donderdag 6 september 2012

Midden in de zomer



Niets is ons quilters ook vreemd. Zit ik eergisteren heerlijk in het zonnetje aan de tafel buiten een sneeuwpop te maken.





En wat is hij ontzettend leuk geworden. Ik moet eerlijk bekennen dat ik deze voor het laatst bewaarde omdat ik beetje tegen de kleine stukjes opzag. Maar het viel me alleszins mee, en wat is het een leuk detail geworden.
Ik ben dus nu ook voor wat de Jules betreft weer helemaal bij, dit was de 7e maand. Ik vond het een hoop werk maar zo ontzettend leuk om te doen.
Een dezer dagen maar even de afwerking doen en ik moet nu toch wel eens beginnen aan het doorquilten.







Dit is de afbeelding van de volgende maand. Die komt over 2 weken.



Gisteren kreeg ik een leuke verrassing in de brievenbus. Ik had de lapjes gewonnen bij Jet en zus.

Ik vind de kleurtjes erg leuk en ze zullen zeker gebruikt worden bij mijn dancing dollies. Daarvan laat ik jullie een dezer dagen het eindresultaat zien van mijn 1e gedeelte. Ik ben er bijna mee klaar, maar er moeten nog een paar bloemen op.


Stiekem ben ik natuurlijk al bezig met het 2e gedeelte. Weet je dat ik dat een van de leukste klusjes vind? Stofjes zoeken voor de jurkjes en alvast de kantjes erop naaien. Ik word daar erg gelukkig van.




Bij mij werkt het het beste als ik de meisjes eerst helemaal appliceer-klaar maak. Ik rijg daarbij de naadjes om, bevestig direct het kantje erop en maak ook het hoofdje helemaal af. Als ik dan straks weer een stapeltje heb hoef ik ze er zomaar op te naaien. De armpjes doe ik tegenwoordig met de "needle-turn" methode. Dat wordt het mooiste.

en jullie zullen je afvragen hoe het met zusje gaat. Prima hoor, ze is druk bezig met een aantal dingen, waaronder ook de 2e maand van de blomkes en flinterkes. Maar  ze laat pas weer iets zien als het helemaal af is.

Dus dat houden jullie nog te goed.

Straks vertrek ik naar Marleen. Ik zag op haar eigen blog dat ze al bezig is met de voorbereidingen van de tentoonstelling komende zondag en ik zal er alvast wat mooie foto's van laten zien.
Wat boft ze met het weer, want ze wil de quilts ook allemaal buiten in de tuin ophangen.

Helaas kan ik er zondag niet bij zijn want oudste is eergisteren 35 jaar geworden en hij viert dat zondag. Omdat ze over 2 weken verhuizen worden we ergens buiten verwacht, waar dat weten we nog niet..... Ze hebben alles al zo'n beetje ingepakt. De andere opa en oma van Fedde komen in ieder geval ook dus dat is erg gezellig.


Fijne dag, geniet van het mooie weer en tot morgen

groetjes

Wietske