maandag 26 november 2012

Sinterkerst



Zaterdagavond 9 uur................

We hadden net ons bezoek uitgelaten dat was blijven eten.

"Schat??????"   "MMMMMM"  

Schat, weet je, het is natuurlijk nog veel te vroeg want de Sint is nog helemaal niet terug naar Spanje,  Maarre wat zou je er van vinden als wij alvast eens de kerstspullen te voorschijn  halen?




Ik heb de laatste week een ongelooflijke last van nesteldrang en niet alleen voor wat het handwerken betreft. Als je zeker weet dat je een paar weken niets kunt doen, dan maak je de balans op van wat er eigenlijk nog nodig even gebeuren moet. Ik zie niet echt tegen de operatie komende donderdag op, wel aan al het gedoe eromheen.

En dan sta je keukenkastjes te soppen, je lief maakt de koelkast nog eens schoon..........

En omdat we met de kinderen toch besloten hebben om sinterklaas dit jaar bij jongste te vieren ziet niemand toch wat we doen?

Mijn lief vond het prima. December is echt  ZIJN  maand.

En dus gingen we samen aan de slag.



Heerlijk, we zijn weer helemaal in de stemming

Om 12 uur waren we klaar en rolden met een tevreden gevoel ons bed in.

Echter de Sint moet ook nog een handje geholpen worden en dat moest dan gistermiddag gebeuren. Gelukkig was de voorbereiding al gedaan, Sint had ons gevraagd een handje te helpen omdat hij het dit jaar toch ook wel heel druk heeft.

Mijn lief is van de gedichten, ik van het inpakken.



Wij houden het met de Sint altijd heel klein. Gezelligheid is het belangrijkst en zeker nu er kindjes bij zijn, is het weer helemaal leuk.


De schoen van Laurens en Valentijn.
Gistermorgen vroeg hij ons wat opa en oma in de schoen gekregen hadden.

Fedde snapt er nog helemaal niets van. Hij ontdekt momenteel de keuken van zijn papa en mama en vermaakt zich prima met de inhoud van de kastjes.


Zusje stuurde gisteren een foto van een aanwinst die ze op de kop getikt had.


Afgelopen week bij de Kringloop voor 7,50. Niet te geloven toch? Alles erop en eraan, spoeltjes, garenklosjes. Helemaal compleet. Ze heeft hem schoongemaakt en nu staat hij te pronken en hij loopt als een.......... naaimachientje.

Ik weet niet hoe onze week verlopen zal, onrustig denk ik.




Morgen nog een keer de poesjes, dit keer wel bijzonder mooie foto's!


Fijne dag

groetjes

Wietske

17 opmerkingen:

Sezoentje-Sonja zei

Oh, heerlijk , je steekt me helemaal aan met je mooie kerstsfeer :)
Maar deze week is het nog veel te druk in de winkel maar volgend weekend kan gebeuren wat wil, dan begin ik ook aan de kerstversiering :)
Fijne week wens ik je toe,
liefs,Sonja

Annelies zei

Het ziet er gezellig uit !Ik ben altijd heel laat met versieren, gewoon omdat ik er niet aan toe kom.

ria vogelzang zei

Wat een mooie plaatjes; zo gezellig! Sterkte vast met een onrustige week dan!
Liefs uit Ommen.

Rennie zei

Oh wat heerlijk om te lezen dat Sinterklaas jou ook heeft ingegeven dat hij graag bij de Kerstboom ontvangen wil worden. Zo'n extra lichtje kan zo heilzaam werken. Veel warmte de komende dagen.

Marguerite zei

Ik ben zelf nog lang niet zover dat de kerstspullen van de vliering gehaald worden. Maar als ik zo jou foto ziet krijg je er toch wel zin in. En Sinterklaas snapt het heus wel dat je het nu al versierd hebt hij kan het gemopper niet aanhoren als je het na de operatie van van de week het zelf niet kan. Daarom niemand neemt het je kwalijk hoor!!
Ben benieuwd of je van de week nog aan je lapjes toe komt.
Groetjes Marguerite

Jeanny zei

Ooh Wietske wat ziet dat gezellig uit!!!
Sterkte deze week.
Liefs.

Anita - Vlijtige Handjes zei

Oh gezellig. Komend weekend gan wij hem ook zetten. Heerlijke sferen en zo gezellig als je toch niets kunt doen. Deze week denk ik alvast een lekker romantisch filmpje en vanaf 1 december kerstsfeer op Sky Radio. Ik verheug me erop.
Groetjes Anita

Heleni zei

Ik krijg ook helemaal de kriebels als ik al die gezelligheid bij je zie. Het ziet er super uit hoor.
Heel veel sterkte donderdag. Ik zal aan je denken.

gr.Heleni

Ineke B zei

Je hebt groot gelijk. Het ziet het er heel gezellig en sfeervol uit! Nu gaan mijn handen ook jeuken.

Alvast heel veel sterkte deze week!

Liefs, Ineke

Lida zei

Ziet er heel gezellig uit en alle Opa's en Oma's moeten de Sint helpen, ook de ouders ontkomen daar in deze dure tijden niet aan, maar inderdaad gezelligheid is het belangrijkste!
Fijne dag, knuffel
Lida

Bernadette van Gils zei

o wat heerlijk dat je al de kerstversieringen voor de dag kunt halen, mijn vingers jeuken al weken om dat te doen maar helaas, ik moet geduld hebben tot zondagavond. Want zondagmiddag hier eerst Sint en als ze weg zijn begin ik meteen.
Sterkte donderdag en doe rustig aan
groetjes
Bernadette

Monica zei

Eerst nog een gezellige sinterklaas gewenst, dan veel sterkte met je operatie, en ga met 'uitrusten' dan maar lekker genieten van je gezellige kerstversiering

Klaske zei

Ik kan me heel goed voorstellen dat je last van nesteldrang krijgt.Hier eerst maar de Sint en de 6e is onze zoon jarig. Daarna haal ik de kerstspullen pas naar beneden.
Alvast sterkte met de operatie.
Fijne dag Wietske

Suuske zei

Wat ziet het er toch al gezellig uit bij jou. Ik kan niet wachten tot die oude man weg is, dan kan ik ook los!

Wat boffen voor je zusje, echt een supervondst!

Liefs, Suus

carina zei

Je bent er helemaal klaar voor en slim dat je dat nu gedaan hebt kan je straks als je zit lekker genieten, en heerlijk die sint met die kleintjes. Succes donderdag en groet carina

wilma oud zei

Tjee, Wietske, dat ziet er warm en gezellig uit. Goed van jou, dat je het nu al doet. Meid, heel veel sterkte a.s. donderdag met de operatie en rustig genezen erna. Groetjes Wilma

Petra zei

Hmmmm, ik krijg de neiging om nu rond te gaan rijden om op zoek te gaan naar het huis dat al zo gezellig versierd is. Ach ja, mijn buurman had de kerstverlichting op zijn balkon op 17 november al aan, vanmiddag brandde het weer.
Ik wens je veel succes met de operatie