zondag 11 november 2012

En, hoe was jullie weekend?



Dat van ons was druk, maar o zo gezellig. Middelste kwam logeren met de kindjes, ze had afgesproken om in de loop van de middag te komen. Dat kwam goed uit want wij hadden eerst nog een koorrepetitie in Eindhoven.

Waar we dit keer echter geen rekening mee gehouden hadden was dat er weer een stuk van de A2 afgesloten was in verband met werkzaamheden en middelste is dus ruim 2 uur onderweg geweest via allerlei B-wegen. Gelukkig slapen Laurens en Valentijn eigenlijk altijd in de auto dus dat scheelt.

Wat doen een opa en oma nou zoal als de kindjes een nachtje komen logeren? Nou gewoon niks. Zeker niet als er een kleine dreumes van anderhalf bij is, want die kun je nog geen moment uit het oog verliezen.

Misschien kan ik het jullie maar beste aan de hand van de foto's laten zien.......



Nee, de deur is echt goed op slot

Even Teletubbies zien, hebben de grote mensen ook een ogenblik rust

Opa en oma hebben nooit speelgoed mee in bad.  Sterker nog, ze zitten er ook nooit in 

En wie ruimt dit allemaal weer op?

Opa speelt met Laurens met de auto's

Oma leest  voor uit Jip en Janneke

Valentijn wil altijd meehelpen.... De Miss Yoyo is goedgekeurd
------------------------

Vandaag stond de Efteling op het programma en na een zeer onrustige nacht zijn we vanochtend op tijd vertrokken. Het was schitterend weer maar de omgeving deed wel heel bijzonder aan. Alles was al gedompeld in kerstsfeer en dat gaf een heel vreemd gevoel. Haast zomerse temperaturen als je in de zon liep, en toch overal al sneeuw, kampvuren en kerstverlichting. Gek maar op zo'n mooie dag ben je hier nog niet echt aan toe.




De droomvlucht. Het blijft mijn absolute favoriet!
Laurens wil altijd graag naar Raveleijn, maar omdat Valentijn net een beetje in slaap dommelde ben ik met hem in het restaurant ernaast gegaan, daar mag je gewoon met de buggy gaan zitten, op de tribune kan dat niet.

En zowaar ik had weer een primeurtje. Een van de hoofdrolspelers liep er met de uil rond die gebruikt wordt bij het schouwspel en ik vroeg of ik van haar een foto mocht maken.

Ze nam alle tijd om te poseren.



Omdat middelste nog wel een poosje onderweg zou zijn en morgen weer gewoon aan het werk moet, zijn we redelijk op tijd vertrokken.

En, heb ik ook nog iets quilterigs gedaan??????

Ja hoor tussen de bedrijven door is dat ook nog gelukt.

De basisquilt is helemaal bij. Zaterdag weer een cursusochtend in Tilburg.

Mysterie: de 4 harten zijn klaar.

Winter in blogland: Ik vind dit een absolute topper om te doen.

Lynette Anderson: Nu beginnen met steekjes.

Volgens mij gaan we heel vroeg slapen vanavond....... 


Ik zie inmiddels dat er foto's via de mail binnen zijn gekomen van zusje van haar bezoek aan de Quilthoeve in Naaldwijk en ook -het-op-na-jongste-zusje heeft prachtige foto's van de poesjes gestuurd. Ze worden nu af en toe erg stout en ze heeft dus op het goede moment een paar hele mooie foto's gemaakt.

Maar daarover de volgende keer!

Fijne avond en een rustige nacht gewenst.

groetjes

Wietske

13 opmerkingen:

lia zei

Hallo Wietske dat klinkt als een gezellig weekend met prachtig weer vandaag.En je hebt nog tijd gevonden om te handwerken.Even over onze zoon die naar Rusland is,hij is altijd bassist bij Krezip geweest en heeft nu een nieuwe band The Jacks,maar speelt ook bas bij Anneke van Giersbergen en zij heeft heel veel optredens in het buitenland.Heel trots maar onze andere 2 zonen zijn ook beroepsmuzikanten en daar zijn we ook supertrots op.
Groetjes Lia van Quiltverhalen.blogspot.com

Marguerite zei

Dat je nog tijd hebt gehad om je lapjes te pakken. Hier een weekend van sporten (rijden en kijken), poetsen en in de tuin werken. Ben ook lekker met mijn berries aan de gang. Morgen zal ik de foto's laten zien.
Zo boer zoekt vrouw kijken en jullie lekker vroeg naar bed.
Groetjes Marguerite

Annie Kingma.Bonnema zei

Gezellig maar druk zulke logeer weekeinden, weet er alles van. Mooie foto's weer gemaakt.
En je werkjes helemaal op orde.
Het weekeinde was best gezellig hier, kwamen kinderen even langs en lieve vrienden, (ziekenbezoek).
Maar het gaat al weer beter met me, kan weer een poosje goed zitten en zonder hulp uit mijn bed komen,))
Groetnis Annie

nelleke zei

Hoi Hoi,

Bewondering voor je,dat je ook nog aan quilten ben gekomen met deze activiteiten.....jaaaaaaaaaa...de droomvlucht...die is ook mijn favoriet, We zijn pas nog geweest met onze grote kinderen, ik wilde nog een keer..maar de rij was helaas erg lang....Dus daar ook al veel versiering van de kerst? Die nieuwe show is mooi hè? wat een decor trouwens....


ben weer bij met je posten.....leuk allemaal.

lieve groetjes,
Nelleke

Anoniem zei

Dat was een gezellig en druk weekend bij jullie.En dan nog tijd hebben om met je lapjes bezig te zijn!!!
Het is mooi geworden en de foto van de Efteling met de uil is ook prachtig!
Ben benieuwd naar de ervaringen van je zus bij de Naaldhoeve.
gezellige avond en slaap lekker!
groetjes,Truus uit Drenthe.
ps hier zit een poes te krant te verscheuren-zeer actief!

Cisca zei

Dat was een druk, maar heerlijk weekend! Wat leuk, dat kleine peutertje bij de deur. En wat een mooie foto's van de Efteling, vreemd, maar wel mooi die foto's van die besneeuwde bomen. En dan ook nog even een quiltwerkje pakken... mooi zijn die Churn Dash blokken, zo heten ze dacht ik. Ik heb er nooit nooit één gemaakt. Ik zie zulke leuke blokken van de laatste kerstquilt-bom, dat ik bijna spijt krijg, dat ik ze ook niet maak.

Slaap lekker, groetjes, Cisca

Lida zei

Ook al zo'n heerlijke zondag, hier ook genoten! Geen steekjes gezet, alleen even gehopt en dan hop naar bed, knuffel
Lida

Bernadette van Gils zei

zo te zien op de foto's hebben jullie een heerlijk weekend gehad en wat mooi dat je die mevrouw met de uil tegen kwam zo maar in het "wild" buiten de show om.

hoe mijn weekend was vraag je? nou, dat ga ik zo even op mijn blogje zetten want is te lang verhaal voor hier
groetjes
Bernadette

Ineke B zei

Wat een gezellige drukte met twee van die kleine mannetjes. Oma zijn lijkt me heerlijk, prachtige foto's weer.
Je werkjes zien er ook weer goed uit, heerlijk om met stofjes en draadjes bezig te zijn. Zelf heb ik dit weekend ook de nodige steekjes gezet laat op mijn blog wel foto's ervan zien.
Fijne dag, Ineke

Renee Posthuma zei

Wat een heerlijk weekend met het kleine grut en dan nog met lapjes aan de gang.
Oma's zijn duizendpoten ......toch?

Vrolijke groetjes Renee

marga zei

Zo te lezen en te zien was dat een druk maar heerlijk weekend. geniet maar lekker van die kleintjes ze zijn zo weer groot.
Groeten
Marga

Annemarie zei

Heerlijk weekend gehad zo te lezen. Zeg wat hebben jullie een mooi bad, schitterend! Je bent snel met de hartjes,ze zijn erg mooi! Is lang geleden dat ik in de Efteling ben geweest, ziet er nu wel erg mooi uit zo in de kerstsfeer. Groetjes, Annemarie

Monica zei

Ja, wel druk maar super leuk natuurlijk zo'n dagje met de kindjes. en ook nog tijd gehad om iets de quilten!?!!!