zaterdag 24 november 2012

Soms valt alles op z'n plek



Al een poosje loop ik er over na te denken

 Eigenlijk sinds ik weet dat jongste volgend jaar gaat trouwen en ik de Weddingquilt zag van Marleen.

Wat doe ik met mijn Dancing Dollies? Wat doe ik met het gevoel dat ik eigenlijk ook iets wil doen met  de op-handen-zijnde-bruiloft-volgend-jaar?

En wat doe ik met de inspiratie die ik kreeg door het zien van de 365 dagen quilt van Annelies en Sylvia?

Nou, dan word je een poosje heel prettig gestoord van het nadenken, combineren, overleggen met een aantal mensen die daar ook vaak last, maar vooral ook verstand van hebben en dan komt er vanzelf een idee in je op.

En dus ga je voorbereiden, rekenen, wassen, drogen, en vooral blogjes lezen.

Ik heb dus mijn dansende meisjes die natuurlijk ontzettend goed bij een bruiloft passen.




De rechterkant zit al helemaal vast, de linkerkant is inmiddels helemaal klaar voor wat betreft de meisjes   en de bloemen, de dubbele hexagonnen en harten maar alles moet nog opgenaaid, en dan nog 2 van die grote lappen. In het grote lege vierkant bovenin kan ik mijn inspiratie kwijt straks met de bruiloft, bijvoorbeeld iets van de jurk, de trouwkaart, de ringen........

De hoeken ga ik gebruiken voor andere gebeurtenissen volgend jaar, misschien een mooie tekening van Laurens....... Of een tekstje van hem. Ook Valentijn en Fedde worden groter, dus misschien een bijdrage van hen? En och je weet maar nooit wat ons allemaal te wachten staat........ Ik hoop op veel moois.

En dan wordt de achterkant van deze quilt mijn dagboekquilt. Ik moet dus 365 lichte lapjes hebben.
Die moeten wel gewassen en gestreken worden omdat ik er op schrijven ga. Iedere dag een klein stukje schrijven, daar houd ik nou eenmaal van.

Alle kasten, dozen en manden worden nauwkeurig afgezocht.

even wassen en drogen


enkele uren later.........
Dat wassen en drogen is noodzakelijk heb ik me laten vertellen door de verkoopster van Pipoos. Omdat je een speciale stift gebruikt voor het schrijven moet de stof gewassen en gestreken zijn anders blijft het niet goed.

Gisteravond heeft mijn lief -gelukkig-met-zijn-wiskundeachtergrond- alle berekeningen gemaakt van de diverse groottes die de lapjes moeten hebben.

Britt controleert nauwgezet

Saar vindt het allemaal prima, zij slaapt liever

Ik heb gisteren ook nog het een en ander gedaan hoor

Net niet helemaal klaar want

de 3e maand kwam gisteren binnen

Ook bijna mijn huiswerk voor de Miss Yoyo af,
een heerlijk werkje bij de tv




Maandag weer verder


groetjes

Wietske