woensdag 21 november 2012

Rondedans




Gezellig was het gisteren en daar doe je het voor, tenminste ik wel. En als je dan nog iets leert is het helemaal mooi meegenomen.

We waren maar met z'n drietjes, Lies, Francoise en ik. Dat stond garant voor veel aandacht en ik mag wel zeggen dat ik veel geleerd heb.


Door Francoise zelf ontworpen

De linker quilt is naar dit patroon gemaakt

De malletjes kwamen me heel bekend voor

En als je even goed uitrekent hoe breed het moet worden

Is het toch echt een eitje


Tja en toen moest ik zelf aan de slag, maar ik had al eens gezegd dat stof snijden niet mijn sterkste kant is. Sterker nog, ik heb er gewoon de kracht niet voor op dit moment.

Zien jullie trouwens wat ik aanheb op de foto?

Ja hoor, het is gelukt! 2 van deze vesten-truien-met rits-tot-onderaan-toe heb ik gekocht, een in het bruin en een in het zwart. Ik heb dus goed naar jullie adviezen geluisterd. Heel erg lief dat iedereen zo heeft meegedacht, en ik zal volgende week zeker aan jullie denken.

Deze vesten (velours-fleece ofzoiets) kocht ik bij een grote winkel waar ze niet al te dure spullen verkopen maar dan loop je ook wel het risico dat iemand anders het ook draagt. Daar zit ik niet mee, en op de valreep kocht ik voor de zekerheid ook nog maar een extra verschoninkje voor de nacht.

 Men heeft mij namelijk verteld dat de kans bestaat dat ik een nacht blijven moet. En dan wil ik er toch wel een beetje knapjes bijliggen.............

En nu maar hopen dat dit ook gaat lukken...

Maar ik dwaal af. Daar zijn wij vrouwen goed in he? Als het over kleren gaat dwalen we altijd onmiddellijk af.

Lies rekent het ook allemaal eens goed uit,
Francoise heeft even de tijd om aan haar laatste quilt voor het boek te werken



En dit had ik nooit verwacht. Dat ik op de naaimachine zou leren hoe je productie maakt. Leuk om te doen, en erg makkelijk. Temeer omdat ik deze bloemen ook gebruik voor mijn Dancing Dollies. Die liggen momenteel even stil, maar ik heb er plannen mee. Ik hou dat nog even geheim, moet nog het een en ander verzinnen..... Het heeft in ieder geval met de bruiloft van jongste te maken.


Heerlijke verse broodjes

De breirol van Francoise. Hij is bijna klaar

Ze is op zoek naar een patroontje om haar initialen in de breirol te borduren

En dit is het resultaat van Lies. Zij gaat een hele quilt hiervan maken
(Lies, vergeet je niet de groetjes te doen????)

En dit het mijne
Of ik het allemaal op de machine ga doen in de toekomst weet ik nog niet, maar ik ben erg blij dat ik nu wel  weet hoe het moet.

Francoise, bedankt voor de gezelligheid en voor je professionele uitleg.


Gisteravond hebben mijn lief en ik gegeten bij V&D. Er was een speciale winkelavond voor klanten met de VIP pas en die hebben wij. Je krijgt dan overal korting en het is er niet druk.
Wij hebben Sint en Piet dus alvast even vooruit geholpen zodat ze het zelf iets minder druk hebben volgende week.



Ik weet niet hoe het jullie vergaat....

Maar als ik hiernaar kijk word ik al dik

Dus lopen we heel snel door

En dan mijn lief. Hij kwam eergisteren zomaar thuis met een enorm boeket bloemen.
12 1/2 jaar geleden is hij begonnen met de oprichting van zijn afdeling (milieu en veiligheid) bij die fabriek die ooit alleen maar lampen maakte.

Hij was even vergeten dat het al zo lang geleden is.

En toen waren daar de bloemen, het gebak en een hele mooie toespraak.





Fijne dag!

groetjes

Wietske