woensdag 9 januari 2013

Och het was toch allemaal zo gezellig



En weet je waar Suus mij mee heen heeft genomen?

De quiltshop in Etten Leur


Een prachtige winkel. 

In de etalage gelijk al van die mooie werkstukken, je zou er direct aan willen beginnen. Leuke kleine snuisterijen en lapjes, ontzettend veel lapjes.


 Het is misschien niet zo goed te zien op bovenstaande foto maar heel veel onderdelen zitten er bovenop genaaid. Het zag er zo leuk uit.

Zal het er dit weekend
dan eindelijk van komen?

En dan wordt je begroet door "de Lady of the lord of the house". Wat is dat toch met die huisdieren die altijd de kleur hebben van hun omgeving. Een paar maanden geleden was ik bij de Quilthoeve in Naaldwijk en daar lag een zwarte hond op de zwarte mat. Als je niet uitkeek zag je hem niet eens liggen.

Ook deze dame of heer past prima bij de omgeving.


Gelijk een kopje koffie, andere bezoekers begroeten die je niet eens kende en even kletsen met de eigenaresse die ons iets van de geschiedenis vertelde van de winkel. 

Allemaal warm, ruim opgezet en gezellig. Hier kom je echt voor je plezier winkelen.






Suus zocht een bijpassend
stofje voor haar hartjesquilt


In de leskamer was een groep cursisten bezig met de quilt "Het dronkenmanspad'. Voor een aantal van hen was het de eerste keer dat ze ronde vormen moesten maken op de naaimachine. Nou die ronde vormen daar weet ik onderhand alles van...... Ze gebruikten er wel heel handig gereedschap bij.


Onder deze stofjes zitten allemaal verschillende
motiefjes in dezelfde kleur. Kan ik bloemen van
maken, dus dit ging mee in mijn tas

En opbergruimte, die heb ik ook nooit genoeg


cadeautje van Suus voor mijn krans



We hebben uitgebreid zitten lunchen en 
alle dingen van de dag doorgesproken. 
Er was heel veel te bespreken.



Ik was pas tegen 4 uur weer thuis, heb weer een vierkantje afgemaakt en mijn dagboek bijgewerkt. Het hartje dat ik daarvoor gebruikt heb is een label dat ik in de quiltshop gekocht heb en de button heb ik er maar gelijk opgenaaid.


Suus, het was een heerlijke dag, we doen het gauw weer.



groetjes

Wietske

14 opmerkingen:

Nathalie zei

he Wietske, dat was weer een leuke dag! Deze winkel staat ook nog op mijn lijstje om eens te bezoeken, ben er nog nooit geweest... En nu maar weer verder vandaag met moois maken? Groetjes!

Annelies zei

Leuk zo'n dagje en je gaat goed met je dagboekquilt !

Marguerite zei

Bij foto nummer één dacht ik meteen dat gaat weer geld kosten. Hahaha... En ik had gelijk zie ik. Wat een prachtige lapjes heb je gekocht. Winkel ziet er zeker super gezellig uit. En jou dagboekquilt wordt op deze manier ook heel erg mooi/leuk. Echt een herinnering van een heel jaar.
Groetjes Marguerite

marga zei

Ik lees het al jij bent ook als een kind in een speelgoedzaak een liefhebster in een quiltzaak.
Als je in zo'n winkel bent geweest kan de dag niet meer stuk.
Groeten
Marga

Lida zei

Wat een gezellig uitje! Ik ben er ook één keer naar toe geweest en heb er mijn ogen uit gekeken! Je dagboek gaat lekker, ik hoop binnenkort aan de voorbereidingen voor de mijne te beginnen! Fijne dag, knuffel
Lida

Annemarie zei

Hé wat gezellig allemaal! Inderdaad een prachtige en gezellige quiltwinkel, ik ben er twee weken terug ook geweest met mijn quiltvriendin. En ik ga er gauw weer heen want ze hebben echt zulke mooie stoffen.Ik heb er stofjes gekocht voor mijn hartjes.Fijne dag nog! Groetjes, Annemarie

Annie Kingma.Bonnema zei

Je had weer een gezellig Quilt dagje, en ook het dagboek al weer bijgewerkt.
Verwend met een cadautje voor de krans.
Nu die komt meer dan vol denk ik.
Groetnis Annie

Anoniem zei

Dat was weer een heerlijk dagje genieten!
Oh,waarom is er hier vlakbij niet zo'n winkel?Moet nu minstens een half uur rijden om er te komen,en dat doe ik niet éven' als ik iets nodig heb--zucht.
Geniet van je aankopen Wietske en succes met je werkjes!
groetjes,Truus uit Drenthe

Bernadette van Gils zei

is inderdaad een hele mooie winkel, ik ben er afgelopen zomer geweest en je voelt je weer als een kind in een snoepwinkel van vroeger.
Alleen jammer dat ze zo moeilijk bereikbaar zijn met openbaar vervoer vanaf mijn woonplaats. Anders ging ik er vaker heen.
groetjes
Bernadette

Klaske zei

Dat klinkt heel gezellig!!

Suuske zei

Het was reuzegezellig Wietske!
Ik heb gisterenavond nog lekker nagenoten.
Ja, wij boffen wel met een aantal leuke quiltwinkels in de omgeving.

Liefs!

nadia zei

Dat was een supergezellig dagje! Nu nog even lekker nagenieten en "lapjes aaien"

Cisca zei

Wat een leuke winkel, en wat heb je leuke dingen gekocht. Ben benieuwd naar het resultaat van die mooie lapjes!
En een mooi label voor je dagboekquilt! En nu maar nagenieten!

Groetjes, Cisca

nelleke zei

Wat een leuke winkel!! Die lamp die bal..is zo gaaf!
Door jou krijgen we erg veel van de quiltwereld te zien...al die mooie lapjes en vormen enz.
Het begint gewoon te kriebelen..om eens wat te gaan proberen...

leuk dagje heb je gehad.
Hier wat minder.
Leo is nog niet tevreden over het resultaat van de operatie....nog steeds een rare voet...word er inmiddels
helemaal sip van...blèhhhh


liefsss



Nelleke