Projecten

Wat is precies een Bom?

Je vindt een patroon leuk en je wilt eigenlijk de quilt graag maken maar je schrikt terug voor het "lezen" van het patroon en de hoeveelheid stofjes die je nodig hebt.

Je kunt je dan aanmelden bij ons en wij helpen je erbij door iedere maand een stukje van het patroon uit te geven met de daarbij behorende stofjes.

De uitgifte data worden altijd vermeld en het is het leukst als je het nieuwe deeltje komt halen, je vorderingen laat zien en eventuele vragen stelt als je er niet helemaal uitkomt.

Als het niet lukt om het pakketje op te halen omdat je geen tijd hebt of omdat je te ver weg woont, sturen we het automatisch naar je toe, op de dag van uitgifte. We gaan er wel vanuit dat je het bedrage in de week voor de datum hebt overgemaakt zodat onze administratie kloppend blijft. Het is voor ons erg lastig als we er steeds om moeten vragen.

Natuurlijk kun je het bedrag in één keer overmaken.......

Mail ons als je hier vragen over hebt en wij helpen je altijd op weg.

---------------------------------------------------------------------



Een nieuwe Bom:
Huizen & Harten van Hannie Hennink

Wij werken graag met patronen van Hannie, en ook nu hebben we weer iets heel leuks uitgezocht.
Dit quiltje, niet te groot, komt straks een poosje in de winkel te hangen en wij gaan er in februari mee beginnen.


Het formaat is 110 x 145 en de data waarop je een nieuw pakketje kunt komen ophalen of laten opsturen staan gepland voor 12 februari, 12 maart, 15 april (vrijdag), 14 mei, 11 juni, 16 juli, 13 augustus, 9 september (vrijdag), 8 oktober, 12 november, 10 december en 14 januari.
Altijd op zaterdag dus met uitzondering van 15 april en 9 september.

Het systeem werkt als volgt:

Iedere maand krijg je bij ons een stukje van het patroon en een pakketje stofjes voor de maand. Je krijgt er van ons ook de freezerpaper, vlieseline, knoopjes en borduurgaren bij.
De eerste maand betaal je 50 euro en de andere 11 maanden 17,50 euro.


Op de afgesproken data kun je bij ons je pakketje ophalen maar als dat om wat voor reden niet lukt sturen we het op.

De Bom zit vol

----------------------------------------------------------------------------------

Een tweede BoM:
DROOMBORDUURTJES: 
ontwerp is van Kristel Salgarollo



Een blokkenquilt van 1.68x168 m met veel variaties van patchwork en borduurwerk in een klassieke rood-witte kleurstelling.

Hoe ontzettend leuk is het om iedere maand een stukje van het patroon te ontvangen en na een jaar een top af te hebben. Borduren en de log-cabin zijn hier het meest belangrijk maar het middenstuk is anders en heel verrassend.



Doe met ons mee en schrijf je in.

Het patroon hebben we bestudeerd en de BoM wordt voorbereid om in april te starten: 
Uitreik- & toelichting- c.q. verzend-data zijn 
op woensdagmiddagen van 13:00-15:00 uur 
op 20 april, 18 mei, 15 juni, 20 juli, 
10 augustus (vanwege vakantie een week eerder), 21 september, 
19 oktober, 16 november & 21 december 2022 
en 18 januari, 15 februari & 15 maart 2023.


Je doet met ons mee als je voor de eerste maand 50 euro overmaakt 
en voor de andere 11 maanden betaal je 20 euro.

Voor dit bedrag krijg je iedere keer een stukje van het patroon en de rood-ecrue stofjes. 
Het borduurgaren krijg je in één keer van ons.

Na je aanmelding krijg je vanzelf weer bericht. 
We vinden het natuurlijk fijn als je je pakketje ophaalt in de winkel 
en daarbij de toelichting kan meemaken, 
maar als dat niet lukt sturen we het altijd gratis naar je toe.

Deze BoM is volgeboekt: je kunt niet meer aanschuiven. 

-------------------------------------------------------------------------------------------

Friends for Christmas: ontwerpster Lynette Anderson

Met deze leuke quilt, die echt een topper is voor de kersttijd gaan we in juni beginnen. Het quiltje meet 1.27 x 1.40 m en is een combinatie van patchen en appliceren.



We willen al beginnen in juni omdat je de top van 6 delen dan in december kunt afronden.
Dus nu eens geen Christmas in July maar in June........
Voor de eerste maand betaal je 50 euro en voor de daarop volgende maanden 19,50 euro.
En daarvoor krijg je iedere keer een stukje van het patroon en alle stofjes en knoopjes.

Uitreik- / verzend-data op vrijdagochtend 10.00-12.00 uur: 
24 juni, 29 juli, 2 & 30 september, 28 oktober & 25 november 2022

En ook hier geldt dat we het fijn vinden als je het pakketje ophaalt, 
maar wanneer dat niet lukt sturen we het gratis naar je toe.

------------------------------------------------------------------------