maandag 4 maart 2013

Mijlpalen



1. Mijn lief heeft de randen om zijn eigen heuse top afgemaakt



Morgen zal ik er een achtergrond bij kopen maar het ziet er naar uit dat hij binnenkort echt af is. Nou is het natuurlijk de vraag wie de randen gaat doorquilten......... 

Ik houd jullie op de hoogte

2. Mijn dagboekquilt is weer helemaal bijgewerkt. De 3e maand is nu van start gegaan.


3. Ik kan weer voluit op de naaimachine, en daar ben ik erg blij mee!!!!


4. Het 2e deel van mijn dancing dollies is bijna af. Ik heb haar even in volle glorie neergelegd, al moest er een gedeelte in de slaapkamer gelegd worden.


Het derde deel kan nu geknipt worden, en om het een beetje luchtig te houden quilt ik de delen afzonderlijk van elkaar door. En daar heb ik al de nodige goeie adviezen voor gehad.


Het 3e poppetje zit op de boom van Reiko Kato



Morgen leer ik hoe de Palestrinasteek moet en zullen de randjes op de hoedjes gemaakt worden.

5. Ik heb mijn basisquilt voorzien van een mooie lichte rand.


Ook de achtergrondstof ligt klaar, zodat de top nu gesandwiched kan worden. Daarna doorquilten, bies erom heen, tunnels en een label.

Ja,ja  ik heb goed naar jullie geluisterd..........
Daarna is het een Affo, toch?

6. Laurens heeft gisteren het volgende deel voor zijn A-diploma gehaald.




vier van deze plaatjes moet hij halen. Vis en dolfijn komen nog, dan mag hij op voor zwemdiploma A.

7. Afgelopen vrijdag zijn jongste en schoonzoon in ondertrouw gegaan, en daarna hebben ze de trouwringen uitgezocht. Het eerste officiële gedeelte is dus achter de rug.

uiteraard hebben we dat gisteravond even met hen gevierd



Fijne dag

groetjes

Wietske

11 opmerkingen:

Saskia Smit zei

Je basisquilt wordt met de dag mooier. Grappig om te zien hoe verschillend alle boomklimmers worden. Ik knip de hoedjes los. Dat gaat bij mij beter dan inknippen.

Martine zei

Dat zijn heel wat mijlpalen.
Geeft ook vast een heel voldaan gevoel.

nelleke zei

Van harte gefeliciteerd voor Laurens!

Je basisquilt is fantastisch geworden Wietske, Echt een supermooi werkstuk, De andere quilts worden ook fantastisch!


fijne week,

lieve groetjes


Nelleke

Sezoentje-Sonja zei

Wat een mooie werkjes, ook van Laurens, wat goed gedaan zeg!
Je dagboekquilt wordt prachtig, vind dit een heel bijzonder werk.
Veel plezier met steekjes zetten op deze zonnige dag,
liefs, Sonja

Marguerite zei

Je hebt weer een super creatief weekend achter de rug. en wat wordt het allemaal toch mooi!! En wat leuk die plaatjes die je tegenwoordig krijgt bij zwemles. Helemaal te gek.
Fijne maandag, hier schijnt de zon al terwijl het ijs nog op de autoramen zit.
Groetjes Marguerite

KijkDaarIs zei

wat is er weer lekker veel te lezen bij je... en wat heb je weer veel gedaan..!!
Fijne dag

Monica zei

Oh, wat leuk, gefeliciteerd met de start van het huwelijk van je dochter en schoonzoon. Mooie quiltjes laat je weer zien, lieve hemel waar haal jij de tijd vandaan?

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat heb je veel moois om te laten zien en weten. Misschien verrast je man je nog wel meer, door het zelf ook door te quilten. Die dagboekquilt is ook heel apart. Eerlijk gezegd heb ik dit nog nooit eerder gezien. Trouwens de dancing dollies kende ik ook nog niet. Toch maar eens googelen hierop. Gefeliciteerd met het diploma van Laurens en het aantekenen van je dochter en schoonzoon.
Fijne zonnige dag toegewenst, Joke

Lida zei

Was dus ook een bijzondere dag voor jou, gefeliciteerd! Wel je quilts worden echt gaaf en zo leuk dat je DH eraan heeft geholpen en ziet er prima uit! Knappe knul die gaat van den Hoogenband achterna, mooie labels heeft hij al en ik wens jou een heerlijke zonnige dag en plezier met de steekjes, knuffel
Lida

Anoniem zei

Wat heb je weer veel gedaan! Zou er bijna joers van worden!!!lol Het wordt mooi en dat van manlief ook.Nu ook zelf quilten,want als je al zover bent,dan hoort dit er ook bij.
Gefeliciteerd met de ondertrouw van jullie kinderen.Dat hebben we hier al gehad,maar zij trouwen ook eerder.
Geniet vandaag van de zon
groetjes,Truus uit Drenthe

marga zei

Jij hebt niet stil gezeten. Allemaal mooie dingen om te Maken en om mee te maken.
Groeten
Marga