zondag 24 maart 2013

Een druk en lang dagje gisteren


Ja, dat is nou eenmaal zo, wie het verst weg woont vertrekt het eerst en is er ook vaak het eerst. Nou zijn wij altijd wel vroege vogels en mijn zusjes rekenen er ook altijd op dat grote zus er het eerst is om mams nog even netjes aan te kleden en haar gezicht mooi te maken voor het bezoek dat komt.

Ook nu was dat het geval, wij vertrokken dus al om half 8 vanuit den Bosch.




Onderweg stoppen we meestal halverwege voor een kopje koffie en omdat het vandaag feest is mag ik  mij volledig overgeven aan alles wat zoet, heerlijk en ontzettend verboden is.......

We slaan gewoon alle maaltijden over

Ach, en dan begint het grote genieten voor onze mams. Ze laat zich echt verwennen.





Fedde is nog niet zo geïnteresseerd
in oma, hij vindt
de winkeltjes erg spannend

Alles is mogelijk in haar huis, kopje soep, broodjes, kroketjes, genoeg voor de kindjes en in het restaurant genieten ze alleen maar van al dat kleine grut. Fedde kan zich dus ook helemaal te buiten gaan.

Maar aan alles komt een eind en nadat mams weer veilig naar haar kamer is gebracht, alle cadeautjes een plekje hebben gekregen en iedereen weer zo'n beetje naar huis is, vraagt zusje aan mij:

DOEN WE NOG IETS QUILTERIGS VANDAAG????????

O, o, o de mannen kijken ons aan, ze kijken elkaar aan.........
Daar gaan we weer!

Zusje weet in het noorden natuurlijk wel iets, dus zij rijden voorop en mijn lief vraagt:
"waar gaan WE heen?" We moeten vandaag ook nog terug naar huis hoor.

We arriveren na enig heen en weer rijden in Lieving dicht bij Beilen bij de quiltwinkel 
Moose, Mice and More.

Ik had daar vorige week ook al foto's van laten zien op mijn blog maar nu kon ik het met eigen ogen gaan zien. 
En echt hoor, het is er zo leuk.

de mooiste stofjes
en patroontjes





De paashaas in de hal

Nee, niet zeggen hoeveel wij
op elkaar lijken hoor!

We mochten een paar poppen kopen die al klaar waren. Ik vind het soms zo jammer dat je ergens een mooie pop ziet en dan kun je alleen maar het patroontje kopen. 

Maar de eigenaresse kon toch van een paar prachtige exemplaren afstand doen.

En nu hangen ze in mijn hoek bij het bureau zo mooi te wezen. Ik word hier erg blij van!



Vandaag zouden Laurens en Valentijn een dagje komen zodat hun pappa en mamma nog een keer naar Leiden konden om het huis verkoopklaar te maken, maar vanochtend belde middelste en stuurde deze foto's door.



Echt waar hoor, deze foto's zijn niet van vorige week, of van de week ervoor of van daarvoor. deze zijn van een uur geleden. Ze blijven dus lekker thuis vandaag.

Op ons dakterras hangt inmiddels ook alles op half 7, het wordt dus weer een pyamadagje.

Morgen laat ik jullie prachtige foto's zien die jullie vast en zeker erg aanspreken. Gisteren bij mams lag dit boek


Daar stonden zulke prachtige foto's in. 

Rolschaatsende kinderen, vuilniswagens zoals wij ze kennen van vroeger, wassende moeders, verkeersbrigadiers, echt te mooi. Maar dit blog is echt vol, ik zit hier al veel te lang. Morgen ook een verrassing want ik weet niet of jullie er op letten maar een dezer dagen verwelkom ik mijn 100.000 ste bezoeker.

Ook daarover morgen meer.

groetjes

Wietske