dinsdag 13 november 2012

---- Feest!!!! ----



Afgelopen weekend heeft schoonzoon onze jongste ten huwelijk gevraagd.





Ze kreeg deze prachtige gouden ring met in een van de bolletjes een piepklein diamantje. Speciaal voor haar gemaakt.



Ze hadden een huisje gehuurd in de buurt van Steenwijk. Een werkelijk schitterend plekje. Dit soort huisjes worden verhuurd door Staatsbosbeheer en je waant je helemaal alleen op de wereld. Jongste en schoonzoon houden erg van dit soort plekken. Jongste had niet aan de mogelijkheid gedacht dat ze hier op deze plek  en op dit moment ten huwelijk gevraagd zou worden.

Nou waren wij al heel erg blij met schoonzoon maar nu helemaal natuurlijk. Een datum hebben ze nog niet, er moet eerst het een en ander geregeld worden.
Voor de derde keer zijn wij dus nu " de ouders van de bruid/bruidegom" en dat voelt heel erg goed.


Schoonzoon had champagne meegenomen

Ze sliepen in een ouderwetse bedstee, maar het huisje was echt van alle gemakken voorzien


Gisteravond belde jongste of wij thuis waren zodat ze haar ring kon laten zien. Gelukkig had mijn lief ook champagne in huis. We konden dus met z'n vieren klinken op hun geluk.

 Ik had jullie foto's beloofd van zusje en haar man die het afgelopen weekend in een hotel in Naaldwijk zijn geweest.

Zusje heeft de Quilthoeve onveilig gemaakt, zwager zocht zijn heil ergens anders.




Er werd net een cursus huisjes maken gegeven

Zusje gaat de naaimachinehoes maken uit het eerste boek van Veronique, dezelfde ontwerpster als van de Jules.


En wat deed zwager nog meer behalve het bekijken van de plaatsen in de omgeving?  Nou, hij heeft uren zoet gebracht in het plaatselijke reisbureau om zich volledig te laten informeren over -de- op -handen- zijnde- vakantie op Curacao.......



Ze hebben een heerlijk weekend gehad en ik begreep van zusje dat het speldenkussen die ze voor mij gekocht heeft al onderweg is.

En dan de foto's van het-op-een-na-jongste-zusje van de jonge poesjes. Eentje is er inmiddels verkocht, een houden ze zelf en op een is al een optie.

Ze worden groot en ondeugend, maar daar zit het-op-een-na-jongste-zusje niet mee.
En och, het is daar in huis toch altijd zo'n gezellige drukte met 5 pubers, 2 katten en een hond en buiten nog de konijnen en wie weet vergeet ik nog wel iets.








En heb ik nog iets gedaan gisteren?


Ja hoor, de mandjesquilt. 

Vorige week kwam het 2e deeltje binnen en ik ben al bijna klaar. Morgen dus het resultaat.
Vandaag helemaal geen afspraken dus ik heb heerlijk de tijd om...... ja, ja, ik weet het, eerst het huis aan kant maken en dan verder met van alles en nog wat.



groetjes

Wietske

19 opmerkingen:

Saskia zei

Gefeliciteerd!!!!!Weer een goed excuus om iets moois te gaan shoppen voor de bruiloft. Feliciteer je het jonge stel namens ons?
Groetjes,

Xas

Judith zei

Gefeliciteerd, wat leuk! En dan een speciaal ontworpen trouwring! Helemaal super, daar smullen trouwambtenaren zoals ikzelf altijd enorm van. Wat super toch dat er zoveel aandacht is geschonken aan zo'n mooi moment. Dat hoor ik maar zelden terug. Heel veel geluk aan het bruidspaar en dat ze/jullie straks maar een hele heugelijke dag moen beleven!

Jeanny zei

Gefeliciteerd, wat een mooie, speciale ring....!

Schattig toch die poezenfotootjes!!
Lieve groet.

quilting Jeannet zei

Wat een geweldige foto,s van de poesjes Wietske!

Atelier Hartendief zei

Gefeliciteerd met dit leuke nieuws! Je mandje gaat ook helemaal goed komen zie ik ;-)
Groetjes Marijke

Marguerite zei

Gefeliciteerd!! Spannend hoor!! En nu je met quilten bent begonnen moet je eigenlijk een weddingquilt maken, toch??
Groetjes Marguerite

Annie Kingma.Bonnema zei

Hallo Wietske.
Felicitaties voor het jonge stel.
Mag ze maar heel gelukkig worden, zoals het nu allemaal is.
Ook voor jullie natuurlijk, een zoon er bij.
Met vertrouwen de toekomst tegemoet.
Fijne dag gewenst
Groetnis Annie

nelleke zei

Goedemorgen~~~~~~

Allereerst gefeliciteerd met het voorgenomen huwelijk van jullie dochter....wat leukkkkk Wat romantisch,zòn aanzoek.
die bedstee..hihi...geweldig zeg!

Die Quilthoeve...pfff wat een verukking...die grote klossen en die lapjes allemaal en fournituren...zo gaaf.
de huisjes zien er erg leuk uit,Wat een idee zeg!

En dan je quilt werkje wat er heel fraai uit gaat zien...als beloning ook nog die lieve katjes...een superleuke post weer.


fijne dag en bedsnkt voor al je leuke opmerkingen!

lieve groetjes
Nelleke

Suuske zei

Oh wat fijn, een bruiloft in het verschiet! Weer iets leuks om naar toe te leven. En wat een práchtige ring heeft je dochter gekregen.

Curacao begint nu al wat dichter bij te komen. Lekker hoor, even een weekje bijtanken in de zon. En wat is het dan heerlijk om in folders en boekjes te kijken en je al te kunnen verheugen op al het moois wat je gaat zien. En als je terugkomt dezelfde boekjes nog eens bekijken en dan ineens van alles herkennen.

Nou Wietske, een fijne dag vandaag. Het is heerlijk weer om te handwerken!

Lida zei

Zullen we ruilen, hier wordt gehakt op de slaapkamer (sponningen repareren) gehakt en gegraven in de voortuin (boomwortels!) en naast mij ligt Tara te snurken en ik heb het koud door open ramen en deuren, grrr! Huis is zoveel mogelijk glad en nu ga ik met stijve vingers proberen steekjes te zetten! Ach misschien dat de mannen vanmiddag al weer ophoepelen, maar ik wil het eerst warm hebben dus ik kruip in mijn quilt!
Groetjes
Lida
P.S. Veel plezier met jouw steekjes, ziet er prachtig uit!

Anoniem zei

Gefeliciteerd met het as bruidspaar,en wat een bijzondere ring!
Volgend jaar hier ook de 3e bruiloft en dat is dan de laatste.
Veel quiltplezier vandaag.
groetjes,Truus uit Drenthe

Annemarie zei

Gefeliciteerd hoor! Wat is het toch bijzonder als je kinderen blij en gelukkig zijn. Als ouders word je daar heel warm en ook gelukkig van. Fijne dag vandaag! Groetjes, Annemarie

marga zei

Proficiat.
Altijd leuk om mee te maken dat je kinderen het geluk gevonden hebben.
Groeten
Marga

Ineke B zei

Gefeliciteerd! Wat een groot nieuws en een prachtige ring! Wat kun je als ouders nog meer wensen voor je kinderen dan dat ze zo gelukkig zijn.

De poesjes zijn vertederend, wat een schatjes!

Veel plezier met je steekjes!

Liefs, Ineke

Cisca zei

Gefeliciteerd, wat leuk, dat je dochter geen idee had wat er te gebeuren stond. En hij had ook nog zo'n mooie ring laten maken, wat heerlijk romantisch!
Leuke foto's van de Quilthoeve, en die poesjes, daar ben ik verliefd op gewrden!
Groetjes, Cisca

Patricia zei

Gefeliciteerd met het toekomstige bruidspaar.
Ik zie op je blog dat je ook al flink gebeten bent door het Quiltvirus !
Wat is het een leuke hobby, he ?
Ik ben ook fan van de Quilthoeve, ze hebben daar echt een prachtige collectie stoffen.
Veel plezier met het quilten.

Bernadette van Gils zei

van harte gefeliciteerd voor je jongste en haar aanstaande en natuurlijk ook voor jullie als ouders van de bruid
wat superleuk dat hij er zoveel aandacht aan besteed heeft om haar te vragen en dan nog zo'n mooie ring erbij ook
ze blijven leuk hoor, die jonge poesjes
groetjes
Bernadette

lia zei

Gefeliciteerd met je dochter en schoonzoon en het huwelijk dat er aan gaat komen,dat is wel een glaasje champagne waard.
Wat een prachtige ring.
Groetjes Lia

mery zei

heb even bij je ge buurt zit er gezellig uit ,ik zag dat je ook van die mooie quilten maakt ,ze zijn super mooi ,zit zelf ook pas op quilten ,maar ik heb wel in de gaten dat het een precies werkje is , kom je ook ff gezellig bij mij buurten ,heb sinds een paar weken ook een blog gr hoor en quilt ze.mery