dinsdag 19 maart 2013

Ik weet wel dat het geen mandjesdag is......


Maar ik maak ook andere mandjes dus dan mag ik het vandaag ook wel laten zien, toch?

Gisteren had ik even zin in wat anders. Er liggen 2 pakketjes van Marijike klaar om gemaakt te worden, dus dan wordt het hoog tijd. Nou moet ik zeggen dat er heel veel pakketjes liggen om afgemaakt te worden maar dat maakt me niet uit.

Deze mandjes lagen er ook al een poos en als ik er dan weer mee bezig ben word ik er altijd weer heel vrolijk van.

Het blijft dus leuk





 De 5 mandjes zijn nu klaar, maar nu de randen nog en de sterretjes. Daar zal nog heel wat werk voor verzet moeten worden.


Zusje is gisteren ook weer aan de slag gegaan met haar blok van het dronkemanspad. Dit is het resultaat. Hartstikke mooi!!


Och, en mijn lief is ziek. Al weken is hij verkouden en het ging maar niet over. Gisteren besloot hij om toch maar eens naar de huisarts te gaan en er werd een bijholte ontsteking geconstateerd. Vandaag blijft hij  een dagje thuis. Zou hij te veel voorover gebogen hebben gelegen op de grond om mijn lapjes te knippen??????

Denk het toch niet hè?



Straks heb ik mijn 2 wekelijkse cursusochtend bij Francoise. Zij heeft voor mij een flinke lap hobbs ingeslagen voor de achterkant van mijn Dancing Dollies. De dametjes komen er warmpjes bij te zitten want de achterkant van deze quilt wordt mijn dagboek. 

Ik wil de delen apart van elkaar doorquilten, maar dan wil ik wel graag direct alle hobbs hebben zodat de tussenvulling overal gelijk is.

Morgen krijgen jullie een verslagje.


groetjes

Wietske

24 opmerkingen:

Noa zei

mooie mandjes heb je gemaakt,en het blok van je zusje is een mooi vrolijk blok

Annelies zei

Wat een leuke mandjes ! Veel plezier straks !

Marguerite zei

Wat heb je een mooie mandjes gemaakt. De rand wordt ook heel mooi lijkt mij. Je hebt zulke mooie stofjes.
En nu moet je lief ook nog zijn mandje in. Beterschap.
Groetjes Marguerite

Sonja Meurs zei

Vind het helemaal niet erg dat het eigenlijk geen mandjesdag is, dit is gewoon genieten van je mooie werk. Ik snap maar niet hoe je dat doet met die hoekjes, de mijne willen echt niet netjes op elkaar aansluiten, de punten van de driehoekjes liggen altijd een paar millimeter van hun plek, zucht ;)
Fijne dag vandaag, liefs, Sonja

Suuske zei

Veel plezier bij Francoise, gezellig hoor!

Lida zei

Prachtig mandje en wat een mooie geheel, nu daar hoef je van mij dus ook niet mee te wachten! Je zusje gaat echt heel goed en ik vind het een prachtig blok geworden, knuffel
Lida

Saskia Smit zei

Rozenmandjrs. Mooi

Atelier Hartendief zei

De mandjes gaan goed!
Groetjes Marijke

H Haan zei

Leuke mandjes, een plezierige quiltochtend toe gewenst .
Ik ga vandaag thuis aan de slag en heb volgende week dinsdag mijn 2wekelijkse quiltochtend.

Wilma Kuin zei

Mooie mandjes laat je zien en veel beterschap met mannetje,...

KijkDaarIs zei

Wens je een gezellige dag toe..maar dat gaat vast lukken tussen de hartjes..dansende dametjes..en mandjes...ziet er allemaal leukuit...hoe groot zijn de manden blokjes???

Nellie zei

wat een leuke mandjes ik ga ook naar mijn quiltochtend en ben hier volger geworden zo mooi blog met zoveel moois kom vaak bij je kijken ben zelf pas begonnen

nelleke zei

Goedemorgen~~~~~~~~~~~~~~ik begin alweer met een lach na het lezen van jou verslagje waarin de vrolijke kleurtjes en mandjes vanaf spatten....en hoe je dan omschrijft of die bijholteontsteking eventueel is ontstaan....whahhaha

heerlijk die humor van jou.

mijn dag gaat beginnen, de koffie is op en het verslagje uit



fijne dag, en sterkte met het mannetje verwen hem maar flink en pas op dat hij de quiltlapjes niet voor zakdoekjes gaat aanzien!

liefs,
Nelleke

Aangenaam verpozen met Joke zei

Helemaal niet erg dat je de mooie mandjes laat zien. Wat kan jij dat snel maken.
ook het blok van je zus is mooi geworden. Zo lekker vrolijk van kleur. Veel plezier vandaag en sterkte voor je man.
Groeten, Joke

marga zei

Veel plezier vandaag en het allerbeste met jou maatje.
Groeten
Marga

sylvia zei

er is vast geen mandjes-wet en ik kan me voorstellen dat je ze wilt laten zien, zijn erg leuk!!
dus nog steeds zieken?? het houdt maar niet op deze winter.....:(
groetjes, Sylvia

Annerieke zei

Lieve mandjes kunnen altijd :D
Ik begrijp niet helemaal hoe de voor en achterkant verschillend wil gaan doorpitten, maar dat wordt waarschijnlijk vanzelf duidelijk op je blog ;)
Beterschap voor je man.

wilma oud zei

Mooi mandjes en wat een prachtige stof heb je ervoor gekozen. Echt prachtig. Groetjes Wilma

Annie Kingma.Bonnema zei

Leuke en mooie mandjes, beterschap voor je man
Groetnis Annie

Sis Voorn zei

Mooie stofjes voor je mandjes !

quiltlodge gerda zei

Zoooo, je hebt er maar druk mee zeg maar gelukkig word je er ook heel vrolijk van. Zou ik ook worden van zulke mandjes. Troost voor je man > mijn man is ook al tijden verkouden en bleek eveneens de bijholtes ontstoken te hebben. Begrijp dat dit slechts een zeer schrale troost is, maar toch .... Iets met gedeelde smart.
Ga maar weer eens proberen volger bij je te worden. Heb ik al een paar keer gedaan en toch krijg ik jouw berichtjes niet in mijn lijst. Afijn, je weet maar nooit, we proberen het gewoon weer opnieuw.
Groetjes

Trudy zei

Wat een gezellige mandjes! Ik lees het wat laat, zodat ik ze tóch op woensdag zie, hihi!
Sterkte met je lief, verwen hem maar lekker!
groetjes!

Bernadette van Gils zei

mooie mandjes en van mij mag je zoiets elke dag laten zien
beterschap voor je lief, is altijd vervelend een holte-ontsteking
je zusje is ook goed bezig en mooie vrolijke kleuren gebruikt ze
groetjes
Bernadette

Anita - Vlijtige Handjes zei

Prachtig mandje dat mag je best tussendoor laten zien :) Het rozenstofje. ..... Mooi. Wat een leuk idee van de Dancing Dolly's. Betekend het dat er dubbel hobbs tussenzit?
Groetjes Anita