zaterdag 10 november 2012

Echt het allerlaatste!!!!!




Nee, niet het allerlaatste blogje dat ik ga schrijven hoor, maar het allerlaatste nieuwe projectje (nou ja voorlopig dan) waarvoor  ik gisteren weer eens afreisde naar het Tilburgse.

Ditmaal was de aftrap van de BOM (blok van de maand) van Lynette Anderson met de titel: "My home or yours".




En wie de werkjes van Lynette kent weet ook dat dit project garant staat voor heel veel moois het komende jaar.

Mijn auto hoef ik echt niet meer te instrueren, die rijdt tegenwoordig helemaal uit zich zelf de goede kant op.

Tot mijn verrassing kregen we les van Dorien. 

Ja DE DORIEN, ontwerpster van o.a. de Miss Yoyo en de Poezieplaatjes quilt. Het was zo leuk om haar te ontmoeten en een les van haar te krijgen. Dorry was even buitenshuis en kwam later.



Dorien vertelde ons dat ze dit project zelf aan het maken was met Dorry samen, om de beurt nemen ze een maand voor hun rekening.


 Ik kende slechts een van de cursisten van een andere bijeenkomst, maar de rest van de dames was nieuw voor mij. Maar ook dit keer weer zo leuk om elkaar te ontmoeten en elkaars verhalen te horen.

Gelukkig hoorde ik ook hier de opmerking: Nou leuk hoor al die projecten, maar ik kom hier eigenlijk voor de gezelligheid. Ik ben dus niet de enige........



De driehoekjes die meegeleverd zijn kloppen niet helemaal, overal moet een milimetertje  af

Voor mij is dat niet zo'n probleem, ik maak gewoon 1 malletje van paternoplaat, want ik werk niet graag met de papiertjes die erin moeten. Al dat gepriegel om ze er later weer uit te krijgen............

Zo ziet het patroontje eruit die van een mooi draadje en  kleurtje moet worden voorzien. Het garen kocht ik erbij.


Voortvarend aan de slag

Met dit resultaat

En uiteindelijk moet het zo gaan worden

En kijk, Jose is ook weer present, gezellig! 
Dorien heeft haar eigen plek bij Dorry waar ze haar spullen opgeslagen heeft die ze nodig heeft voor de projecten die zij onderhanden heeft. 

Nee Wietske, je fotografeert veel te hoog, je moet een stukje naar beneden

Want hier is het echt heel netjes allemaal

Het was weer erg gezellig en het is vooral een leuk project om te doen. Hopen dat ik alle bijeenkomsten kan bezoeken, maar dat zal denk ik niet altijd lukken. 

Thuisgekomen ben ik er heerlijk mee aan de slag gegaan, niet te lang want ik moest nog het een ander voorbereiden voor vandaag en morgen. Middelste is van plan om een nachtje met de kindjes te komen, schoonzoon heeft weekenddienst en dan is het hier gezelliger. Misschien gaan we morgen met de jongens naar de Efteling. De kaartjes die middelste al had aangeschaft, schijnen toch nog geldig te zijn, dus we kijken wel hoe het loopt.

En zusje? Hoe gaat het met haar eigenlijk?

Het gaat goed hoor, ze heeft zichzelf op een weekendje getrakteerd dichtbij Den Haag in een hotel. Ze heeft een paar weken niets kunnen doen en zitten is nog lastig. 
En nou ja, den Haag is niet haar hoofddoel hoor, maar de Quilthoeve in Naaldwijk. Daar is ze nog nooit geweest. Ze heeft ook een missie. Ik zag de afgelopen week op hun blog die leuke speldenkussens en daar wilde ik er heel graag eentje van hebben.

Ik begreep dat ze geslaagd is.


De dames van de Quilthoeve dachten dat ik binnenkwam, onze gelijkenis schijnt erg opvallend te zijn. 

Zusje heeft beloofd foto's te maken, dus die houden jullie nog te goed.


Groetjes

Wietske