donderdag 17 januari 2013

he, he, eindelijk maar toch


Volgens mij heb ik er nog nooit zo lang over gedaan om iets af te krijgen.

Het  was de afgelopen tijd voortdurend een steekje zus en een steekje zo, en hier en daar.......... Soms niet meer dan 3 en dan moest ik weer stoppen.

Maar eindelijk is het dan zo ver!!!!!!

Het middenstuk van de Sweet Hearts.





En, omdat ik eigenlijk toch wel een beetje trots ben op het resultaat plaats ik er maar 2 foto's van. Laatst liet ik jullie al een heel aantal van deze werkstukken zien, maar die van mij was er toen niet bij.

Gisteren heb ik weer een hartje gemaakt op mijn dagboekquilt. Een hartje voor de mama van Fedde want zij was gisteren jarig.



Uiteraard heb ik er een tekstje bijgezet, maar eerst een foto gemaakt. tenslotte is zo'n dagboek wel heel persoonlijk. Schoondochter en ik hebben elkaar gisteren al gesproken en gefeliciteerd maar alsnog bij dezen!!!!! 

Ik weet dat ze mijn blog leest.

Voor het broodnodige -ik-moet-mijn-benen-strekken-maar-met-deze-sneeuw-kan-ik niet-fietsen ben ik gistermiddag maar eens weer op mijn gemakje de stad ingelopen. Gelukkig is iedereen weer gewend aan de sneeuw dus alle winkels waren gewoon open. Bij Pipoos hadden ze net nieuwe Tildastofjes binnen gekregen. Ik vind deze stofjes altijd goed combineren bij mijn klassieke voor de dancing dollies.




En deze apparaatjes heb ik gekocht. Je kunt er bloemen mee maken.

Ik zal vandaag eens even op you tube kijken hoe het werkt.

Eigenlijk zou ik vandaag naar Marleen. Zij begint  met een aantal cursisten aan een mysterie. Ik doe daar niet aan mee uiteraard, maar ik wilde er graag bij zijn om foto's te maken.

Ik heb besloten niet te gaan vanwege de sneeuw en vanwege mijn schouder die het nog  steeds niet leuk vindt als ik achter het stuur kruip. En Helmond ligt nou eenmaal niet naast den Bosch.


Fijne dag

groetjes

Wietske



16 opmerkingen:

Anita - Vlijtige Handjes zei

Tempo wat minder maar een leuk blok. Ik wist niet dat ze bij Pipoos weer weer stofjes hebben. Ik ben helemaal weg van het ruitje. De bloemetjes zijn ook spannend, er komt weer genoeg leuks aan. Nog even op je tanden met de schouder. Beterschap.

Suuske zei

Ach Wietske, wat is je middenblok toch prachtig geworden. Het ligt daar ook zo mooi op je tafel, het lijkt wel een tafelkleedje.

Mama van Fedde: Proficiat!
Leuk wordt de dagboekquilt he! Volgens mij past Fedde's handje of voetje ook precies op een deeltje ;-) Heerlijk kliederen met verf!

Groetjes!

Annelies zei

Een mooi middenstuk. Let op, want ook appliqueren is een belasting voor je schouder.

maaike zei

Wietske, wat maak jij prachtige dingen.Ik geniet elke keer weer als ik je blog lees.
Maaike

Marguerite zei

Wat een prachtige middenstuk heb je gemaakt. Ben benieuwd naar de rest. En die apparaatjes, vandaag mee oefenen hoor! Ik ben vreselijk nieuwsgierig naar het resultaat. Doe maar voorzichtig in de sneeuw. Ja, hier nog steeds helemaal niks. Wat een winter hebben we ineens terwijl we vorige week nog helemaal in de voorjaarssferen waren.
Groetjes Marguerite

ria vogelzang zei

Wat een prachtig middenstuk! Goed gelukt, zeg!!
Wat een lief hartje op het dagboek! Krijg er gewoon een glimlach van... ;))
En goed dat je voorzichtig doet met jezelf... Het moet allemaal nog wel rustig aan doen, natuurlijk. Ook appliqueren kan belastend zijn...
Voorzichtig met de sneeuw.., maar vooral: geniet!!
Liefs, Ria.

Rozen van Papier zei

Wat een mooie appliquatie heb je weer gemaakt, een heel secuur werk lijkt me. Ik ben gek op de hartjes, zo leuk zijn die. Jahoor leuk dat jullie op mijn workshop komen, kunnen we elkaar ook nog eens in het echt ontmoeten!En dan is eht lekker voorjaar. Beterschap,


Groeten Janny

sharon's shabby creations zei

Super middenstuk zeg!! Wat ben je toch altijd hard aan het quilten echt te gek!!

Groetjes sharon

Lida zei

Wat ben je toch een doorzetter, het middenstuk is echt geweldig en jammer maar inderdaad beter dat je nu niet gaat rijden! Dus lekker thuis genieten van je lapjes en die leuke apparaatjes, geen idee hoe dat werkt!
Knuffel
lida

Heleni zei

Wat is je middenblok mooi Wietske. Zo vrolijk van kleur ook.
En je dagboek wordt opzich al een indrukwekkend geheel. Ik vind 't zo'n origineel initiatief, prachtig.

Annemarie zei

Gefeliciteerd met je middenblok, deze is echt prachtig! Het is een hele klus vind je niet? Ben er vandaag ook mee bezig en het is nog lang niet klaar.En dan nog al mijn 16 blokjes... heb jij deze al af? Fijne dag nog! Groetjes, Annemarie

carina zei

Mooi je applicatiewerk! En erg leuk stofjes van tilda daar ben ik wel van, en zo leuk dat dagboek project. Groetjes carina

Annie Kingma.Bonnema zei

Mooie midden blok, hartje voor het dag boek is ook mooi.
Groetnis Annie

marga zei

Jammer dat je niet naar Marleen kunt vandaag Vervelend is dat toch als je lichaam je in de steek laat en niet doet wat jij wilt. Maar er zijn nog ergere dingen denk ik dan want het overkomt ons allemaal wel eens dat wat je wilt niet kunt. Leuke stofjes heb je trouwens en ik ben benieuwd hoe het werk met de bloemen.
Groeten
Marga

Anoniem zei

Je quiltopdracht is mooi geworden,net als je dagboekquilt.Leuk idee is dat om te doen.Daar begin ik maar niet meer aan,want mei,dat wordt kort dag-genoeg te doen.
Doe rustig aan,anders zit je straks op vakantie met de gebakken peren!
Hoe heten deze apparaatjes? dan kan ik ook kijken op youtube hoe dat werkt.
gezellige avond
groetjes,Truus uit Drenthe

Kiekplaotiesenzo zei

prachtig, je maakt wel weer iets moois van !!!