woensdag 16 april 2014

Over gordijnen en scheurvlies enzo


Gordijnen voor de babykamer, dat was best even een "dingetje." Jongste had mij gevraagd of ik ze wilde naaien omdat ik dat gewoon heel erg goed kan.

Verder heb ik voor de naaimachine geen warme gevoelens hoor, zolang het maar gewoon rechtdoor gaat is er niks aan de hand, maar o wee als ik de bocht om moet, nieuw garen op de spoel moet doen of nog erger, als er een naald stuk gaat………

Studentenkamers, babykamers, gewone kamers. Vraag het mij en ik naai moeiteloos de ene strook na de andere.
Mijn oudste verhuisde eens 3 keer in zeer korte tijd in het zelfde studentenhuis naar een andere, lees mooiere kamer en och, mams naaide weer een nieuw gordijn.
Totdat jongste met deze ietwat stugge stof kwam, en het lukte me niet.

En dus riep ik de hulp van Francoise in.

Want ons kleine meisje komt nu echt wel snel naar huis. Gisteren mocht ze uit haar warme bedje in een wiegje, weliswaar met 2 kruiken, een dubbele broek en hele dikke sokken, maar het ging goed. Ze bleef goed op temperatuur. Weer zo'n grote stap er bij.

Ohhhh ik wou dat jullie haar eens konden zien, dit hele kleine ieniemieniemensje waar ik zo onwijs trots op ben en dat het zo goed doet.
Ze is zo ontzettend mooi!

Oké, terug naar de gordijnen, ik dwaal weer vreselijk af.

Kijk, en dat snap ik nou niet………..


Gewoon in een keer goed


 Hup, het band er tegen, haken eraan en klaar

Francoise, namens Isabel en haar ouders:

ONTZETTEND BEDANKT!!!!!

Jij mag gratis naar binnen bij Jane……..


En dan komt het scheurvlies binnen. Net terwijl ik met een klein blokje bezig ben


En ik probeer het uit op een proeflapje.
Het is zacht-buigzaam-hanteerbaar

en

HET PLAKT!!!!!


Nee ik heb dit blokje er niet mee gedaan, ik wacht netjes tot vrijdag tot Juud uitleg komt geven hoe het werkt.
Maar ik heb natuurlijk wel een vermoeden hoe het moet

Carmen, (klik) reuze bedankt dat je een gedeelte van jouw vlies wilde meegeven aan Juud, zodat ik niet met lege handen zat!!!!

Als ik jou eens kan helpen, hoor ik het graag


En dan mijn laatste cursusavond.
De ene cursist heeft alle blokken al keurig gerangschikt op een laken


En als we het laken nou gewoon even omdraaien


Kan die van jou mooi op de achterkant


Maar onze aandacht ging toch ook uit naar Jane, beide cursisten komen vrijdag en willen zich toch wel een beetje voorbereiden


En ik moet mijn aandacht weer verdelen tussen mijn randje en Jane…
Lastig maar o zo leuk.


Het quiltvirus heeft mij weer helemaal in zijn greep
Gelukkig maar!!!!!

Ik werd al ongerust…...

Straks om 11 uur gaan we weer open. Vrijdag zijn we gesloten en zaterdag zijn we ook gewoon van 11.00 tot 17.00 uur open.

Fijne dag

groetjes

Wietske

17 opmerkingen:

Monica zei

Oh Wietske, wat ben jij toch een lekker bezige bij... en de stof voor de gordijnen ziet er ontzettend mooi uit. Geniet maar van het mooie meisje dat binnenkort vast naar huis gaat komen.

Sonja- Sezoentje zei

Je post is heel herkenbaar , ook ik had zo een geweldige hulp met mijn gordijnen want ook daar ging ik de mist in :)
Geef mij maar kleine lapjes ;)
Wat goed dat jullie kleine meisje zo grote stappen vooruit maakt, kan goed geloven dat je dan als oma de dagen gewoon aftelt tot ze echt naar huis gaat mogen en intussen word je gewoon verliefd op haar xxx
liefs, Sonja

Berna zei

Wat een goed nieuws dat het niet lang meer duurt voor jullie kleine meisje naar huis mag. Als het zover is, heeft ze in elk geval mooie gordijntjes.
En wat een gedoe met dat scheurvlies zeg. Gelukkig kon Carmen je helpen.
Heel veel succes en plezier met je Jane-dagen. Zo jammer dat ik ze allebei niet kan. Volgende keer beter.

Judith zei

wat fijn dat Isabel zo goed gaat :0) van alles wat ik doe op mijn naaimachien..gordijnen is het allerlaatste! heel dapper van je :0)

Elza zei

Geweldig dat Isabel zo goed gaat en bijna naar huis mag, zo heerlijk vooral voor haar ouders. Mooi de gordijntjes klaar en nu lekker verder met je lapjes.
Groetjes ELza.

Anny zei

In een ver verleden heb ik ooit wat cursussen gedaan voor Ted Storm. Ik gebruikt voor de blokkenuitstalling van de cursisten een groot stuk zachtboard met daarover een laagje flanel geniet. Zo klaar en praktischer dan een laken.

M Verheij zei

Wietske,wat een ijvere bij ben je weer.Ik ben blij dat je weer een beetje de oude bent.
Morgen ga ik na het UMCG even bij Trijntje v.d. Horst voor scheurvlies.

Ria zei

Fijn om te horen dat het zo goed gaat met de kleine meid. En het zonnetje erbij dan is de wereld ineens weer een stuk mooier om je heen. Geniet ervan. Tot later Ria V.

quiltingmieke zei

piep k oh meid wat ben ik blij te lezen dat het let kleine poppemie uitstekend gaat en ze weldra naar huis mag,
de gordijnen zijn super,
en jouw werkjes natuurlijk ook,
lekker gaan meid knuf

Anoniem zei

M'n naaimachine, ik kan er niet buiten. Zou hem/haar/het overal mee naar toe willen nemen, kan er mee lezen en schrijven. Als ik het geld had, zou ik een nog mooiere, betere kopen. Toen ik nog werkte en heel erg moet was 's avonds, ging ik even een half uurtje achter de machine zitten en naaien. Gewoon, eenvoudige dingen voor een quilt. Maar oh wat was dat fijn en ontspannend. Net zoiets als voor jou het borduren is. Dat denk ik. Maar ieder z'n ding en fijn dat Francoise wilde helpen. Gezellige Paasdagen en geniet van jullie kleine dappere kleindochter. Wat goed dat Isabel even in een wiegje mocht liggen, al was het met warmte ondersteuning. Groetjes, Lenny

Annie Kingma.Bonnema zei

Het was weer leuk en fijn dit blog te lezen.
Wat fijn dat het goed gaat met de kleine meid.
Je bent heel fijn bezig, en ben benieuwd hoe scheurvlies werkt
Zou het mijn vliseline 11 kunnen vervangen
Groetnis Annie

Ineke Hulzebos zei

Wat heerlijk om hulp te krijgen en dat de gordijnen voor jullie lieve kleine baby-meisje klaar zijn. En wat fijn dat het allemaal zo voorspoedig gaat!!!

Liefs, Ineke

Rennie zei

Veel plezier de komende dagen. Vooral dat kleine meisje. Wat een hoogtepunt.

Rolgordijnen Nederland zei

Leuk zo'n kijk je in je keuken! Vind de creaties erg knus De patronen spreken een verhaal wat in ieder z'n interieur zou kunnen passen. Klasse!

Badkamer Renovaties zei

Leuke print! Ik denk dat het ook uitermate geschikt zou zijn voor een leuke douchegordijn. Natuurlijk wel van ander materiaal, maar het heeft zeker potentie!

Duo Rolgordijnen op Maat zei

Ik zeg goed bezig! Je zou ze ook nog eens als gordijnen kunnen ophangen voor een mooie kinderkamer!

Raamdecoratie zei

Fijne ideeën! Zulke workshops laat men altijd zien dat ze meer kunnen dat ze denken. Wellicht dat ze een leuk klein winkeltje kunnen beginnen met de leukste creaties in de etalage.