donderdag 1 november 2012

Keep Calm and continue quilting




Een heel leuk begin van een bijzonder drukke bijeenkomst in Tilburg........




Nou als er iets op mij van toepassing is momenteel dan is het wel deze spreuk. Hij staat dus nu op mijn bureau naast mijn beeldscherm.

Hij zat vast aan de stempelset die we konden aanschaffen bij het materiaal van de quilt. Natuurlijk kun je ook met paternoplaat werken maar dit scheelt enorm veel tijd en soms toch wel gedoe.




De meesten van ons zaten al klaar voor 10 uur en och we hadden genoeg te vertellen, de stemming zat er gelijk al goed in. Maar het bleef maar binnenstromen met dames die zin hebben in miss Yoyo, ontworpen door Dorien. Wel jammer dat ze er niet was want ik had haar zo graag even willen zien.


Gezien het aantal exemplaren in de mand kon je ook wel verwachten dat er veel mensen kwamen.

Maar Dorry "zag" ons, "overwon" en propte ons gewoon met stoelen en krukken in de toch wel kleine ruimte, ging onverstoorbaar uitleggen hoe een en ander werkte en beloofde ons "dat de keuken zo klaar was voor de helft van de groep".

We vonden het geen van allen een probleem en schikten ons.


Uitleg van de eerste rand die deze maand gemaakt zal worden

Hij is echt te mooi!


medebloggers (dame in het groen) ontmoeten! Zo leuk om haar nou eens in levende lijve te ontmoeten.


En Suus was er ook weer, wij zullen elkaar de komende tijd veel gaan zien, want we gaan morgen ook beginnen met de Sweet hearts bij Francoise.


Na de uitleg was de keuken in gereedheid gebracht, vertrok de helft van de groep daarheen en was Jose inmiddels ook binnen en zette grote potten koffie. Uiteraard was er gelegenheid om alvast te gaan beginnen en  sommigen begonnen ook direct te stempelen en te knippen.

We werden helemaal stil van al die mooie stofjes

En dit is ons huiswerk

De keukenploeg is serieus bezig

Ook hier wordt de Miss Yoyo er even bijgehaald voor de nodige uitleg. Volgens mij hoeft Dorry haar deuren nooit schoon te maken, er hangt altijd wel iets overheen.

Fanatieke dames die gelijk van start gaan

En zo moet het gaan worden

En ik? Wat heb ik gedaan bij Dorry? Niets! helemaal niets. Gewoon lekker zitten kletsen met deze en gene, stofjes gekocht (een paar maar hoor)..... Ik geniet toch altijd zo van dit soort bijeenkomsten.

Het was leuk, heel erg leuk. Ik ben benieuwd of er de volgende maand weer zoveel dames rond de tafel zitten.

Thuisgekomen heb ik eerst de fiets gepakt voor mijn bekende rondje en heb gelijk de boodschappen gedaan. Tenslotte moet ik mijn lief niet vergeten, die wil wel graag een bord eten hebben om 6 uur.

Gisteravond ben ik alvast begonnen.

toepasselijke opbergruimte


Nu gauw onder de douche, straks een paar uurtjes naar Helmond!


Fijne dag

groetjes

Wietske