zaterdag 16 maart 2013

He he,



Eindelijk is het dakterras klaar!

Gistermiddag om 5 uur vertrokken de mannen, na alles nog eens grondig schoongespoeld te hebben.
Maar voor mij is dat natuurlijk niet genoeg, en dus waren wij vanmorgen al vroeg buiten, heel vroeg.
4 lagen kleren over elkaar, dikke sokken aan en tussendoor het suddertjes-vlees om en om kerend vanwege de eters die vanavond komen.



En dan is dit het
voorlopige prachtige
resultaat

de vloer opnieuw gelegd van het
oude hout. Dat vind ik knap.
Straks de zomerbloeiers
nog, nu is het echt te koud

Nou jullie zullen begrijpen dat voordat je dit einddoel bereikt hebt

Er nog heel wat werk
verzet moet worden

de mannen dronken
 zoveel koffie

dat ze moesten overstappen
op de opa-en oma bekers

Uiteraard begon het gistermiddag weer te regenen, te sneeuwen en ik weet niet wat allemaal. En dan moet al die nattige modderigheid weer door het huis afgevoerd worden.............

Niet leuk dus!

Maar het zijn echte helden, ik heb er diep respect voor zoals ze gewoon maar doorgingen in dit vreselijke weer.

Tja en wat deed ik eigenlijk? 

Nou, ik had de kachel hoog opgestookt en heb mijn tweede poppetje er op gezet.

gelukkig had ik voor de
zekerheid alle priegelige

paterno stukjes bewaard.
Ik kon ze zo weer gebruiken


Ienimieni kraaltjes  op de hoedjes en ik vind het een leuk resultaat. 

Maar het was gisteren en vandaag NL doet-dag.

Zusje en zwager waren gevraagd om mee te doen met hun schoondochter, zij is als arts verbonden aan een verpleeghuis en ze wilden koekjes bakken met de bewoners. Zwager heeft zich overigens verdienstelijk gemaakt in de tuin van het huis. 

Ook hij had veel last van het slechte weer.......
Jammer, geen foto

Zusje had de beide kleindochters ook mee genomen uit school, en ze hebben in het verzorgingshuis een heerlijke middag gehad.





eierkoeken versieren

en maar uitdelen
Ik heb begrepen dat de bewoners enorm genoten hebben van de meisjes.

Nu gaan wij maar eerst eens koffie drinken en genieten van al het moois buiten, zeker nu ook de ramen brandschoon zijn. 

Hopen op het-echte-buiten-zit- weer!!!!!


groetjes

Wietske