donderdag 10 april 2014

Levend lesmateriaal


Het zomerseizoen is aangebroken in Den Bosch. Boottochten, stadswandelingen, puzzeltochten, bezoeken aan de Sint Jan, de drukte is per 1 april weer losgebarsten en dat hebben we gemerkt gisteren.
Er kwamen nogal wat toevallige passanten want de Sint Jorisstraat ligt op de route van een aantal activiteiten.

We verwachten een gezellige drukke zomer!

Gisteren was de laatste les van de basisquilt en omdat er met veel verschillende kleuren gewerkt is heeft dit onderdeel veel aandacht gehad.


Inmiddels zijn de meeste sashings er wel aangezet


en mooie cornerstone's worden waargenomen


En deze cursist is al een heel stuk verder. Zij kan gaan doorquilten, maar niet voordat we alles goed bekeken en vergeleken hebben


Met de kleuren uit de kast


 Ik vind hem prachtig maar de eigenaar in kwestie heeft zo haar twijfels. Ze heeft nog nooit eerder met dit soort kleurtjes gewerkt en ze is er dus ook niet helemaal uit of ze het wel leuk vindt.
Ze gaat overleggen met haar kleindochter……..
Ik wist overigens niet dat er voor het doorquilten speciale veiligheidsspelden zijn.


En dan komt het onderdeel tussenvulling aan de orde, ook niet onbelangrijk.
En terwijl wij allemaal ervaren quiltsters zijn is het toch leuk om de verschillende soorten te behandelen.
Immers, we weten het allemaal wel maar toch……


Er worden alvast bijpassende garens gekozen


En als vanzelf komen we bij dit onderdeel aan bij Jane! En wordt het boek er even bij gepakt voor een stukje uitleg en (h) erkenning.

Françoise heeft zich namelijk ook aangemeld voor de workshop van Juud. Onder het mom van: "leuk dan heb ik ook een gezellig uitje, en leer ik gelijk eens hoe scheurvlies werkt, en ik heb ooit ook eens een paar blokken gemaakt maar die liggen vast wel ergens", zal zij aanschuiven en gaan meegenieten.

Leuk, een ervaren collega aan tafel!!


En dan wordt er gebeld en komen 3 dames binnen


Waarvan een stoffen nodig heeft voor de quilt die ze voor het eerst aan het maken is.
Op een beter moment hadden ze niet kunnen komen. 
Is dit toeval?

Françoise was net toe aan dit lesonderdeel en hoe mooi kan het zijn dat je concreet aan de slag kunt.
En dus wordt er uitgelegd, getekend en besproken tot ik er helemaal duizelig van wordt.
Dit onderdeel is niet mijn sterkste kant, ik weet het, maar rekenen? 
Brrrrrr


Maar ik begrijp het allemaal wel, gelukkig!
En de dames gaan meer dan tevreden naar huis.

En dan is de cursus zomaar afgelopen. Ik ga ze missen, mijn cursisten. Heel erg missen.
Voor mij de eerste keer deze geheel nieuwe tak van sport. Maar wat was het leuk, en wat heb ik er van genoten om de processen mee te maken de afgelopen tijd. En ook ik heb veel geleerd!

Dinsdagavond mijn eigen groepje nog en dan is ook dat klaar.
Maar er komen vervolgen hoor.

En dan is er een bedankje van Marja (klik) waar ik helemaal stil van wordt.

  
Mijn eigen logo op een doek en op een handdoekje, door Marja zelf gemaakt.
Het kleine doekje zal straks in de etalage komen
op een prominente plaats!!


Dames, bedankt en we gaan elkaar zeker nog zien met andere activiteiten

Fijne dag

groetjes

Wietske