vrijdag 16 november 2012

Creatief zusje en bezoek aan Helmond



Zusje is de afgelopen dagen druk geweest.

Ze heeft boven een kamertje waar tot nu toe alleen maar een paar kasten met veel dozen en kleren stonden en eigenlijk verder niets.
Vorige week is ze begonnen met alles leeg te halen en op te ruimen.
Daarna is het kamertje helemaal opgeknapt en opnieuw ingericht.
Zusje hoeft nou niet meer altijd beneden aan tafel te zitten en ze kan nu ook mooi haar naaimachine laten staan.

Ik vind het resultaat echt prachtig

Bruidsmeisjesjurk van nichtje Wieteke van 25 jaar geleden





Gisteren ben ik naar Helmond gereden voor een ochtendje kletsen, kijken en werken. (ook in deze volgorde!!)

Kijk mee en geniet 

Naar aanleiding van de reis naar Engeland die Marleen afgelopen zomer maakte


Iedereen wil heel graag bij Marleen sandwichen




De Weddingquilt!!! 

Een van jullie vroeg mij deze week of ik voor de aanstaande bruid, die afgelopen weekend ten huwelijk gevraagd is, nu ook een weddingquilt ga maken.....

NEE dat ga ik niet doen.

Ik zou er dan nu als een haas mee aan de gang moeten en als ik ergens een hekel aan heb dan is het dat ik straks op het allerlaatst dag en nacht zit te werken aan een quilt. Trouwens, misschien vindt dochterlief zo'n quilt wel helemaal niet leuk.

Maar Marleen heeft er een, het was een monniken klus zoals ze zelf zei en het was ontzettend leuk dat ze hem even van boven haalde zodat ik hem kon zien.

Hij is echt prachtig, vooral met die paarse achterkant!



Sjaan is een harde werker, ze gaat stug door maar is wel bijna klaar met de loper voor op haar tafel.



Dit kleine quiltlapje had een van de cursisten gemaakt. Zij is net begonnen met quilten, de grote quilt bovenaan is haar eerste werkstuk. Alleen dit kleine lapje was "mislukt" zoals ze zelf zei. Hij staat bol.
Maar daar heeft Marleen een oplossing voor. Gewoon een paar lagen vulling ertussen en hij staat echt bol. Nu kan ze er een mooie kerstbal van maken.


en heb ik nog iets gedaan in Helmond?
Ja hoor maar niet echt spectaculair. Ik ben begonnen met de 9e maand van de Jules. komende woensdag komt het 10e deel en ik vind het altijd wel prettig om het vorige deel ongeveer af te hebben.
Straks dus weer verder. Het resultaat laat ik jullie de volgende keer zien.

Toen ik thuis kwam uit Helmond lag de envelop van Marijke in de brievenbus.

Marijke, hartstikke bedankt! ik ga hem snel opnieuw maken, dit keer met de goeie mallen.


Prettige dag en alvast een fijn weekend

groetjes

Wietske