vrijdag 11 april 2014

sorry, maar ik kon echt niet langer wachten


Toen ik ruim 2 jaar geleden begon met quilten wilde ik eigenlijk al aan de Dear Jane beginnen. Maar ik durfde niet……… dacht dat het allemaal te moeilijk was.

En nu?

Gisteren zijn we begonnen met stofjes snijden voor de beide workshops.
En we verlenen goede service want Herman snijdt 

en ik strijk


Wel een beetje met de franse slag hoor


Scheurvlies, ik ga er van dromen. Nee ik krijg er nachtmerries van, want datgene wat we besteld hebben is niet het goede!!!!!!

Het plakt niet

GRRRRRRRRR


Heel veel kleine stofjes worden gesneden
 terwijl ik me aan het bezinnen ben


En dan ineens is het moment daar..
Ik moet het zelf alvast even proberen want
 als gastvrouw moet je toch minstens weten waar het over gaat volgende week.

Een prima excuus toch?


En als ik alles voorbereid heb op mijn supermooie blaadje


Een poosje geleden cadeau gehad van haar (klik) heb ik in een mum van tijd het eerste blokje in elkaar gezet
Het is natuurlijk ook wel de makkelijkste.


Of het wat wordt?

Jane en ik????

Ik hoop het maar ik weet het niet 
want


Een winkel is veel werk, meer dan 3 dagen per week alleen maar open zijn.
Vandaag gaan we regelen dat we op tijd goed scheurvlies krijgen.

Ik had tot gisteravond laat al hele hoopvolle contacten met

Carmen (klik)

 Misschien kan zij iets regelen voor mij.
Lief, zulke collega's!!!!

Alvast een heel fijn weekend en we zijn vandaag en morgen gewoon geopend.

groetjes

Wietske

19 opmerkingen:

Anoniem zei

natuurlijk kun je er niks aan doen, als er zoveel mooie stofjes liggen te roepen, moet je er wel mee beginnen :)
groetjes Tineke

Judith zei

Jane hoef je niet af te hebben in twee weken hoor wietske! Daar mag je jaren over doen! Wat heerlijk dat er ook leuke mede winkeliers zijn! Carmen is een schat!

Noa Tonnis zei

ik ben met de tweede dear jane bezig ik doe nu nog alles op luierinleg aan de rol voor de blokken op pp de applicaties doe ik met stable stuf poly dat is een soort vliseline wat er met wassen weer uit gaat,het scheurvlies ben ik heel benieuwd na wat dat is zal het zeker proberen als je het hebt.En wat juud al zegt het hoeft niet in 2 weken af

susana zei

Heel goed Wietske,
Voel je met ons Janiacs mee! Hahaha
En de ' kop' is er af! Joehoe
Fijn week end,

Marguerite zei

Het boek van jane ligt naast me op tafel. Samen met het boek van farmers wife, sbs en het patroon van de gossip. Mijn rechteroog dwaalt soms heel even af naar de stapel. Maar eerst moet de storm af en echt heel erg mijn berries. Zo mooi en zo opgevouwen in de kast.
Ik werk ook op zo'n klein dienblaadje maar zo mooi als de jouwe op de bodem is is de mijne niet. Helaas.
Scheurvlies ken ik niet dus ben benieuwd.
Succes en veel plezier vandaag in het atelier.
Groetjes Marguerite

Martine zei

Welkom bij de club en freezer papier werkt ook prima.

Jasmijn zei

Waar jij niets aan kan doen......kan niemand je kwalijk nemen hoor! Maar veel plezier met de eerste blokjes.
liefs van ons allemaal

Anoniem zei

Heel veel succes ermee Wietske. Mij allemaal te klein. Maar jouw borduur Jane is prachtig joh. Inderdaad een winkel gaat heel veel tijd inzitten, weet ik uit ervaring.
Groetjes, Lenny

Johanna Faber zei

Heel veel succes
Groetjes uit Zweden en een fijn weekeinden

Elza zei

Rustig aan het hoeft inderdaad niet in twee weken af.
Mooie blokjes.

Floor zei

Kan me zo goed voorstellen dat je niet te houden bent als je aan iets nieuws wilt beginnen.
Even een blokje maken om te kijken hoe het wordt..... ik ken dat.... dat wordt straks een hele Jane!
Scheurvlies.... ik lees er steeds over, maar heb geen idee wat er anders aan is als plakvlieseline. Maar misschien laat je dan nog een keer zien op je blog?

quilting Jeannet zei

Wietske, meisje, geloof mij nu maar als ik zeg dat Jane Sticker echt geen scheurvlies heeft gebruikt, enne, die blokjes zijn ook prima als speldenkussentjes als je er zat van bent, er is nog zoveel moois te maken (zonder scheur of treurvlies) Succes er mee morgen!

Saskia Smit zei

Gewoon net als ik elke week een blokje. Kalmpjes aan. Het is echt een leuk project.

carina zei

Oef spannend he....en ach collegas helpen prima toch!

betty prins zei

Ik zei het toch..dat kan je echt wel!! Ik bedoel een Jane maken, gewoon in je eigen tempo, beginnen met wat eenvoudige blokjes om er in te komen en voor je het weet...
succes Wietske!

sylvia zei

ha, nog een liefhebber!! Ik ga morgen naar Carmen voor de DJ van Juud!! Ohoh, wat zijn er weer veel Janiacs geboren de laatste tijd!!!

Evelyne zei

Mooi blokje Wietske, de kop is eraf nu.
Het mag toch een meer jaren project worden!
Wat vervelend voor je dat het geen plakvlies is, is toch weer een hoop geregel om het goede te vinden.
Fijn dat er mensen zijn die je dan willen helpen!
Goed weekend en lieve groetjes, Evelyne

Else zei

Sorry nergens voor nodig! Leuk dat je aan Sjaantje bent begonnen je 1e blokje is leuk geworden. En 1 blokje per week wordt ook een top. Fijn weekend geniet van je reisje met dj knuffel van mij ♡

Anny zei

Veel plezier met Sjaantje. Je kunt het best (en dat zegt iemend die 2 gestart en 2 keer gestopt is...) Gezellig weekend. Anny.