woensdag 16 april 2014

Over gordijnen en scheurvlies enzo


Gordijnen voor de babykamer, dat was best even een "dingetje." Jongste had mij gevraagd of ik ze wilde naaien omdat ik dat gewoon heel erg goed kan.

Verder heb ik voor de naaimachine geen warme gevoelens hoor, zolang het maar gewoon rechtdoor gaat is er niks aan de hand, maar o wee als ik de bocht om moet, nieuw garen op de spoel moet doen of nog erger, als er een naald stuk gaat………

Studentenkamers, babykamers, gewone kamers. Vraag het mij en ik naai moeiteloos de ene strook na de andere.
Mijn oudste verhuisde eens 3 keer in zeer korte tijd in het zelfde studentenhuis naar een andere, lees mooiere kamer en och, mams naaide weer een nieuw gordijn.
Totdat jongste met deze ietwat stugge stof kwam, en het lukte me niet.

En dus riep ik de hulp van Francoise in.

Want ons kleine meisje komt nu echt wel snel naar huis. Gisteren mocht ze uit haar warme bedje in een wiegje, weliswaar met 2 kruiken, een dubbele broek en hele dikke sokken, maar het ging goed. Ze bleef goed op temperatuur. Weer zo'n grote stap er bij.

Ohhhh ik wou dat jullie haar eens konden zien, dit hele kleine ieniemieniemensje waar ik zo onwijs trots op ben en dat het zo goed doet.
Ze is zo ontzettend mooi!

Oké, terug naar de gordijnen, ik dwaal weer vreselijk af.

Kijk, en dat snap ik nou niet………..


Gewoon in een keer goed


 Hup, het band er tegen, haken eraan en klaar

Francoise, namens Isabel en haar ouders:

ONTZETTEND BEDANKT!!!!!

Jij mag gratis naar binnen bij Jane……..


En dan komt het scheurvlies binnen. Net terwijl ik met een klein blokje bezig ben


En ik probeer het uit op een proeflapje.
Het is zacht-buigzaam-hanteerbaar

en

HET PLAKT!!!!!


Nee ik heb dit blokje er niet mee gedaan, ik wacht netjes tot vrijdag tot Juud uitleg komt geven hoe het werkt.
Maar ik heb natuurlijk wel een vermoeden hoe het moet

Carmen, (klik) reuze bedankt dat je een gedeelte van jouw vlies wilde meegeven aan Juud, zodat ik niet met lege handen zat!!!!

Als ik jou eens kan helpen, hoor ik het graag


En dan mijn laatste cursusavond.
De ene cursist heeft alle blokken al keurig gerangschikt op een laken


En als we het laken nou gewoon even omdraaien


Kan die van jou mooi op de achterkant


Maar onze aandacht ging toch ook uit naar Jane, beide cursisten komen vrijdag en willen zich toch wel een beetje voorbereiden


En ik moet mijn aandacht weer verdelen tussen mijn randje en Jane…
Lastig maar o zo leuk.


Het quiltvirus heeft mij weer helemaal in zijn greep
Gelukkig maar!!!!!

Ik werd al ongerust…...

Straks om 11 uur gaan we weer open. Vrijdag zijn we gesloten en zaterdag zijn we ook gewoon van 11.00 tot 17.00 uur open.

Fijne dag

groetjes

Wietske