zondag 18 november 2012

Heel veel leuks




Afgelopen donderdag werd onze Fedde 1 jaar en dat vierden we gisteren in den Haag. En zoals altijd met 1 jarigen, is het papier om het cadeau leuker dan het cadeau zelf.

Fedde en zijn pappa en mamma hebben volgens mij erg genoten!



3 kleine kleutertjes....... 

En voor alle drie het al zo bekende blauwe doosje

Maar voordat wij afreisden naar Den Haag stond eerst nog een cursus gepland in Tilburg. We zijn nog steeds bezig met de basisquilt. Voor vandaag stond het maken van de ster centraal en zou Dorry ons uitleggen hoe je de sashings er aan moet doen. 

We waren maar met z'n drietjes, dus ruimte en tijd genoeg en Dorry vond het een goed idee om dan ook gelijk de hexagonnen maar even uit te leggen. Stukje extra cursus dus. 



Is ooit een -klusje-voor-in-de-trein geweest.

Deze kunnen wij nu helemaal zelfstandig maken.
We hebben Dorry's hulp niet meer nodig.

En zo moettie worden.

We waren hele makkelijke leerlingen dit keer, dus onze juf kon even iets voor zichzelf doen.


Mr. Bingley. Och, hij gedraagt zich altijd zo voorbeeldig

Uitleg van de sashings.
En bedankt Dorry voor het snijden van die van mij!!!!!

Nog een basisquilt die een stofje nodig heeft

We hebben gelijk de volgende stof maar even uitgezocht voor de zijkanten


Toen, ineens een hoop lawaai en gelach en rolden een aantal dames de kleine ruimte binnen.
En tja dan begint het voorstellen aan elkaar en blijkt dat er medebloggers tussen zitten.

Dit is dus echt genieten hoor, elkaars blog wel lezen maar niet precies weten wie de persoon is die erachter zit.



Beetje wazig, deze foto, maar het is jammer om hem er niet bij te plaatsen.

zij, en zij en zij hadden een heel programma voor deze dag en een onderdeel daarvan was het bezoek aan Dorry's winkeltje.

Nou meiden, ik heb woord gehouden en jullie blogjes bij mijn favorieten geplaatst.

Ik vond het echt super om jullie te ontmoeten!!!

Tuurlijk heb nog iets leuks gekocht bij Dorry.


Beetje leeg nog maar ik ga me uitleven met harten
Morgen weer een update van de poesjes. Ze zijn inmiddels allemaal verkocht en zullen binnenkort 
"de deur uitgaan".

Blogje komt iets later op de dag want ik moet om kwart voor 8 mijn auto al afleveren bij de garage voor het herstellen van de deuk.

Prettige dag

groetjes

Wietske


12 opmerkingen:

nelleke zei

Goedemorgen Wietske,

Wat leuk zijn zulke ontmoetingen! En ook leuk om dezelfde hobby te delen.
Ook nog gefeliciteerd met Fedde!
Die drie kleine kleuterjes..zo schattig bij de brievenbus!

die ster quilt...wowww wat moooooi!!!



fijne zondag,

liefs
Nelleke

Annelies zei

Klinkt als een hele leuke dag. Ik kom zelf met grote regelmaat in contact met bloggers en dat is wel heel erg leuk.

Lida zei

Leuke dag was dit en die meiden zijn inderdaad heel gezellig en leuk dat jij ze nu ook hebt ontmoet! dat gegiechel en gelach bij binnenkomst is standaard hoor!Gave ster en succes met de hexen, knuffel
Lida

Marguerite zei

Wat een super dagje heb je weer achter de rug. Wat een prachtige kersboom is dat kaartenrekje. Je ster vind ik ook helemaal leuk.
Groetjes Marguerite

Carin zei

Volgens mij hebben jullie weer behoorlijk at geleerd bij Dorry. Altijd leuk om mede-bloggers te ontmoeten !

marga zei

Zo jij hebt een volle maar leuke dag gehad.
Groeten
Marga

Sezoentje-Sonja zei

Dit was voor mij weer een heel leervolle post ;) Nu weet ik intussen ook wat sashings zijn ;) Ik kocht gisteren op de beurs een mooi quiltboek met heel veel basis info en technieken, haha, ik leer alle dagen bij hoor Wietske maar ik houd wel je vriendelijke aanbod voor hulp in mijn achterhoofd hoor ;)
Gefeliciteerd met je kleinzoon, wat een schattige leeftijd hè.
Ik ga nu eens snel je linkjes bezoeken,
fijne zondag, liefs, Sonja

Rennie zei

Hai Wietske, het was inderdaad heel erg leuk je gisteren ontmoet te hebben. Helaas ben ik vergeten een foto van je te nemen maar dat komt vogende keer wel. Ik heb genoten van je blog en je gelijk toegevoegd. We hebben het echt reuze naar ons zin gehad bij Dorry. Tot blogs!

Annie Kingma.Bonnema zei

Hallo Wietske, je rolt van de ene in de andere leuke quilt dag.
Leuk hoor zo cursus te doen, en mede blogsters ook nog te ont moeten.
Feliciataties voor je jarige kleine Fedde.
Wat lief de kleintjes zo heerlijk in het papier graaien.
Groetnis Annie

carina zei

He Wietske dat was een leuke ontmoeting! Errrug funny dit soort ontmoetingen. Ga je natuurlijk ook volgen was leuk om je te ontmoeten! Groetjes carina

Suuske zei

Proficiat nog met kleine Fedde!
Het eerste jaar zit vol met mijlpalen maar de eerste verjaardag spant toch wel de kroon!

Wat een leuk kerstboompje heb je gekocht! Ik heb gisteren ook mijn eerste ieniemini kerstboompje neergezet... Kon echt niet meer wachten.. Maar hier blijft het bij hoor, eerst moet de Sint het land weer verlaten hebben, dan komen de andere spullen weer tevoorschijn.

yvonne zei

Hoi Wietske,
Ik kan me voorstellen dat jullie dachten wat komt daar nu binnenvallen bij Dorry, 7 kakelende meiden die hoor je al van verre aankomen. Vond het leuk je ontmoet te hebben.

Groetjes Yvonne