maandag 7 januari 2013

van alles wat


Maandagmorgen half 7


Manlief moet/mag weer aan het werk. Alles weer in de oude routine. Het zal wel even wennen zijn. 

Het was een heerlijke kersttijd.


Afgelopen zaterdag kreeg ik een heel erg lief pakje over de post toegestuurd van Carina.
Een vogel voor in mijn krans met een prachtige kaart erbij.


Een van haar goede voornemens is om iedere week aan iemand iets te geven, dit kan van alles zijn.

Omdat ik vorige week begonnen ben met het sparen van mooie spulletjes in mijn krans stuurde ze mij een vogel toe. Ik ben er superblij mee, hij hangt er vrolijk tussen.

Carina, hartstikke bedankt en ik hoop dat we elkaar dit jaar nog eens weer gaan ontmoeten.




Terwijl mijn lief afgelopen zaterdag druk was in de badkamer



 Hield ik me bezig met het eerste vierkantje van de 16 die we moeten maken voor de Sweet Hearts.
Een hele uitdaging moet ik zeggen. Gelukkig had ik de ronde vormen al wel geleerd bij de basiscursus, maar toch......
Vandaag maak ik deze af en och, dan hoef ik nog maar 15!


Naar aanleiding van jullie adviezen om blogjes te maken vanaf mijn I-pad is middelste dit weekend aan de slag gegaan en het is gelukt. Ik kan dus nu vanaf ons vakantieadres berichtjes maken en foto's sturen. En het is supermakkelijk.

Hartstikke bedankt voor al jullie goede suggesties!!!!!!!

Vorige week kreeg ik een mail van Helma. Helma heeft zelf geen blog, maar ze is op zoek naar een rose draadje DMC garen voor de laatste kruissteekjes van het vestje van het kindje van het borduurpakket "Lente" van de 4 jaargetijden van Rie Cramer. Het is de uitvoering waarop een baby zittend in een rose vestje met rode strik tussen voorjaarsbloemen zit, met een bloemetje in de hand. Het pakket is van Nouvelle artikel T 1400-5 en het zal zeker zo'n 25 -30 jaar oud zijn.
Zusje en ik kennen deze variatie van Rie Cramer niet maar misschien iemand van jullie wel.

Vorige week bij de Sweet Hearts bij Francoise ontmoette ik Riekie, we zaten naast elkaar en Riekie vroeg of ik het principe van de siggy ken. 
Zij doet dit ook al geruime tijd en heeft er een deken van gemaakt. Afgelopen weekend stuurde ze een foto op zodat ik het aan jullie kan laten zien.



Gisteren ben ik nog geruime tijd bezig geweest met de workshop van afgelopen vrijdag. Hij wordt mooi, erg mooi. Ik heb alvast de stofjes gekocht die er als rand omheen kunnen, maar dat laat ik jullie later wel zien.

Een hoop strijkwerk, alle lapjes een voor een
opstrijken

En dan de spelden er weer uit

Gisteren ook weer een hart gemaakt voor mijn dagboekquilt


Zo dat was het wel weer geloof ik.

Iedereen die weer aan het werk moet, heel veel sterkte gewenst!

groetjes

Wietske

14 opmerkingen:

Annelies zei

Als hostess van de siggyruil is het voor mij wel erg leuk de siggyquilt te zien !
Ook hier is manlief al weer de deur uit.
Fijne dag.

Marguerite zei

Hier begint het normale leven ook weer. Manlief was vorige week aan het werk gegaan, meiden zijn vandaag weer naar school. Wat een mooie plaatjes heb je weer geplaatst. Ga nu gauw weer in huis aan de slag voordat ik het weet moet ik al weer overblijven. Hahaha...
Groetjes Marguerite

nelleke zei

Hey Lieve Wietske,

Ik kom zo bij je binnenvallen en zie weer van alles! Het woord vervelen staat ook niet in jouw woordenboek geloof ik, Altijd wat te beleven, zo leuk om te lezen,heb het echt gemist. Ik lees vandaag ook je vorige posten nog even door.

Die foto is leukkkk met die knoopjeshart.

hele fijne dag en liefsss





Nelleke

marga zei

Jij hebt niet stil gezeten. Leuk hoor die dingen waar je mee bezig bent. Lukken de ronde vormen ik kan daar nog een verhaal van vertellen zal een volgend keer op mijn blog zetten.
Groeten
Marga

Heleni zei

Jouw watercolor wordt erg mooi Wietske. Ja het is een heel werk, lapje voor lapje, snijden, strijken en naaien. Maar dan heb je ook wat.

gr.Heleni

Lida zei

Wow, wat ben je weer bezig geweest, schattig het vogeltje van Carina en wat een mooie stofjes ben je aan het verwerken! Geniet van je steekjes, knuffel
Lida

Bernadette van Gils zei

hallo Wietske
Wat leuk da tje weer iets hebt voor aan je krans, er zit al aardig wat op zo te zien.
Mooie kleurtjes gebruik je voor de sweethearts
en inderdaad het "gewone" leven begint ook hier weer.
groetjes
Bernadette

Françoise zei

Tip voor het strijken: grot badhanddoek op tafel dubbel en hierop strijken. Je hebt zo een grotere, vlakke strijkplank....

Rennie zei

Wat ben jij heerlijk verwend door ons vriendinnetje! Echt haar stofje!

Suuske zei

Wat een schattig vogeltje heb je gekregen voor in je krans!
En wat heerlijk zeg, een quilt die je gewoon in elkaar strijkt! Is wel wat voor mij, ben dol op strijken ;-)

Anoniem zei

Gelukkig weer de rust&regelmaat van alledag.
Las al bij Carina,dat ze het vogeltje wilde sturen.Leuk zulke verrassingen te krijgen.
succes met al je quiltwerk.
gezellige dag
groetjes uit een grijs en mistig Drenthe,Truus

Annie Kingma.Bonnema zei

Een heel strijk werkje de water collor.
Ik vond het naaien het moeilijkste, soms lieten de lapjes weer los.
Of kwam er een rafeltje uit de naad piepen.
Het was mijn echte hobby niet hoor.
Weer heel gezellig blog, en je bent maar weer verwend.
Groetnis Annie.

carina zei

Leuk leuk je hebt hem ontvangen.! Wel een felle tussen de rustige tintjes:) en wat een leuk bad hebben jullie! Het is even een werkje om die lapjes te strijken maar daarna tproets onder machine en klaar is kees! Even andere koek met je cirkels. Succes en lekkere week carina

Anoniem zei

Borduurgaren
Hallo Wietske, Ik volgde je blog al enige tijd anoniem. Deze vakantie eindelijk tijd gevonden om volger te worden. Nu kan ik ook eens reageren. Ik geniet van je blogverhaaltjes over je bezigheden. Nu las ik zojuist het verzoek van Helma aan jou en misschien kan ik helpen. Ik bezit deze schilderijtjes al zeker 26 jaar en misschien heb ik nog wat in mijn resten doos! Weet zij zelf het nummer van het garen of zoekt ze dat ook? Als ze wil kan ik misschien helpen en kun je mijn mail doorsturen voor nader contact. Groeten Liesbeth