woensdag 30 april 2014

Môgge mevrouwtje


Gistermorgen om half 9 liep ik nog in mijn pyjama te rommelen toen de bel ging……..

Ateliergasten?
Nee toch.

Bestellingen afleveren?
Nee die komen altijd rond 11 uur.

Nee, wij komen in uw kamer even een apparaat plaatsen om te registreren hoeveel er getrild en geboord wordt, en of dat ook te veel is voor uw huis.

En daar stonden de mannen met een hoop gereedschap en een grote boor.

"Wist u niet dat we kwamen?"

"Nee, maar ik weet wel meer niet."

"O, nou oké, wij willen dit apparaat graag plaatsen op een plek waar u het meeste overlast heeft, zo ongeveer aan de muur bij de open haard?

Is dat goed??????
Blijft ongeveer 4 tot 6 weken hangen, en we registreren op afstand."

"Nee, natuurlijk vind ik dat niet goed. Als jullie het apparaat weer weg halen hebben wij gaten in de muur. En wie repareert dat?"

Ijzige stilte…...

We hebben samen een alternatief gevonden.

Op het dakterras, naast de airco, laag bij de grond, en die gaten stoppen we straks wel weer dicht.

Probleem opgelost!

Nu zijn ze beneden bezig met "voorbereidende werkzaamheden" maar de herrie was gistermiddag al zo erg dat ik het pand maar verlaten heb voor wat onzinnige boodschappen in de stad.

Maar het komt goed.
Zeggen ze…..


Logisch natuurlijk dat ik vannacht wakker lag. Hoe leuk richt ik het atelier straks in beneden, hoe richt ik het hier boven dan weer in……..

Ik wil een kindvriendelijke plek want we gaan ook op Isabel passen.

Hoe leuk kan het allemaal zijn straks, in plaats van 25 vierkante meters, 125 vierkante meters.
Ik kon er niet meer van slapen, en ben er dus maar uit gegaan, en ben ook met voorbereidende
 werkzaamheden aan de slag gegaan.


Vandaar mijn late blogje


Dit moest eerst af


Maar dit blokje is al klaar


Best wel een lastige met die kleine friemelstukjes.


Het randje is ook weer klaar.


En dan nu maar weer eens aan de afwas, de reparateur komt pas vrijdag…….
Maar goed, als jullie tegen een beetje lawaai kunnen, ben je vandaag van harte welkom.

groetjes

Wietske

16 opmerkingen:

Margreet van der Werf zei

Ik vond je 25 vierkante meter al geweldig, ben dus heel benieuwd hoe 125 vierkante meter er uit gaan zien! Succes met je plannetjes, en veel sterkte met de verbouwing!

patricia zei

Ohhh die kerels van de bouw begrijpen er ook niks van he?!! Je kan toch niet zomaar midden in huis bij de open haard, grrrrrr!
Maar goede oplossing gevonden :)
En euh.....maak van een ongemak een gemak hihi.....doordat je niet kon slapen heb je wel heeele mooie blokken gemaakt zeg!
Fijne dag, groetjes patrice

Martine zei

Jij gaat als een speer met je blokjes. Waar slapeloosheid al niet goed voor is.

Ieke zei

Spannend hoor dat de werkzaamheden nu bezig zijn. En tja, slapeloze nachten zijn blijkbaar wel ergens goed voor ;-)

Marguerite zei

Je gaat in ieder geval niet liggen draaien in je bed. Je benut de tijd heel goed. Je gaat echt als een speer. Hoop voor je dat de mannen niet de hele dag herrie maken en dat ze zo nu en dan pauze houden. Kan jij ook weer op adem komen.
Groetjes Marguerite

Lupineke zei

Tja, als ik dit zo lees zul je waarschijnlijk binnenkort nog wel vaker om onzinnige boodschapjes moeten, Wietkse ;)!! En nachtelijke uurtjes maken...!!
Poeh, ik hoop voor jullie dat ze in ieder geval tijdens het weekend weg zijn met al hun herrie en overlast, hoe fijn het ook is dat jullie straks zoveel meer ruimte krijgen! Sterkte!!

Noa Tonnis zei

pff dat kan er ook nog wel allemaal bij maar je blokjes zijn leuk

Coco zei

Stop, stop, niet zo snel...ik ben nog met mijn eerste blokje bezig. Voor dat lawaai een mandje met van die gele oordopjes neerzetten...

Else zei

Je schiet zo wel lekker op met je blokjes, hopelijk slaap je vannacht weer lekker door! Fijne dag knuffel van mij

Anoniem zei

Oordoppen in en lekker blokjes maken of borduren zou ik zeggen. Maar hele dagen in de herrie zitten is vreselijk. Hoop voor je dat je niet te vaak hoeft te "vluchten"
Sterkte ermee. Gelukkig wel 2 stille dagen per week.
Groetjes, Lenny

Ann zei

Hoi Wietske,
Alles komt goed met die verbouwingen ... helaas heb je nu veel overlast!
De Dear Jane blokjes zijn leuk om te doen hé! Ik heb begin deze week ook dit blokje afgewerkt (nog niet op m'n blog gezet).
Groetjes,
Ann

carina zei

Nou ja dan benje weer lekker vroeg,.... Na zon gebroken nacht. Nou ja je krijgt wele en enorme ruimte straks, en inrichten zalje v ast wel lukken. Je wordt alleen zo druk inje hoofd he van al die wilde toffe ideeen. Je blokjes zijn mooi! Succes met al je voorbereidingen

Sonja- Sezoentje zei

oh oh, zo werkzaamheden, het brengt wel wat met zich mee hè! Maar jij droomt intussen al van je inrichting, haha, heel herkenbaar maar neem het maar stap voor stap anders komen er nog veel slapeloze nachten ;)
Al lijkt me dat wel te resulteren in héél mooie werkjes :)
Liefs, Sonja

Floor zei

Lijkt me verschrikkelijk al die herrie waar je de hele dag in moet zitten als je atelier open is.
Eerst slopen, maar het opbouwen geeft ook vast herrie, wel balen hoor.
Het enige goede is dat je straks zo maar 100 m2 extra ruimte hebt.
Kan me goed voorstellen dat je daar van wakker ligt.
En geloof mij maar.... het komt snel vol hoor!

marga zei

Zo heeft iedere dag weer een verassing in petto. Zeker als ze s' morgens vroeg voor de deur staan en ze je vragen gaan stellen dan moet je wel goed wakker zijn.
Mooie blokjes hoor.
Groeten
Marga

miekequilt zei

Sterkte met alles, maar bedenk: heel wat quilters zijn erg blij met je atelier. En dat het straks nog groter wordt is geweldig!!