vrijdag 18 april 2014

Waarom toch……..

Is ons huis tegenwoordig altijd zo vol????

Nou, omdat er zo ontzettend veel leuke dingen te doen zijn met quilters en quilts.
En vandaag was weer zo'n dag.

Juud (klik) kwam  met vriendin Wilma en er waren 2 groepen luisteraars en probeerders van het nu al beroemde scheurvlies voor haar gekomen.

En o, o, o wat was het 
LEUK!!!!!

Juud en Wilma kwamen al op tijd. Bang dat ze misschien in de file zouden komen.
Wij waren net aangekleed maar gelukkig hadden we alles gisteravond al klaargezet.


Tot 's avonds laat nog aan het sjouwen


En dan met het zonnetje erop is het toch een ateliertje om te zoenen
Juud ging gelijk los, nog voordat ze koffie had gedronken.


Zo heerlijk met z'n tweetjes privé uitleg…….
Want nu je zelf al een paar blokjes gemaakt hebt, heb je toch heel andere interesses en wil je heel veel weten


En dan zit de kamer vol en kunnen we beginnen
De geschiedenis, de kleurkeuze, alle verschillende blokken, waarom zou Jane wel en waarom zou ze niet………..
En hoe kreeg ze het voor elkaar om al die verschillende blokken te maken.


Waarom is Juud zelf in het midden begonnen en hoe heeft ze de sashings er aan gezet.


Juud vertelt en vertelt en legt ook uit waar en waarom het soms helemaal fout ging,
En vooral waarom dat helemaal niet erg is.


En er waren meer Janes met hun eigenaren



Nee deze is niet van Juud hoor, maar ze kon er wel heel boeiend over vertellen


En dan gaan we met het scheurvlies aan de gang. Er wordt druk overlegd wat de voordelen zijn


En er zijn gele koeken en paaseitjes, s' middags zelfs gebak van Helene uit Limburg.


En, ik heb mijn opbergboekje laten zien. Dat hebben Herman en ik gistermiddag in elkaar gezet.
Voorop een opbergzakje voor klosje en schaar

  
En aan de binnenkant nog een opberg mogelijkheid


Met 2 bladzijden heb je 4 kanten om lapjes op te spelden en om onderweg alles bij de hand te hebben.
Herman maakt er een patroon van voor jullie


Ik kreeg cadeautjes:
Prachtige lapjes uit de "Juud-Dear-Jane"Ik ga ze allemaal gebruiken, ze zijn zo mooi!

Een mooie kaart kreeg ik en een cadeautje voor Isabel's mamma en een pak luiers
uiteraard ook voor Isabel.
Zo lief


Wat een dag!!!!
Ik zit er nog helemaal van na te genieten en volgens mij iedereen gezien de enthousiaste reacties vandaag en zopas al op de mail en de whats-app.
We gaan een Bee organiseren. Dat moet gewoon, dat kan niet anders. We gaan elkaar inspireren en we gaan vooral lapjes met elkaar delen.
Volgende week is er eerst nog zo'n heerlijke dag. Er komen weer 20 vrouwen.

En weet je? Ik heb de verhalen nu 3 keer gehoord………..
En ik wil ze nog wel 2 keer horen.

Prettige zaterdag morgen. ik schrijf het blogje nu omdat we morgen al om kwart over 8 in Maastricht moeten zijn. Onze grote kleinzoon mag diploma zwemmen en daar willen we toch echt bij zijn.
Dan zijn we weer even opa en oma en gaan we genieten van een blij kind dat het heerlijk vindt als wij er zijn.

Het cadeautje ligt al klaar.

De winkel is gewoon open.

groetjes

Wietske