woensdag 7 november 2012

Hoe is het toch mogelijk dat.......



Je denkt dat je alle tijd van de wereld hebt en dat de dag omvliegt en je zomaar weer naar bed moet.
Ik was toch vroeg genoeg begonnen dacht ik zo, want ik was gisteren al om half 5 wakker.

Zou het komen omdat:

Ik wel een uur met zusje heb gebeld? Het gaat weer een stuk beter met haar nadat ze een paar weken geleden een spier in haar been gescheurd heeft. We hebben alvast heerlijk zitten dromen over ons gezamenlijk weekje Curacao eind januari.

Ik weer eens niet alles snapte van de Sweet Hearts en even met Suus moest bellen om de nodige uitleg. Nou, dat even werd algauw ook al wel een dik half uur hoor......En uiteraard snapte Suus het wel.

Ik bezoek kreeg van een hele leuke jongen die een deuk gereden heeft in mijn auto, maar die toch wel zo lief was om zijn telefoonnummer achter te laten.

Wat een gedoe toch allemaal, schadeformulieren invullen-afspraak maken met de garage- een keer bellen-nog een keer bellen of alles wel klopt......







Zou het soms komen omdat het toch nog wel mooi weer werd en ik nog maar even de stad in wilde om wat boodschappen te doen?

Of kwam het omdat ik bij nader inzien wel een behoorlijke strijk weg wilde werken? Dit kwam eigenlijk wel goed uit want intussen had ik best wel een hoop gedaan, en dat kon dan mooi even meegenomen worden met de strijk.

Alle 4 de randen zijn nu echt af, en alles op de naaimachine. Heerlijk! Wat een feest!

En van strijken wordt het allemaal zo ontzettend overzichtelijk

De rand van de basisquilt is ook af


Ik geloof dat ik me maar niet meer afvraag hoe anders een dag soms kan verlopen. Het zal jullie allemaal zeer bekend voorkomen.

En ook vandaag zal geen dag worden zoals ik me had voorgesteld. Ik zit al helemaal aangekleed want jongste wil graag dat ik straks meega om een huis te bekijken. Jongste en schoonzoon willen graag een stap vooruit en denken eraan om een huis kopen.

Het kan vreemd gaan binnen een gezin. Oudste was zijn huis binnen een week kwijt en huurt voor de veiligheid voorlopig, middelste raakt haar huis in Leiden maar niet kwijt en huurt voorlopig ook maar en jongste is van plan om te gaan kopen..........

ik denk dat wij als ouders maar gewoon heel stilletjes blijven zitten op ons mooie plekje in Den Bosch, en helpen en adviseren waar nodig is. Maar het is een ingewikkelde tijd voor de generatie van onze kinderen. Ik denk dat jullie dat wel met me eens zijn.



Prettige dag

groetjes

Wietske

10 opmerkingen:

Bernadette van Gils zei

wat zonde van je leuke autootje, zo'n deuk erin.
hoop dat de garage dat netjes kan herstellen voor je.
je hebt veel gedaan toch als ik zo kijk naar je blokken en je rand en dan ook nog de strijk, zoveel doe ik niet op een dag.
veel plezier vandaag met huizen kijken
groetjes
Bernadette

Anoniem zei

Fijn dat er eerlijke jongelui zijn die zo sportief zijn hun tel.nr. achterlaten na een beetje pech. Goed van je dat je zo goed met jouw ' ome jan' kunt patchen,ziet er strak uit.... Jeanny

Suuske zei

Als ik het zo zie had je gisteren toch een hele productieve dag.
Ik heb hier ook een berg aan wasgoed liggen waar ik eens snel een strijkijzer overheen ga halen, te beginnen met de Miss. Heb er gisterenavond heerlijk aan gewerkt, volgens mij ben ik al bijna op de helft.
Fijne dag! Ik ben benieuwd of het huis aan de verwachting voldoet.

Marguerite zei

Ja sommige dagen vliegen vooruit en heb je het idee dat je niks hebt gedaan en andere dagen vliegen om en dan heb je me toch een boel gedaan. Dat je het zelf bijna niet kan geloven. Wel balen van je auto maar heel lief van de jongeman dat hij zijn telefoonnummer heeft achtergelaten. Komt vast helemaal goed hoor!!
Spannend om samen met jongste huizen te gaan kijken. Het is een rare tijd nu voor onze kinderen. Die van ons zijn nog jong maar toch hebben we het er wel eens over hoe zal het bij hun gaan als ze op zichzelf willen gaan wonen. Is het nog betaalbaar? De tijd zal het leren. Waar gaan jullie zoeken? Bij jullie in de buurt of gaan deze weer naar een andere kant van Nederland. Jullie zijn nu eenmaal wereldreizigers hahaha...
Groetjes ik ga nu gauw naar Miranda toe, quiltles jippie lekker kletsen en mooie dingen maken en zien.
Marguerite

Sezoentje-Sonja zei

Wat jammer van je autootje, maarja, zolang het maar materiele schade is hè!
Haha, ik denk dat ik tot de generatie van jou kinderen behoor, dus ja, ik ben het volkomen met je eens, het is echt geen gemakkelijke tijd voor zware beslissingen, maar wel fijn als je dan tot bij je ouders kan voor advies :)
Fijne dag vandaag, liefs ,Sonja

Lida zei

Je hebt wel lekker veel gedaan al was het niet precies wat je wilde! Maar vandaag dus weer een drukke dag, petje af voor de jongelui die nu nog risico's durven te nemen!
Fijne dag met of zonder steekjes, groetjes
Lida

Heleni zei

Gatsie, dat is een beste deuk zeg. Die knul weet wel hoe het hoort, om zijn telefoonnummer achter te laten. Heel keurig.
Mooie blokjes Wietske en ik zie dat je alle borduurtjes al klaar hebt. Leuk, ik ben benieuwd hoe het geheel er uit gaat zien.

Anoniem zei

Hoezo een rustig dagje??? Ja,zo vliegen de dagen wel om.
Mijn quiltwerk strijk ik zelden met een strijkijzer.Gebruik meestal mijn nagel of de oog(waar je vinger door gaat/hoe heet zoiets??) van de schaar.
Mooi hoor je quiltwerk.
Succes met huizen kijken.Middelste heeft z'n huis uit de verkoop gehaald-bleef met te hoge restschuld zitten.
gezellige dag.
groetjes,Truus uit Drenthe

marga zei

Fijn om te lezen dat er ook nog eerlijke mensen zijn. En de kinderen ach die heb je voor eeuwig. je blijft alles delen zorgen vreugde en verdriet.
Groeten
Marga

Cisca zei

Haha, ja, zo is de dag gauw om. Wat fijn, dat die leuke jongen zo eerlijk was, dat heb ik een tijdje geleden ook meegemaakt, dus zijn er inderdaad nog eerlijke mensen. Maar dat brengt wel een hoop schrijfwerk enz. met zich mee.
Mooie blokjes, extra mooi als ze gestreken zijn.
Ja, het valt niet mee met de huizen. Twee van mijn drie zoons zouden ook graag een ander huis kopen, maar het is geen doen in deze tijd! Maar wel gezellig, huizen kijken.
Groetjes, Cisca