vrijdag 2 november 2012

Hebben jullie dat ook wel eens?




Dat je 's morgens wakker wordt en denkt: Ohh nee ik heb nu even helemaal geen zin! Nee nergens in, zelfs niet om naar een gezellige bijeenkomst te gaan.

Nou, dat had ik gisteren dus!

Maar dat is natuurlijk zo'n onzin. Het is een voorrecht om zomaar ergens heen te kunnen rijden en om de gezelligheid op te zoeken die ons leven zo aangenaam kan maken.

Ik had afgesproken om naar Marleen te gaan en ik ben op tijd vertrokken, bang voor het oponthoud op de A2. Dit keer kon ik voor de verandering eens zomaar doorrijden en kwam ik als eerste aan in Helmond.

Ook hier vanmorgen volle bak en o zo gezellig.

Weten jullie nog dat ik laatst het begin liet zien van een quilt waar Marleen mee bezig is? Deze quilt maakt ze naar aanleiding van een reis die ze maakte naar Engeland om tuinen te bekijken.


Het resultaat tot nu toe



Nou, hier werkt toch wel een heel ervaren quilster hoor! Het wordt zo mooi!

En kennen jullie dit boek?




Daar staat deze quilt in, "de woonwijk"


En daar is deze cursist mee bezig



huisjes

met originele en persoonlijke toevoegingen

Dit is oma



Een soort huisjesquilt dus maar dan met bewoners erbij. Deze cursist maakt de quilt voor haar kleindochter van 4 jaar en ze bepalen samen ook wat er zo ongeveer opkomt en wat niet. Ze geniet hier enorm van. Alles is alleen nog maar opgespeld, ze begint binnenkort met vast naaien.

Een van de dames blijft het doorquilten maar lastig vinden, en Marleen blijft maar geduldig suggesties doen hoe je je het zo makkelijk mogelijk kunt maken. Nou volgens mij hebben we hier allemaal wel moeite mee.




Marleen is ook bezig met de voorbereiding van een mysterie. De deelnemers kunnen uit een verschillend kleurenpalet kiezen. Ik heb geen idee of er nog plek is om mee te doen, maar mocht iemand van jullie meer info willen hebben kun je het beste contact opnemen met haar.


Nu nog zomaar wat prachtige werkstukken die voorbij kwamen gisteren

Cissy geniet nog steeds van haar bloemen, inmiddels zijn er al 4 af

Maar ze gaat tussendoor de kerstquilt maken en mag stofjes uit de kast van Marleen kiezen

En dit is dan het resultaat. Ze heeft er zin in

Deze top is af en kan gequilt worden



Gerda, berichtje voor jou, het lapje met de vlinders lag klaar, je zult het binnenkort ongetwijfeld een keer tegenkomen in een werkje. Bedankt nog!


En dan straks naar Francoise voor het eerste deel van haar mysterie. eindelijk kan ik met mijn lapjes aan de slag die ik mezelf cadeau had gedaan op mijn verjaardag in juni.


Ik heb er zin in, morgen een verslagje.

fijne dag

groetjes

Wietske