zondag 6 april 2014

Hoe is het toch mogelijk…….


Je woont momenteel in het lastigste stuk van Nederland voor wat betreft het treinverkeer, en je kamer zit tot twee keer toe gewoon vol, en het woord trein, perron, vertraging, heb ik niet gehoord!

Wel de hele dag de ooh's en aah's van al die quiltsters die in 2 sessies voor Betty Prins gekomen waren!!
En er was dan ook alle reden voor al dat enthousiasme. Wat had ze een hoop moois bij zich.

 2 grote manden en 1 kleine tot de nok toe gevuld met quilts die helemaal af waren, nog net niet helemaal, helemaal niet, proeflapjes, probeersels, snel in elkaar gezette en al heel erg lang in haar bezit zijnde quilts.

Onvoorstelbaar….


En, ik zei het al: ze stond echt tussen de schuifdeuren


Soms was het muisstil, soms was er een levendige discussie en soms was het gewoon een kippenhok


Persoonlijk werd ik door deze quilt het meest geraakt. Namen geborduurd, harten en bloemen. Hier kreeg ik nou inspiratie van !!!!


En dan de lap met "oud goed" ter nagedachtenis aan haar grootmoeder naar wie ze genoemd is


Met de E van Elisabeth. Zo mooi.


De huisjes quilt in een iets groter formaat van huisjes omdat de 7 ½ cm  wel heel erg klein was.
Jeanneke, de bedenkster van de huisjesquilt was er gistermorgen ook en je zag haar genieten bij al dit moois.


En dan:
Jane in het rood-wit…
Zo mooi, ademloos hebben we er naar zitten kijken.


En dan hier het verhaal bij hoe een ingewikkelde klus dit was



En de LE: nog ingewikkelder!
We vroegen ons af wie hem echt af zal krijgen…...


Kijken-kijken-kijken


En de stoel was eigenlijk voor Betty voor als ze moe was.


En dan kunnen er lapjes gescoord worden


En wordt er overlegd, in boeken gekeken, advies gevraagd


En worden sommige quilts nog eens een keer goed bekeken


Er wordt op details gelet


technieken worden besproken en overgenomen


Betty, ontzettend bedankt dat je ons al dit moois hebt laten zien en dat je ons een kijkje in je privé-leven hebt gegeven.
We hebben zo ontzettend genoten!

En, toen iedereen weg was? Ons huis weer leeg?

We zijn gewoon maar aan de slag gegaan en zagen gelijk een mooie kans om het atelier eens even een flink sopje te geven.

Zeg nou zelf, het was nu toch leeg, mooiere gelegenheid kun je niet hebben, toch?

Fijne dag

groetjes

Wietske

36 opmerkingen:

Monica zei

Ja, ik geloof zeker dat jullie genoten hebben van al dit moois

Saskia Smit zei

Wat een mooie dingen weer. Soms zoy ik gewoon een plaatjesboek willen na zon show and tell. Om nog dagen lang te kunnen genieten....

carina zei

Ik heb ze ook een keer in het echt gezien! Wat is dat toch een leuke inspirerende dag! Mooi dat je Betty ook naar het zuiden hebt kunnen krijgen! Nou vandaag weer alles schoon dus mag je zelf ook even lekker rommelen. Lijkt me wel heel verleidelijk als je er zo tussen in zit:) fijne nageniet zondag

KijkDaarIs zei

Dat ziet er allemaal gezellig uit!!!
Heerlijk zulke dagen....krijg je lekker energie van...
Hele fijne dag....

Heleni zei

Hier zit je toch van te watertanden......prachtig!
Wat zal het gezellig zijn geweest bij je!
Nou, vandaag maar lekker aan de slag Wietske, in je gesopte schone huis.

Miranda zei

Heerlijk dat ik via deze weg toch een beetje mocht mee kijken wietske! Mijn zaterdagen zit ik helaas op school ddor te brengen, maar gelukkig mocht ik deze week Betty live ontmoeten en heb ook der Morrelll kunnen bewonderen.... Zo mooi! En wat een inspiratie krijgen we weer van elkaar!
Lieve groetjes vanuit Roosendaal

Hermie zei

Wat een gezelligheid, ik kan me voorstellen dat het echt genieten was.

quilting Jeannet zei

Het ziet er heel ggezellig uit Wietske, ook je huis, en zag ik daar nou zo,n mooi Mariabeeld staan?

mieke zei

Ja, er is veel moois voorbij gekomen.
En het was heel gezellig.
grtjs Mieke

M Verheij zei

Je hebt op je mail ons vakantiehuisje op wielen gezien.dat betekent ook van de zomer naar Wietske en Herman gaan.Hoera.

Phyllis zei

Betty heeft zulke mooie quilts en zoveel te vertellen, ik was bij haar trunkshow in de Hertogshoeve en heb toen ook genoten, net als zovelen nu bij jullie tussen de schuifdeuren. Het ziet er erg gezellig uit.

ria vogelzang zei

Geweldig; dat was zeker genieten zo aan je verslag te zien. Dank dat ik zo ook even kon meegenieten! :)
Fijne zondag, Ria.

Annelies zei

Leuk te lezen dat het zo'n succes was !!

Sonja- Sezoentje zei

Oh Wietske, het is als lezer van deze blogpost al één groot genot, dus zwijg stil als je daar echt zat, zucht :)
Dankjewel dat je ons liet meegenieten van deze prachtige werkstukken, ik ben meteen fan van Betty!
Liefs, Sonja

margaquilt zei

Wat een heerlijk blogje leuk om al dat mooi,s te zien. Ook als je leest krijg je weer zin om aan de slag te gaan.
Fijne zondag.
Marga

Wilma zei

Ja Wietske, die quilt met harten, namen en borduursels vind ik ook zo speciaal!
Leuk te lezen dat het zo'n leuke dag was! Lekker nagenieten.

Sis Voorn zei

Is het niet geweldig ? Onze hobby delen ?
Lang leve al die vrouwen die het met ons willen delen ;-)

Judith zei

Oh wat heerlijk ziet dit er uit. Ik kan het gekakel al horen! Super gezellig, wat fijn dat het zo een succes is geweest. Dat is het hopelijk over twee weken weer!

Suuske zei

Wat zegt Sis het mooi hier boven. Inderdaad wat is het toch heerlijk om te mogen genieten van het werk van andere quiltsters. Ik heb genoten, het was een geweldige dag!

Coco zei

Onvergetelijk en for ever happy!!!

Ineke Hulzebos zei

Wat een prachtige quilts, wat een gezelligheid straalt er van af!

Liefs, Ineke

Martine zei

Heb dit ook een keer mee mogen maken. Erg leuk en nu helemaal verslaafd aan de Dear Jane.

Elza zei

Wauw wat mooi allemaal.

marianne zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
marianne zei

Weer zo een .....wil ik niet missen dag :-))
mooie foto's

conny's quilts zei

Dat klinkt als een erg inspirerende dag. Heel fijn dat je ons hier even mee laat genieten.

Johanna Faber zei

Een dag met een goud randje
Fijne zondag groetjes uit Zweden

Anny zei

Een geslaagde dag! Hier moet ik toch eens met Ingrid van de Quilthoeve praten... zou zij ook niet eens zoiets kunnen organiseren?

Irene zei

Het was Genieten met een hoofdletter G. En jullie hadden het allemaal prima geregeld. Petje af.

Groetjes, Irene

Floor zei

Wat een heerlijke dag is dat geweest!!!
Ik heb nog aan jullie gedacht gistermorgen. Zo jammer dat ik er niet bij kon zijn.
Maar soms moet ik gewoon rust inplannen, anders gaat het niet goed.
Dan maar genieten van de blogjes, ben ik er toch een beetje bij, bedankt.
Mooie dingen laat Betty zien.

wilma oud zei

Geweldig Wietske dat het zo'n succes was. Ik had ook niet anders verwacht van zulke fijne mensen. Groetjes Wilm

Marguerite zei

Ziet er super leuk uit!!

Evelyne zei

O,o,o wat heb ik een geweldige middag gehad. Ik heb de rest van de avond na zitten gloeien!!!
Nou op de foto zit ook ademloos te kijken!
Bedankt Wietske voor de super middag en Betty voor de inspiratie!

Lieve groetjes,
Evelyne

Anoniem zei

Het was geweldig, wat een mooie quilts! En zoals altijd erg gezellig.

patricia zei

Wat leuk zeg! Het ziet er erg gezellig en inspirerend uit.
Jullie hebben vast een fantastische dag gehad :-)
Groetjes Patricia

Nelly Wafelaar zei

Wat was het gezellig Wietske, ik heb genoten.
Dank voor je gastvrije ontvangst en wat een inspiratie.
Groetjes Nel