dinsdag 29 januari 2013

2e dag: hartjesdag op Curacao.


Ik mag dan ver bij jullie weg zitten maar de hartjes zitten natuurlijk wel in mijn hoofd. Daarom ben ik op zoek gegaan naar "hartjes onderweg".

Ik kreeg een schitterende zelfgemaakte van zusje. Gisteren gaf ze me die op de hotelkamer. Hij krijgt straks thuis een ereplekje, ze heeft hem zelf gemaakt.


Vandaag heb ik er ook een gemaakt voor mijn dagboekquilt. Mooi blauw omdat we een prachtige blauwe zee zouden gaan bekijken.


Onderweg naar Boka Tabla reden we langs een kerk die helaas dicht was. Echter, er waren werklieden bezig met onderhoud op het kerkhof en na onze vraag of we even mochten rondkijken werd instemmend geknikt. En daar zagen we een prachtig hart hangen op een van de graven. Overledenen worden niet in de grond begraven maar boven de grond bijgezet in familiegraven.





Op de terugweg reden we langs een school. Op de muur was een groot rood hart aangebracht met een tekst erop. De betekenis weet ik niet, maar wellicht weet iemand van jullie het wel. Aan weerszijden van het hart stonden prachtige kindertekeningen.

 

En dan het laatste hart. Van Suus kreeg ik het boek mee : de quiltclub. Ook daarop staat een hart afgebeeld. Helaas Suus, ik heb er nog geen letter in gelezen.


We hebben natuurlijk ook nog iets anders gedaan dan harten zoeken. Kijk maar naar onderstaande foto's die we onderweg gemaakt hebben.





De mannen moesten zich af en toe wel concentreren om op het juiste pad te blijven, maar daar hadden ze de kaart voor meegenomen en de ouderwetse ANWB gaf ook nog het een en ander aan.


Ouderwetse bordje zit bovenaan


Het was een lange warme dag en ik geloof dat ik er op tijd inkruip. We zijn behoorlijk verbrand ondanks zonnebrand, in de schaduw lopen en petten op. Ook onze voeten zijn deze overgang niet gewend, zo maar van de sneeuw boots in de sandalen. Maar dat maakt niet uit, we genieten enorm.

Morgen op naar Willemstad.

Groetjes
Wietske


17 opmerkingen:

Sezoentje-Sonja zei

Hey Wietske, wauw, wat een prachtig hart maakte je zus voor je, heel erg mooi!
Harten kom je toch overal tegen , gek hè, van mij mag het hoor, het zijn er wat mij betrefd nooit teveel :)
Heerlijke omgeving lijkt het me waar jullie zitten, lekker genieten,
fijne vakantie verder, liefs,Sonja

.Antje zei

Wat een prachtige harten, en die van je zus is wel het allermooist.
Geniet maar lekker daar en vooral van het mooie weer. Dat is hier ver te zoeken.
Fijne vakantie verder, groetjes, Antje

Klaske zei

Wauw die heeft je zus mooi gemaakt!!Mijn complimenten!!

ria vogelzang zei

Prachtig, wat een mooie harten, maar ook schitterende natuur!!
Geniet ze!!!

Cisca zei

O, wat mooi is het daar! Die turquoise zee met die lucht erboven uit je vorige logje, zo mooi! Leuk, al die harten, en wat heeft je zus een prachtig hart voor je gemaakt. En die kindertekeningen, leuk, leuk, leuk!
Maar de ANWB mag weleens voor nieuwe borden zorgen (LOL).

Veel plezier allemaal, groetjes, Cisca

Annie Kingma.Bonnema zei

Mooi hart gekregen van je zus.
bewonder je blogs, dat je er de tijd voor hebt in de vakantie.
Mooie foto's ook weer.
Groetnis Annie

wilma oud zei

Wat lief van je zus en ik snap dat je nog geen letter gelezen hebt, wanneer je zoveel ziet en meemaakt. Groetjes Wilma

Marguerite zei

Wat leuk om ver weg ook hartjes te zoeken. En ze zijn overal zo te zien.
Groetjes Marguerite

Anoniem zei

Lieve Zusjes en lieve Zwagers, ik kijk deze week zeker met jullie mee naar alle mooie berichten en mooie foto's.
geniet mee met jullie. geniet van elkaar en de natuur.
Dikke kus, sieta

Lida zei

Oh dat schattige hart van je zusje is echt prachtig! Leuk gemaakt (heel inspirerend!) en wat leuk al die harten onderweg! Kijk a.u.b. uit met die felle zon en geniet maar lekker en laat ons meegenieten! Knuffel
Lida

nelleke zei

Ohhh meis, wat leuk, zo ver weg en toch dichtbij!!!

genieten daar hè?

liefs


Nelleke

Anoniem zei

Zo n hart staat natuurlijk niet in verhouding met al dit moois en heerlijks hier op Curaçao!!! Waar wij zus en zwager natuurlijk zeer dankbaar voor zijn! Echt genieten! En we dachten al even dat we hier ook herkend werden, maar dat was te overmoedig gedacht! Super hier!! Groet zusje

Bernadette van Gils zei

wat een prachtig hart heeft je zus voor je gemaakt, maar het hart van het kerkhof en die opd e school is ook mooi met die kindertekeningen erbij.
leuk zo'n ouderwets ANWB bord en schitterend die foto's van de kust met die hoge golven
geniet en pas op voor meer zonnebrand
groetjes
Bernadette

marga zei

Een hart is de kern van het leven. Zou dat een reden kunnen zijn dat je ze op dit moment overal voorbij ziet komen.
Mooi weer hebben jullie en een goed moment gekozen want je wilt niet weten hoe op dit moment de regen tegen de ramen striemt het grijs is buiten van de regen en de bomen heen en weer swiepen.
grnieten dus.
Groeten
Marga

yvonne zei

hele fijne vakantie!!
Het ziet er geweldig uit !!

Anoniem zei

Heerlijk om mee te genieten van jullie vakantie!
Prachtige foto's van harten en omgeving.
Ach dat boek komt wel als je terug bent in Nederland.
Dan lees je het zo uit!
Geniet ze
groetjes,Truus uit Drenthe

Trudy zei

Hehe, eindelijk je blog gevonden....op de een of ander manier lukte dat steeds niet...zal wel wat fout gedaan hebben. En nou val ik gelijk met mijn neus in de boter: een prachtige reis naar Curacao! Ik ga lekker meegenieten! Heel veel plezier nog en geniet maar van al het moois én het mooie weer. Het is hier herfst :(
HARTelijke groetjes, Trudy