zaterdag 26 april 2014

Anders dan vorige week?

Was er gisteren op onze 2e Dear Jane veel veranderd ten opzichte van vorige week?

Nou?

Sommige dingen waren het zelfde 

de heldere uitleg

 weer 2 keer een  volle kamer

Jane was er ook weer bij

privé lessen werden
ook gegeven
Maar deze week:

Was Juud zomers gekleed en
 konden we buiten zitten en buiten stof snijden. Heel belangrijk als het binnen vol is


Vorige week was de kleur geel, nu oranje


Juud had dit keer haar kind meegenomen


Zij wilde in den Bosch op schoenen jacht, en slaagde wonderwel


Heerlijk, weer eens een tiener in huis, die 's middags om 3 uur gewoon weer eten wilde
en zichzelf gezellig bediende met weer een boterham


De dame in de witte bloes. Mijn vriendinnetje van al zoveel jaren, helemaal uit Limburg met de trein gekomen.
Kijk, daar word ik nou zo blij van. Dat geeft een speciaal kleurtje aan de dag


Ik zag prachtige borduurwerken


Ook zo'n groot voordeel van je eigen atelier


Is deze Jane nou van Liesbeth of is ze van mij?
Nou, laten we stellen dat het ons gezamenlijke project is………


Er waren veel lieve cadeautjes en er is gekust en bedankt
 We hebben zo onnoemelijk veel inspiratie gekregen


Herman en ik hadden de afgelopen week al een opberg/werkmapje gemaakt.
Die is nu voor 16,95 euro compleet  te koop.



De inhoud bestaat uit:
2 fat quarters, karton voor versteviging, hobbs, lintje en kantje en heel belangrijk:


Een duidelijke beschrijving
met tekeningen


stofjes in klassieke


en in felle kleurtjes


En we gaan "Dear Jane Bee's" organiseren op iedere laatste woensdag van de maand.
Dus geef ik hierbij de volgende data:

Bij voldoende deelname!!!!!!

28 mei, 25 juni, 24 september, 29 oktober, 26 november, 17 december in dit jaar, 28 januari, 25 februari, 25 maart 3 en 29 april in 2015.

Altijd van 10.00 tot 12.00 uur in Den Bosch
Kosten: 5 euro per keer, dus 50 euro in totaal, van te voren te voldoen.
Koffie en thee inbegrepen

In deze uurtjes gaan we elkaar inspireren, we mogen lapjes ruilen, er zijn boeken en mallen onderweg, kleine speldjes en speciale effen stoffen in wit en ecru, die zo goed te gebruiken zijn bij Jane.
En er is scheurvlies!

Meld je aan via de mail!

Dit weekend zal ik alles bij voegen bovenaan onder de tabjes.
Laat ik jullie nu nog even het resultaat zien van Françoise van gisteren.

Prachtig en op geheel eigen wijze:


Natuurlijk in haar eigen kleurtjes, maar toch zo mooi!!!!!

Volgens mij broedt ze op iets.

Ik denk binnenkort meer……...

Fijn weekend allemaal.

Dit blogje maken heeft zoveel tijd gekost, het blijft er minstens 2 dagen op staan.
Kan ik even aan mijn Jane blokjes werken want ook ik onderga een verandering. Ik heb  toch besloten om voor de effen ecru stoffen te gaan om toch een wat meer antieke uitstraling te krijgen.

En er is ook weer zoiets als een randje dat geborduurd kan worden.

Soms moet je / wil je anders beslissen, zo is dit boeiende spel nou eenmaal……….

Wietske

16 opmerkingen:

Noa Tonnis zei

Tot zo

Floor zei

Ziet er heerlijk gezellig uit die Jane dag bij jou thuis.
Wat een belangstelling is er toch voor. Ben benieuwd of alle dames ook echt aan Jane gaan beginnen.
Ecru stof heb jij gekozen voor jouw Jane. Lijkt me heel mooi, inderdaad een beetje antiek, want om nou 50 jaar te wachten eer hij echt antiek is....
Kom maar lekker even bij van alle drukte.
Maar misschien vandaag ook nog wel druk met Tompoezen eters :-)

Françoise zei

En het waren gewoon lapjes uit de voorraad van Wietske....en ja hier wordt gebroed!

Sis Voorn zei

En wederom heel gezellie lijkt mij ;)

Annelein zei

Wat hebben jullie het leuk gehad met elkaar.

Marguerite zei

Wat ziet dit er weer super gezellig uit!!!

marion zei

het was ook super, jammer dat ik de werkmapjes gisteren gemist heb, er is ook zoveel leuks te zien in je winkel. Zou je het pakketje eventueel willen opsturen? Enne 26 juni weet ik zeker is een donderdag ( mijn verjaardag) dus ik denk dat je 15 juni bedoeld. Het klinkt geweldig die dear jane bee maar jammer genoeg te duur met trein en taxi erbij. Mocht ik ooit zover kunnen open kom ik zekr.
Fijne koningsdag en tot.......snel vast

Anny zei

Ik lees het al: Jane is weer helemaal terug! Rond 2000 waren zij er heel druk mee. Ze blijft een uitdaging. Oh, wat een leuke felle stofjes. Op den duur moet je maar en webwinkel hoor... Gezellig weekend. Anny.

Trends-vouwgordijnen zei

Vanmorgen bij Wietske in de winkel geweest. Wat een leuke winkel / atelier. Leuke stofjes gekocht voor Dear Jane. Ik ga er aan beginnen, heb het boek al een jaar in de kast liggen. Tadaa. 1e blok G8 is klaar!

Evelyne zei

Hi Wietske, wat ziet er weer gezellig uit zoveel vrolijke gezichten en wat een inspiratie. Een heerlijke dag en wat een mooi weer!
Fijn weekend en liefs, Evelyne

patricia zei

Dat ziet er weer supergezellig uit! Erg leuke dag gehad, zo te zien aan de foto's
Die Jane.....het houdt alle dames mooi bezig ;) leuk dat je er ook een Bee voor gaat organiseren. Groetjes patricia

sylvia zei

Een dag met een gouden randje, dus!!
En laat jij je blogje maar 2 dagen staan, hoor, 3 mag ook, 4 of meer ook nog: meid, ik snap niet waar je de tijd vandaan haalt om zoveel te bloggen, het kost zoveel tijd om een blogje te maken: chapeau, hoor!
Rust lekker even uit met je eigen werkjes, groetjes, Sylvia

Marians Quiltblog zei

Het was een heerlijke middag. Ik was er ook bij en heb met volle teugen genoten.
Het geeft je altijd weer een boost als je zo met allemaal quiltgenoten over stofjes, kleuren enzo kan praten.

Fijne zondag,
Groet marian

Johanna Faber zei

een heerlijk dagje met een goud randje
Groetjes vanuit Zweden

Ageeth Dorsman zei

Dat ziet er allemaal weer heel gezellig en inspirerend uit! Leuk ook om dat blokje te zien, dat zo "geblokt" ligt, zo doe ik dat nl. ook altijd. En superleuke mapjes!
Groetjes van Ageeth

marion zei

hoi wietske, op mijn blog
http://na365komt.blogspot.nl/
heb ik een stukje geschreven over de dear jane dag en dear jane.....

mijn oude blog gaat verdwijnen dus als je het leuk vindt kan ej het adres veranderen........

tot snel............