaha....
Groetjes Marguerite

nelleke zei

Hoi Wietske,

Wat een leuke dag, en wat hebben jullie je moeder lekker verwend, de gebakjes zien er verukkelijk uit. De kippen zijn gaaaafff!!!! Maar ook de poppen!! Superleuke heb je gekocht. Quiltpoppen en dieren zijn heel mooi, beetje country ook.


hele fijne week alvast,
liefs
Nelleke

Elza zei

Wat een heerlijke dag met je moeder en wat een tocht door de sneeuw.
Heerlijk ook nog een quiltwinkel in geweest helemaal top.
Groetjes ELza.