maandag 19 november 2012

Nou, nou....... wat een gedoe toch allemaal!!!


Kennen jullie dit gevoel?

Ik heb er geen zin in maar het moet toch echt gebeuren......

Twee weken geleden had iemand hier uit de straat een deuk in mijn prachtige splinternieuwe autootje gereden. Gelukkig had hij zijn gegevens achtergelaten zodat alles correct afgehandeld kan worden.
Vanmorgen werd ik met mijn auto bij de garage verwacht om

KWART VOOR 8!!!!!!!


Ja, jullie lezen het goed, kwart voor 8. Nou ben ik altijd wel heel vroeg wakker, maar wakker zijn en direct aankleden, dat is voor mij een slechte combinatie.

Maar goed, ik heb me vroeg gedouched, en ben in de auto gestapt, in de mist, het donker en de kou.
En dan ben ik helemaal ontregeld. De brug waar ik altijd overheen ga was dicht en er moest een boot door, type "cruise schip" dus dat duurde een poos. Dan maar links af de andere brug over. Die ligt eruit wegens werkzaamheden en ik word in het donker, door de mist en in de kou omgeleid. 

waarheen.......??????

Ik zou het niet weten. Maar gelukkig, mijn tomtom brengt uitkomst en ik arriveer 5 minuten te laat bij de garage. Gelukkig had mijn lief alles al geregeld voor mij en kon ik de sleutel van de leenauto in ontvangst nemen.

De garagemeneer liep met mij mee naar buiten, dus ik denk nog: hij zal mij toch wel even uitleggen hoe alles werkt en waar sky radio zit? Nee hoor, hij pakt de sleutel, knipt erop en ergens heel in de verte dwars door de mist, in het donker en in de kou knippert een vaal oranje lampje. Hij duwt de sleutel in mijn hand en zegt: we bellen wel als de auto klaar is. En daar sta je dan. Waar zit sky radio? Waar doe ik het snoer van de tomtom in want die brug staat vast nog open en die andere ligt er natuurlijk echt nog wel uit. En waarom fietsen er toch zo ontzettend veel scholieren al om 8 uur zonder licht, met veel lawaai dwars door elkaar heen, terwijl ze de stoplichten veelal gewoon maar negeren?


Kennen jullie dit gevoel?

Ik heb er geen zin in maar het moet toch gebeuren...........

Ik tob al jaren met mijn schouder, vroeger er al eens op gevallen en 4 jaar geleden tussen de trein en het perron in gevallen waardoor er van alles kapot was in mijn lijf.
Ik ben nu, alleen al in mijn schouder, 6 injecties, 2 echo's en....... foto's verder en het wordt nu toch echt tijd om in te grijpen, aldus de orthopeed.

Dat komt nu met al dat-ge-hand-werk- en-al-die-verschrikkelijk-leuke-projectjes wel heel slecht uit, maar het is beter.

Dus als de planning loopt zoals het loopt zal het volgende week donderdag de 29e gaan gebeuren.
Maar ik meld me bij jullie wel op tijd af hoor!

Straks maar eens even de stad in om een paar makkelijke fleecetruien te kopen want je schijnt er toch wel een paar weken zoet mee te zijn. Eens zien of ik toch een makkelijke houding kan vinden om steekjes te zetten, maar ik houd me aanbevolen voor tips van jullie.

We gaan maar eens even aan iets leukers denken.

De poesjes bijvoorbeeld. Die zijn nu verkocht. Ze blijven nog een week of 2 en dan kunnen ze naar hun nieuwe baasjes.






Dit is wat ik de afgelopen dagen heb gedaan, niet veel vind ik zelf, en er zit een kleine oneffenheid in daar rechts. Zal ik??????? Ik denk er nog even over na. Tenslotte is het wel "handwerk" he?


En dan Laurens en Valentijn, die hebben afgelopen weekend voor het eerst hun schoen opgezet.
Zien jullie dat schilderijtje in de schoen van Laurens?  Die heb ik met hem gemaakt toen wij een dagje oppasten in Maastricht. Al die weken heeft het op zijn kast gestaan, dit wil hij graag hebben. Piet heeft het meegenomen om aan Sint te laten zien. Laurens is het schilderijtje nu dus kwijt, maar er zal vast wel een wens van hem vervuld worden.


Morgen ben ik er even niet. Ik volg weer eens een hele leuke workshop, dit keer bij Francoise in Vught. Het heet:

RONDEDANS MET ROZETTEN.

Het lijkt me een vrolijk onderwerp.

Woensdag dus weer een verslagje.

groetjes

Wietske

22 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Wiets, wel fijn dat er al vrij snel iets gedaan kan worden aan je schouder, moet ook wel voor februari!
De poesjes blijven overigens nog 4 week. Ze mogen pas met 13 week weg en ze zijn nu 9 week oud, ik zou zelfs strafbaar zijn als ik ras poesjes weg zou doen met 11 week! dus nog 4 week foto's van het hele spul. We genieten ervan.
kusje van je zusje.

Antje zei

Dat was dus niet zo'n goed begin van de week.
Maar de volgende dagen zullen vast voorspoediger verlopen.
Ik vind die poesjes zo schattig, zal de foto's gaan missen.
Hopelijk heb je na de operatie geen last meer van je schouder, en hoef je het freubelen niet te lang missen.
Groetjes, Antje

Suuske zei

Hè bah, waarom willen ze bij de garage je auto altijd zo vroeg hebben, ik ken het! Maar goed, over een paar dagen is je auto weer zo goed als nieuw en dan over een paar weken je schouder ook. Nou ja, zo goed als nieuw, dat gaat niet meer lukken op onze leeftijd ;-) maar ik hoop dat je dan wel van de pijn af zult zijn. En tips om toch nog te kunnen handwerken? Mmm, veel verder als een ondersteunend kussen om je schouder te ontlasten kom ik niet. (Misschien heeft 1 van de kinderen wel een voedingskussen? Die lijken me daar best wel handig voor)Wat een geluk (als je daarover kunt spreken) dat het je linkerschouder is hè.

Liefs, Suus

Sezoentje-Sonja zei

O jeetje, ja, ik ken dat gevoel, lijkt of je een hele dikke knuffel kan gebruiken dus bij deze een heel dikke virtuele knuffel en mijn oma riep altijd: morgen gaat alles beter! Dus laat ons daar maar op hopen, dat het morgen plots weer een heel andere dag is maar daar gaat het wél op lijken zo uit je verhaal op te maken ;)
Veel succes met de schouder,
liefs, Sonja

Saskia zei

Woi Wiets,

Da's wel heel snel, die operatie, maar misschien is dat juist wel goed! Ben je op tijd weer fit en hoef je er niet te lang over na te denken. Enne, als je gaat winkelen, ik zou vesten nemen, die hoef je tenminste niet over je hoofd aan te trekken. En bij de IKEA hebben ze hele fijne rolkussens, die kun je overal voor gebruiken, zodat je altijd wel lekker kunt zitten of liggen. Sterkte ermee!

Xas

Irene zei

A jakkes, die schouder. Moet je nu blij zijn of niet?
Enerzijds wel, er wordt iets aan gedaan, anderzijds, voor het weer over is, ben je wel weer een paar weken verder.
Hoe dan ook, sterkte ermee.
En die schoolkinderen, is er geen politie bij jullie, die op een schoolroute 's ochtends vroeg staat te controleren op het geen licht hebben. Is Zoonlief ook eens gebeurd.

Groetjes, Irene

Rennie zei

Wat een mooie poesjes en veel plezier op de workshop.

Anoniem zei

Wat lekker snel al, de 29e.Een vest lijkt me beter dan een trui, want je kunt je arm niet gebruiken en zeker niet omhoog doen. Moet je misschien toch aan het leesboek.... heb je dan wel tijd voor. Heel veel sterkte, XXX Liesbeth
En voor hulp eet je me te vinden he.

Marguerite zei

Ohhh meid wat heb jij een rot begin van de dag gehad. Bij ons zit de garage vlakbij en ga ik als ik de auto weg heb gebracht lopend naar huis toe. Wat is je quiltwerkje gaaf zeg!! Dat Duifje bovenaan. Wauw. Ja en dan die poesjes wat zijn ze lief, mooi, snoezig enz enz...
Heel veel sterkte met je schouder. En dat je al zo snel geholpen wordt is alleen maar fijn. Anders zit je er alleen maar tegen aan te hikken en zenuwachtig te worden.
Groetjes Marguerite
Ik denk dat een vest ook fijner is als je je schouder niet goed kan gebruiken.

Anoniem zei

He zus, nou het medeleven is er dat is toch wel geweldig al die lieve leuke reacties van de medequilters/ bloggers. Idat scheelt al de helft, even doorbijten en ik kom je helpen indien nodig!
Is het gelukt met vest/ trui? Ik heb ook nog wel, voor de camping zijn ze nl ook ideaal!
Zon rolkussen van ikea heb ik ook. Kneem gewoon een grote koffer mee. Veel plezier morgen, zusje.

Jeanny zei

Sterkte met je schouder!!
Oooh wat zijn dat toch schattige foto's van de katten gezinntje.
Lieve groet.

Anoniem zei

Dat is inderdaad balen zo in de vroege kille ochtend!
Wel fijn,dat je niet lang hoeft te wachten tot je aan je schouder wordt geholpen-sterkte en beterschap ermee.
Je quiltje wordt mooi en die hobbel gaat wel weg met het quilten.
gezellige dag morgen!
groetjes,Truus uit Drenthe

Anoniem zei

En of ik dat herken. Vreselijk dat gedoe met een garage. En ook nog niet eens je eigen schuld...
Maar je bent toch een positief mens dus je zal er wel een positieve draai aan gegeven hebben ;-)
Misschien zie je er tegen op zo'n operatie maar het zal daarna vast beter worden.
Heel veel plezier morgen en ik lees je verslagje wel.

Groet Mandy

Anoniem zei

hallo wietske,ik had vanmorgen geluk ik hoefde niet naar mijn werk,maar weet precies wat je bedoelt:al die fietsers zonder licht...vreselijk.maar gelukkig ben je goed thuis gekomen!ik denk volende week aan je ik a maandag het ziekenhuis in en als jij donderdag geopereerd wordt mag ik weer naar huis-met een nieuwe knie en drie maand revalideren.ik heb voor jou een raad handwerk niet meteen teveel.pas op voor overbelasting,ook al is het de linker schouder en ben je rechts,het werk moet je wel vasthouden met links.wietske ik wens je in ieder geval het allerbeste
hartelijke groeten hanneke

Lida zei

Ik wil niet vervelend doen, maar waarschijnlijk kun je beter je arm echt rust geven en goed laten herstellen, want te vroeg weer beginnen kan wel eens slecht uitpakken! Ik weet hoe moeilijk dat is mocht een poosje geleden een maand niets doen, dacht dat ik tegen de muur op kon lopen! Maar je gezondheid is belangrijker dan steekjes, dus geniet deze dagen maar van alle leuke dingen en dan straks lezen en lekker netsurfen op zoek naar leuke dingen!
Hou je taai, knuffel
Lida

Annie Kingma.Bonnema zei

Wietske het ia al laat mar nog een reactie van hier.
Heel veel sterkte voor je schouder, hoop je dat het goede resultaten geeft.
Echt af zien als je steekjes niet kan maken dan.
Weet er van mee te praten, vanmiddag voor het eerst na n mijn val een sterretje gemaakt.
Groetnis Annie

Anoniem zei

Ieder nadeel heb z'n voordeel Wiets.....je kunt pyama dagen beleven zonder schuldgevoel. Flauw hè. Heel veel sterkte en knap maar gauw op.
Jeanny...zonder.

Else zei

Alvast heel veel sterkte met je schouder! Het was leuk je te ontmoeten zaterdag, ik ga je bij mijn favorieten zetten. Fijne dag, knuffel Else

carina zei

He jakkie wat een gedoe. Lekker blogje! En ehhh sterkte met de voorbereidingen van de aanpak van je schouder. Kan me voorstellen dat je dit heel vervelend vindt als freubelquiltster. Zalig genieten die schoenen voor de sint. Nou sterkte ermee en kijk je even op mijn blog zo lachsalvo heb je nog nooit gezien. groetjes Carina

Else zei

Was ik nog even met een tip, ik ben ook geopereerd aan mijn schouder en droeg toen veel vesten, dat is veel makkelijker aantrekken als een trui.

Knuffel van mij

wilma oud zei

Zo, wat een verhaal Wietske, ja daar word je niet vrolijk van. Ik wens je in ieder geval alvast heel veel sterkte met je schouder en vestjes lijkt me inderdaad beter dan truien, alhoewel die fleece dingen ook heerlijk uitrekbaar zijn, makkelijk en warm. Tot woensdag. Groetjes Wilma

Ineke B zei

Wat een vervelende toestand met je schouder en daarna geen steekjes te mogen/kunnen zetten! Wens je heel veel sterkte en een voorspoedig herstel!

Wat leuk die schoenen, zo is het spannend voor Laurens en voor jullie. :-)

Heb het een paar dagen nogal druk gehad dus vandaar mijn late reactie.

Liefs, Ineke